Doom3-binärerna för linux. Fungerar inte att dra igång för mig. Gentoo amd64.

Permalänk
Medlem

Doom3-binärerna för linux. Fungerar inte att dra igång för mig. Gentoo amd64.

Detta är outputen:

Unknown command 'vid_restart' idRenderSystem::Shutdown() Sys_Error: Couldn't load default.cfg

Det verkar som om problemet inte är så vanligt i linux. Förekommit i windows (nästan likadant) men lösningen där är inte densamma som i linux.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Låter som att du inte har nån cfg, fixa en och lägg där den ska vara.
Fått ungefär samma i quake3.

Permalänk
Medlem

Jag har läst om ett liknande fel i quake3. Men eftersom att det var quake3 så sket jag i det. Men man kan ju alltid testa, men hur ska jag fixa den filen då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

googla? fråga kompis som har doom3? kanske finns på skivan..

Vad vet jag

Permalänk
Medlem

Om du sitter på ATi-baserat grafikkort så är det så att AMD64 + ATi Radeon + linux inte funkar. Tyvärr...

Visa signatur

perga

Permalänk
Medlem

ATI... haha. Sitter man i linux så ska man veta bättre än att sitta med ATI.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perga
Om du sitter på ATi-baserat grafikkort så är det så att AMD64 + ATi Radeon + linux inte funkar. Tyvärr...

64-bitprocessor och radeonkort fungerar visst, om man kör en 32-bitdist.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke
64-bitprocessor och radeonkort fungerar visst, om man kör en 32-bitdist.

Döh.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha Humor.... är roligt

edit: ja nu har jul smileys kommit igen

Permalänk
Medlem

För att återknyta till http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4174752...
Doom III är för grafiskt. Byt till quake 1.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
För att återknyta till http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=4174752...
Doom III är för grafiskt. Byt till quake 1.

Haha! Så jävla go. Långsint eller vad då?

Att byta till irssi var ju faktiskt ett svar på ditt problem, irssi hade inte bekymrat dig med något temabyte då det är så minimalistiskt att du inte behöver några teman. ... Måste lära mig de där julsmileysarna.

Edit:

Nämen ser man på, det blir automatiskt julsmileys. Vad trevligt.
För att återgå till trådens ursprungliga ämne så slutar jag nu sväva ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, den karamelen har jag sugit på länge.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Det fugnerar ypperligt med 64bit gentoo linux kör själv det på båda amd 64 sysen i sign med 6800U och 6800GT. Doom3 är kompilerat i 32bit men annpasat för att rulla på en 64bit linux dist med 32bit stöd i kernel fins libs med för det. Doom3 har alldrig crashat på nån av mina amd64 gentoo burkar varken dual opteron burken eller athlon64 burken. Det som fuckade sig för mig vart 2.6.8 gentoo kernel som inte fugnerar med doom3 vet ej om 2.6.9 fugnerar mupapr sig med graffet annars så"kör 2.6.7-r14 av gentoo-dev-source nu.

Permalänk
Medlem

Jag byter ju gärna inte kernel förens jag vet vad problemet är. Det känns onödigt jobbigt.

Har du installerat något för att det ska fungera? Något speciellt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fishtail
Jag byter ju gärna inte kernel förens jag vet vad problemet är. Det känns onödigt jobbigt.

Har du installerat något för att det ska fungera? Något speciellt?

nopp bara hålla mig undan från 2.6.8 sedan har jag nvidia-kernel, nvidia-glx och sedan har jag emulibs det msåte du ha dom är 32bit förkompilerade. Sök på emul tror jag det blir så bör du hitta nåt i stil med emul-linux-x86-nvidia
annars går 32bit opengl apps inte alltid i gång doom3 bland annat. Har nog alla emulibs dom är bra för 32bit apps hade bara problems med automatisk installen men jag tog filerna ur /tmp diren å la i doom3 diren så gick det bra.

Permalänk
Medlem

Har du inte glömt att kopiera filer från skivan då?

Permalänk

Om man får det felet i Q3 så innbär det att man inte har alla pk3-filerna där spelet kan hitta dem. Antar att det är ett liknande problem här, och inte något som direkt har något med OSet/grafikkortet osv att göra.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Om man får det felet i Q3 så innbär det att man inte har alla pk3-filerna där spelet kan hitta dem. Antar att det är ett liknande problem här, och inte något som direkt har något med OSet/grafikkortet osv att göra.

Följer med pack filer med linux versionen som ska in dom får man itne glöma fall man packar upp manuelt. Bästa är att kolla så dom kom in. pak4 och pak5 tror jag det är. pak4 ska ersättas pak5 är endast för linux. Vill minnas att det var så.

Permalänk
Medlem

det där får du, som folk säger, p.g.a. att du glömt kopiera över några paks