Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ERx
Extremt suddig bild, men iaf där plasten och metallen går ihop så är det en liten glipa på ca. 1mm, synns knappt på bilden.
Btw. En iPod är extremt svår att ta kort med blixt på.

Plocka isär den själv först, inte så svårt. Kan ju bara vara att ta isär den och trycka ihop den så blir den bra?

Permalänk
Medlem

..fast då kanske garantin ryker?

Permalänk
Medlem

Är det inte lättast och bäst att låta Apple laga din iPod ?
Om du fortfarande har garanti kvar så är det ju ändå gratis

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk

hmm jag har tänkt på en vanliga iPod 20GB-versionen , mest för o ha när jag tränar, cyklar mtb, och framförallt i bilen! men då funkar väl bara vanliga iPod och inte minin ?

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Varför skulle inte Ipod Mini fungera? Den har allt som Ipod'n har fast i ett mindre format, med litet mindre lagringsutrymme.. Den borde väl vara mer lämpad för idrottande, då den är mindre?

En Ipod Mini med en fm-sändare låter riktigt gött faktiskt, ska nog beställa en sådan pryl till min..:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
hmm jag har tänkt på en vanliga iPod 20GB-versionen , mest för o ha när jag tränar, cyklar mtb, och framförallt i bilen! men då funkar väl bara vanliga iPod och inte minin ?

Funkar perfekt med vilken än du väljer!

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk

jag har hållt i en vanlig ipod 20GB och den är inte så stor, den borde få plats överallt , även på träningar. kollar man sen på priset så får man en mini för 2600kr och vanlig för 3200kr ,och utrymmet är 5ggr mer och att den är något större. så de känns som man får mer för pengarna om jag köper en vanlig.

Edit: såg precis att jag kunde få en vanlig iPod för 2600:-, eller vadå? inWarehouse, vad menar dom med "ditt pris: 2595:-"
"inkl. moms: 3244:-" har loggat in osv, "ditt pris" är markerat med fetstilt röd och inkl. moms röd men utan fetstilt. http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=7&sku=e754953

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Tjae, det är inte svårare än att InWarehouse listar priser utan moms, så priserna ser jättebilliga ut, men är egentligen inte särskilt billigt..

2595 x 1,25 = 3244kr

Frågan är bara om du verkligen behöver utrymmet, jag har 800 låtar på min iPod Mini... Det känns som om att det inte går någon nöd på mig, trots att jag "bara" har 4gb.. Men som sagt, oavsett vad du väljer blir det jättebra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
..fast då kanske garantin ryker?

Jo är det garanti kvar så är det ju bäst att skicka in den

Permalänk
Medlem

Jupp, bara att köra en "men jag har aldrig tappat den i marken"

Permalänk
Medlem

Jo, jag ska nog skicka in den, men då blir jag ju av med den ett bra tag...

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det att vara ute och motionera (springa) med iPod mini?
Den har ju en inbyggd hdd, visst den har skakminne som skall räcka i 25 minuter men tar inte hårdisken skada utav att utsättas för så mkt skak och viberationer som uppstår när man springer ?

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Nepp, gravyr är gratis fram till den 27 december, förutsatt att man beställer från applestore då. Minin är inte en generation av vanliga iPod, utan en helt egen variant.

Alltså.. Minin som finns nu är ju en iPod Mini 1G. Eller hur`?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Alltså.. Minin som finns nu är ju en iPod Mini 1G. Eller hur`?

Jupp, men eftersom det bara finns en generation med minis hittills så är det lite onödigt att säga att man har en mini 1G.

Permalänk
Medlem

Har beställt en iPod mini silver nu..
Med gravyren: iPirate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Jupp, men eftersom det bara finns en generation med minis hittills så är det lite onödigt att säga att man har en mini 1G.

Man kan ju skryta med att man har originalet!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Hur fungerar det att vara ute och motionera (springa) med iPod mini?
Den har ju en inbyggd hdd, visst den har skakminne som skall räcka i 25 minuter men tar inte hårdisken skada utav att utsättas för så mkt skak och viberationer som uppstår när man springer ?

Sprang med min igårkväll, det fungerade utmärkt.. Jag tror inte att det är särskilt skadligt, då det inte konstant är vibration mot hårdisken.. Det är inte som om att du står å skakar den i 25 minuter..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larson
Har beställt en iPod mini silver nu..
Med gravyren: iPirate

Haha Skönt.. Ångrar lite att jag inte fixade gravyr, det hade varit tufft!

Permalänk
Medlem

Om man springer hela tiden och inte stannar eller går, så skakar den väll konstant.. men allt skak oavsett hur länge, tar väll i alla fall lite skada på hårdisken eller ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben

Sprang med min igårkväll, det fungerade utmärkt.. Jag tror inte att det är särskilt skadligt, då det inte konstant är vibration mot hårdisken.. Det är inte som om att du står å skakar den i 25 minuter..

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem

Alltså... Den enda nackdelen med iPod när du springer är att batteriet tar slut fortare, då den behöver använda mer "energi" för att hålla skakminnet igång...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nipp0
Om man springer hela tiden och inte stannar eller går, så skakar den väll konstant.. men allt skak oavsett hur länge, tar väll i alla fall lite skada på hårdisken eller ?

Det tvivlar jag på, isåfall så skulle den skadas när du går också, och den är byggd för att hålla att "ha med sig".. Sedan så är det väl egentligen bara när du "slår i marken" med fötterna som du får stötar.. När du väl trampar iväg, eller vad man ska säga, så blir det en rätt mjuk rörelse..

Permalänk
Medlem

Så som svar på min fråga kan man säga att det är helt okej att vara ute och springa med ipod mini den tar ingen som helst skada utav det ?

var lite orolig har hört mkt om att hårdiskar tar skada stötar, te.x min hdd på min laptop slutar läsa när den känner av stötar bara för att inte ta skada

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem

Det skadar inte iPoden att springa med den.

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk

http://www.teknikmagasinet.com/shop/db.pl?template_file=db_pr...

är det de billigaste och bästa sättet o koppla iPoden till bilen? vad är det med som behövs?

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem

Bra

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem

Det finns en FM-sändare för ca. 250kr som du kan beställa från Apple.. iTrip.. beställ den istället så funkar det med vilken iPod spelare som helst, i vilken stereo som helst..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
http://www.teknikmagasinet.com/shop/db.pl?template_file=db_pr...

är det de billigaste och bästa sättet o koppla iPoden till bilen? vad är det med som behövs?

Inte det billigaste, men det ger betydligt bättre ljud än att köra med en FM-sändare. Det enda som behövs är en sladd från AUX-ingången till iPoden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Det finns en FM-sändare för ca. 250kr som du kan beställa från Apple.. iTrip.. beställ den istället så funkar det med vilken iPod spelare som helst, i vilken stereo som helst..

Itrip är betydligt dyrare än 250kr. Och det finns inte att beställa från Apple. Man får inte lov att sälja FM-sändare i Sverige.
Jag provade en iTrip i min bil, och det var rätt dåligt ljud, dessutom fick man ändra frekvens ofta.
Dock fungerade den bättre i en annan bil, men man var fortfarande tvungen att ändra frekvens ofta.
Är ganska fullt bland radiofrekvenserna, därför är det ofta som en radiostation kommer in och stör..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Interceptor
Jag provade en iTrip i min bil, och det var rätt dåligt ljud, dessutom fick man ändra frekvens ofta.
Dock fungerade den bättre i en annan bil, men man var fortfarande tvungen att ändra frekvens ofta.

Provade iTrip min fars bil, där funkade den inte alls, kan vara för att antennen var monterad uppe på taket, vilket gör att där blir massa plåt ivägen för radiovågorna :/

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk

då är de nog värt o köpa den där stereon + en sladd då , för man vill ju ha så bra ljud som möjligt också

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
Provade iTrip min fars bil, där funkade den inte alls, kan vara för att antennen var monterad uppe på taket, vilket gör att där blir massa plåt ivägen för radiovågorna :/

Min bil också antenn på taket... :/

Den bilen det funkade bra i var en V70, tror antennen sitter integrerad i nån stolpe på den.

Menmen, har ju löst det med bilstereon från teknikmagasinet. fungerar finfint

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan köpa iPod mini med CSN rababt om man köper den i Apple store affären som ligger i Göteborg ?

Visa signatur

// Nipp0

Permalänk
Medlem

Nipp0: Om det är Macforum som ligger på kungsgatan du menar så går det inte. Jag var där och frågade idag.