World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

Det där händer nog inte om man kör Blizzard Downloader.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Medlem

Superboss: world_of_warcraft_open_beta_installer_downloader.exe finns (är blizzards BT-klient inklusive torrent). Fast jag tror blizzard plockade bort den från sin server efter att länken läckte ut och alla som ska spela openbeta började tanka :p. Tror dock torrenten fortfarnde fungerar om du får tag i exe-filen.

Permalänk

ahh sa nice, tack för att ni tipsade om fileplanet
Börjat tanka nu och är riktigt glad, hoppas vi träffas där inne!

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem

Kan man joina stresstestet om man bara är Basic medlem?

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linux
Kan man joina stresstestet om man bara är Basic medlem?

nej.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

De som kör i closed beta för dom köra ända tills det kommer ut? eller kommer det bli senare att allt blir open?

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tell
Här e en länk till den officiella intro filmen till wow, säkert någon som vill se den^^

http://webperso.easyconnect.fr/triex/Wow_Cinematic.wmv

argh!
försöker inte se denna men här e en annan länk till intro filmen:

http://www.gamershell.com/download_7428.shtml

Visa signatur

intel p4 3000 radeon 9700 1Gb ddr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ooije
Superboss: world_of_warcraft_open_beta_installer_downloader.exe finns (är blizzards BT-klient inklusive torrent). Fast jag tror blizzard plockade bort den från sin server efter att länken läckte ut och alla som ska spela openbeta började tanka :p. Tror dock torrenten fortfarnde fungerar om du får tag i exe-filen.

Hur får man ut torrent filen ur den där exe filen, så man kan avndända tex Azerus för att ladda ner spelet?

Hittade en torrent, inte olagligt vad jag vet... Vill bara ha spelet nere så jag kan skriva in beta nyckeln och börja när den väl blir Open beta.
http://sancus.off.net/wow_open_beta.torrent

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

vad händer när ni klickar på Create Account???

https://signup.worldofwarcraft.com/menu.html

edit: hehe har suttit och testat en gång per minut i ca 30min och några sec efter att jag postade denna tråd så fungerar det

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
vad händer när ni klickar på Create Account???

https://signup.worldofwarcraft.com/menu.html

Någon sorts av error.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Fan vad nedladdningen krånglar! Kolla vad som hände nu efter 2GB tankat:

http://superboss.mine.nu/images/wow.gif

Ingen som kan lägga upp filen som torrent eller på FTP?

Det är ett vanligt mindre problem, oftast innebär det att filen är snart klar.

http://www.blizzard.com/press/040411-street-date.shtml
23 Nov för us WoW, innebär iallafall att europa versionen närmar sig sakta men säkert.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nån som har en mirror eller något till openbetainstallen? Den ovan går ruskigt långsamt för mig.. Skulle vara skitnice om nån hade det..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det är ett vanligt mindre problem, oftast innebär det att filen är snart klar.

http://www.blizzard.com/press/040411-street-date.shtml
23 Nov för us WoW, innebär iallafall att europa versionen närmar sig sakta men säkert.

Kommer det alltsåa släppas retail 23 november i usa?
Nån som har en aning om europa release?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Kommer det alltsåa släppas retail 23 november i usa?
Nån som har en aning om europa release?

Det har sagts upp till två månader efter usa releasen men det finns inga officella datum än.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

fasiken grabbar, varför väntar ni inte ett tag å få det färdiga spelet istället för att lira sönder spelet redan i betan? då känns ju spelet gammalt redan när man får hem spelet.

jag tänker iaf vänta till februari om ja måste..

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
fasiken grabbar, varför väntar ni inte ett tag å få det färdiga spelet istället för att lira sönder spelet redan i betan? då känns ju spelet gammalt redan när man får hem spelet.

jag tänker iaf vänta till februari om ja måste..

Hehe, man måste ju testa sig fram och se vilken ras och vilka yrken man trivs bäst med.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Någon som har sett introfilmen ?
Det är något av det snyggaste jag NÅGONSIN sett .. helt sjukt!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalbast
Någon som har sett introfilmen ?
Det är något av det snyggaste jag NÅGONSIN sett .. helt sjukt!

Jo den är klart snyggt gjord.

Har hört att om man förhandsbokar WoW (europa versionen) att det kommer en beta skiva slutet av november till alla som förhandsbokat, så man kan spela betan tills spelet släpps.
Hörde detta från en som jobbar i en spelbutik och det är inte webhallen.

Vore trevligt om det stämmer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jo den är klart snyggt gjord.

Har hört att om man förhandsbokar WoW (europa versionen) att det kommer en beta skiva slutet av november till alla som förhandsbokat, så man kan spela betan tills spelet släpps.
Hörde detta från en som jobbar i en spelbutik och det är inte webhallen.

Vore trevligt om det stämmer.

Det stämmer fast det är den öppna betan man får, den kan du lika gärna tanka hem från nätet^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tell
Det stämmer fast det är den öppna betan man får, den kan du lika gärna tanka hem från nätet^^

Finns en del folk som inte tycker om nertankningsfarten dom får.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Finns en del folk som inte tycker om nertankningsfarten dom får.

Men då kör vi på att gratis e väl alltid gott

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

jupp:D, det verkar som så, fan va nice!

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att börja lira WoW vid starten men jag har ju missat betan så jag har lite frågor.

1. Vilka raser/yrken trivs ni bäst med?
2. Vilka raser är optimala för de olika yrkena? Finns det fler som är lika bra men det beror på hur man vill spela?
3. Närstrid/avstånd vilket är effektivast och skönast att spela med?
4. Jobbigt att spela som "maginisse"? Det brukar vara en jävla massa multitasking om man gör det i andra spel. Släng formel sen får du alla monster på dig fastän det står massa köttväggar i vägen som försöker ta aggron.
5. Hur trivs ni med spelet?
6. Annan hjälp?
7. Är det viktigt med priests? Eller klarar man sig bra utan dem.

Permalänk
Medlem

1. Forskar fortfarande på denna front. Human rogue, orc/tauren shaman ligger bäst till för mig hittills.

2. Enligt Blizzard så är alla raser jämlika, finns ingen optimal.

3. Beror på vilken klass man kör, tex hunter är klart mycket bättre på avstånd än vad en rogue är men sen är rogue mycket bättre i närstrid än hunter.

4. Magiker är inte så jobbiga att köra, förutom shaman som har lite väl många spells men det är kul ändå.

5. Bästa mmorpg hittills för mig och jag har spelat många.

6. Fråga på.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Är en healing priest ett måste i PvP och PvE? Spela som healare är ju annars rätt tacksamt i andra spel eftersom man oftast ej klarar sig utan en healare.

Permalänk
Medlem

Någon som vet datumet då open kommer? Så man inte missar det Hoppas inte det är på måndag eller tisdag nästa vecka bara...

Om det skulle vara mån-tis när jag är borta kan någon annan fixa 2 koder och ge en till mig sedan? Kanske man skulle höra med någon annan som ska fixa kod, eller om någon här vill fixa en om det är enkelt.

Permalänk

Blizzard Entertainment® today announced that its eagerly awaited massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) World of Warcraft® will be in stores in North America on November 23, 2004. World of Warcraft will launch simultaneously in Australia and New Zealand, and is planned for release in Korea, Europe, and other countries throughout Asia shortly following. With a monthly subscription, players in these regions will soon be able to experience the epic adventure of the Warcraft® series in an immersive and continually evolving online environment.

Open beta för USA kommer starta den 8'e november. Vi i europa får vänta ett par dagar/veckor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Någon som vet datumet då open kommer? Så man inte missar det Hoppas inte det är på måndag eller tisdag nästa vecka bara...

Om det skulle vara mån-tis när jag är borta kan någon annan fixa 2 koder och ge en till mig sedan? Kanske man skulle höra med någon annan som ska fixa kod, eller om någon här vill fixa en om det är enkelt.

Jag har tänkt att fixa ett annat konton Mest för att ge till kompisar så de kan köra..kanske bli en över.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.