Warcraft 3 "Fatal Error"

Permalänk

Warcraft 3 "Fatal Error"

Tjena!

Jag har ett stort problem med Warcraft 3 TFT. Efter ett tag när jag har spelat så kommer det ett "Fatal Error" fel. Jag äger båda skivorna original.

Detta händer bara nu när jag har en ny dator. (AMD Athlon64 3000+, 512Mb Crucial Minne och MSI K8N NEO Moderkort).
Jag har testat minnet med memtest och det visade inga fel.

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

Sorry att jag drar upp en gammal tråd..

Har samma grejor fast 3200+ istället och samma problem. Lyckades du lösa det? Isåfall hur?

Permalänk
Medlem

från blizzard support angående "fatal error"

Note:
Due to the flexibility of the triggers in the Warcraft III Map Editor, it is possible to make triggers that can cause the game to crash.

If you are experiencing crashing while playing a custom made map please try playing a Blizzard designed map - this will help to determine if the issue is related to the custom map or a possible conflict.

The following information should help to resolve most conflicts.

för mer info följ denna länk.
http://www.blizzard.com/support/?id=awr0649p

Permalänk

Kom på vad problemet var nu!
Det berodde på mitt minne. Har lämnat tillbaka det nu!
Tack för all hjälp ändå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excessive
Kom på vad problemet var nu!
Det berodde på mitt minne. Har lämnat tillbaka det nu!
Tack för all hjälp ändå!

Köpte du uppgraderingspaketet på komplett eller? Vad sa du när du lämnade/bytte ut det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cr0wN
Köpte du uppgraderingspaketet på komplett eller? Vad sa du när du lämnade/bytte ut det?

Ja, jag köpte uppgraderings paketet på komplett. Jag gick in på deras sida och skrev ut en felanmälans lapp, lade tillbaka grejorna i lådan och skickade tillbaka grejorna! Ringde deras support telefon innan åsså å frågade hur ja skulle gå tillväga.

(har inte fått tillbaka nya grejor än dock)

Permalänk
Medlem

jag har bytt mina minnen och jag får allafall fatal error (minnena är ett par samsung 512mb 400mhz) äre någon som kan säga vad felat är!

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk

Men använd sökfunktionen FFS. Ni har klockat minnena för högt, ställ om från manuella timinigs till SPD så försvinner problemen.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

vart kan du säga det så ska jag göra det!

och min kusin har samma system i sen dator men han får inga fatal error.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Det är väl standard i alla blizzard-spel att krasha med memory-read errors? Det är även standard att folk svarar "det är fel på dina minnen, trots att det bara är blizzard-spel som krashar, och inget annat."

Diablo 2 led förut av liknande problem (0xC0000005 krashar) och World of Warcraft har för nuvarande liknande problem.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

men varför skulle hans dator fungera när vi har samma system i dem och inte min

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Det finns nog ett par saker du kan testa iaf. börja med att installera om spelet. Fungerar inte det, testa med att installera om DirectX. Uppgradera alla drivrutiner (moderkort, grafikkort osv).

Fungerar inte det så kan du även testa att nergradera grafikkortsdrivrutinerna till en tidigare version som fungerar. Eftersom det fungerar för din kompis så kan du testa att köra exakt samma versioner av drivrutiner som han har.

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AKA_Rappen
vart kan du säga det så ska jag göra det!

och min kusin har samma system i sen dator men han får inga fatal error.

I BIOS.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Vet inte vad jag gjorde men plötsligt så fungerade det bara när jag skulle testa. Hade inte klockat eller ändrat timings osv.