iPod Tråden (liten faq)

Permalänk
Medlem

Visst itunes var inte svårt i början, men efter en minut kom jag på hur man skulle göra. Jag fråg från utforskaren den mapp jag skulle ha in till ipoden i itunes. Det är t.o.m. lättare än att använda winrar.

Värt att notera att jag aldrig hade använt itunes innan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
iTunes däremot, är ett program som man är tvungen att använda (nåja, det finns ju alternativ) om man vill flytta över musik till sin iPod. Man köper en iPod, och så vill man kopiera över musik till den. Då skall det vara så enkelt som möjligt, vilket det inte alls är. Alltså är iTunes ett DÅLIGT program.

Men du, bara för att du tycker att iTunes är svårt innebär det ju inte att det är ett dåligt program. för övrigt så anser jag att iTunes är löjligt enkelt att använda. Och dessutom skapligt kraftfullt. Med tanke på att du kan rippa cd-skivor, bränna cd-skivor direkt i det, köpa musik (förvisso inte i Sverige än, men det beror ju inte på att programmet inte klarar av det), synka det med din iPod, dela din musik över nätverket med Rendez-Vouz (stavning) etc. Det är för mig ett komplett program. Sen att man helt enkelt inte gillar det, ptja, det är en annan sak, men dåligt?

Och du, jag tror att du förstod liknelsen med Photoshop, det går ju att likna med vilket program som helst.

Permalänk
Musikälskare

Funkar iMod på G4 Versionen av iPOD ???? stod i Text filen att han inte var säker på om det skulle gå :S

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har gjort två batteritest, för att se hur mycket batterier spelaren drar.
Båda testen utfördes med en iPod 4G 20GB. Jag laddade ipoden till max, och lät den stå och spela.

Test 1:
Belysning: Av under testet
EQ: Av
Volym: 50%
Spellista: Körde alla artister -> alla album -> alla låtar
Total uppspelningstid: 12h 15min

Test 2:
EQ: På (Rock)
Total uppspelningstid: 6h 40min

Vad man kan dra för slutsatser är att man inte ska använda EQ:n om man vill behålla batteriet. Med EQ:n blev batteritiden 46% lägre än utan.

Permalänk
Medlem

Sjukt att lite ljudförbättring skulle kunna sluka så mycket batteritid!!!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

Japp, aldrig mer EQ för mig när jag använder min ipod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Japp, aldrig mer EQ för mig när jag använder min ipod.

Värdo asså.. Jag diggar ju EQ Rock!!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Funkar iMod på G4 Versionen av iPOD ???? stod i Text filen att han inte var säker på om det skulle gå :S

Har hört om flera som fått iMod att funka på sina 4G, så det borde funka på din med.

Permalänk
Medlem

vad gör porten mellan hörlurs ingången och hold knappen?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

isak88: tror det är om man vill ha fjärrkontroll.

Permalänk
Medlem

Alltså. Hur lång tid ska formateringen av 40 GB iPods ta? Jag har väntat jäkligt länge nu. =/

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har gjort två batteritest, för att se hur mycket batterier spelaren drar.
Båda testen utfördes med en iPod 4G 20GB. Jag laddade ipoden till max, och lät den stå och spela.

Test 1:
EQ: Av
Total uppspelningstid: 12h 15min

Test 2:
EQ: På (Rock)
Total uppspelningstid: 6h 40min

Vad man kan dra för slutsatser är att man inte ska använda EQ:n om man vill behålla batteriet. Med EQ:n blev batteritiden 46% lägre än utan.

Inte så förvånande egentligen. iPoden använder en digital equaliser, och sådana drar en del ström.

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte så förvånande egentligen. iPoden använder en digital equaliser, och sådana drar en del ström.

Jo, jag visste att EQ:n skulle dra mer ström, men jag hade aldrig trott att batteritiden skulle sjunka med 46%.

Permalänk

Hej!

Jag har en fundering om "clickhjulet" på iPod mini. Funkar det som en kombination av knappar och det scrollhjul som fanns på de första iPodsen eller funkar det bara som knappar?

Funderar nämligen på att köpa en mini iPod.

tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Fungerar som både scroll och knappar! Super nice

Permalänk

schyst! hur vet den vilket man vill då?

Permalänk
Medlem

alltså du scrollar inte så, utan den är "känslig" för visst matrial, så när du drar fingret runt så "scrollar" den, alltså den är hudkänslig om du förstår vad jag menar

Sedan kan man trycka ner knapparna som vanligt.

Permalänk

ok, då var det som ja trodde!

tack för svaren!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, jag visste att EQ:n skulle dra mer ström, men jag hade aldrig trott att batteritiden skulle sjunka med 46%.

Det kanske blir bättre om du uppgraderar mjukvaran? Det kan ju bero på någon bugg.

Permalänk
Medlem

Har den senaste mjukvaran, vilket gör det svårt att uppgradera

Permalänk
Medlem

Kan ställa en fråga åt en vän som precis fått sin IPod. Den är skitseg. Hon har inga låtar inne men när hon bläddrar i menyer och så vidare tar det 30 sekunder innan nånting kommer upp.

Någon som vet vad som är fel/vad som ska göras ??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

mina original lurar börjat knastra lite då o då på vänstra hörluran specielt om man har mycket bas och över 50% av volymen. Bytte hörlurar men det knastrar endå vänster vid hög volum o bas?
Är det något fel på ipoden eller ska de va så? vill inte skicka den på lagning i onödan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har hört att man skall kunna lägga över filer till sin ipod, men inte tidigare undersökt saken. Nu behöver jag precuis lägga över en fil till en polares dator, och då krachar min brännare. Så tänkte att jag kunde lägga över det på poden, men fungerar detta?

MYCKET tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

neque dapibus ac.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skeggaba
Jag har hört att man skall kunna lägga över filer till sin ipod, men inte tidigare undersökt saken. Nu behöver jag precuis lägga över en fil till en polares dator, och då krachar min brännare. Så tänkte att jag kunde lägga över det på poden, men fungerar detta?

MYCKET tacksam för snabbt svar!

Funkar finfint. Den borde ploppa upp som en flyttbar hårddisk under Den här datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag säger att det suger för att jag tycker att det suger. Och jag tycker att det suger för att jag inte förstår mig på hur man använder det. När jag installerar ett program förväntar jag mig att det skall vara designat så att jag förstår mig på det, annars är det inte bra.

det e ju snarare du som "suger" då iom att merparten verkar förstå itunes(nu vill jag inte påstå att varken du eller itunes suger). IOM att dom flesta förstår sig på itunes så har dom lyckats med att designa ett _bra_ program, man designar ju så att så många som möjligt fattar det? Sen tror jag inte du hade haft några problem att hitta funktionen om du hade försökt, hade definitivt gått snabbare att lära sig hur man för över låtar med itunes än att ladda ner och installera ett helt nytt program ! sen om ephpod är bättre än itunes låter jag vara osagt, allt man kan göra med ephpod kan man göra med itunes, desseutom så har itunes ganska mkt större möjligheter än ephpod, själv använder jag båda.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

hur får man ipod wizard att funka? ok nu är den funkis men fan årka?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Har hört om flera som fått iMod att funka på sina 4G, så det borde funka på din med.

Funkar inte på min, ge gärna tips!

Permalänk
Medlem

nån som ahr bilder på ipod mini g2? eller kommer den vara lika ful som vanliga ipod minin?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
sen om ephpod är bättre än itunes låter jag vara osagt, allt man kan göra med ephpod kan man göra med itunes, desseutom så har itunes ganska mkt större möjligheter än ephpod, själv använder jag båda.

Då får du gärna förklara för mig hur du kopierar tillbaka musik från iPod till en PC med iTunes.