Permalänk

Ännu ett TV-Out problem

vill först säga att jag är nyreggad här, så jag sökte lite i forumet på tv-out. jag är tydligen inte den enda med problem på det här området kunde dock inte hitta något svar som hjälpte mig, så jag gör en ny tråd helt enkelt.

jag har ett geforce fx 5700 med tv-out som jag försökte koppla till min tv. efter att ha trixat lite med inställningarna på grafikkortet så gick något fruktansvärt fel... inte nog med att jag inte får någon bild alls på tv:n, när jag försöka logga in i windows xp får jag bara en svart skärm, och det enda jag ser är muspekaren. när jag startar datorn ser allt ut som vanligt, men när windows inloggningsskärm ska visas så blir skärmen svart (utom muspekaren då). och då kan jag inte göra annat än att stänga av datorn.

grejen är att jag inte är riktigt säker på vad jag egentligen har gjort. kan jag av misstag ha ändrat så att tv:n är den primära skärmen? hur kan jag ändra det i så fall?

nån som kan hjälpa mig...?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem... dra ur TV-OUT kabeln ur datorn... starta sedan igen... då ska det funka... gjorde det för mig i alla fall

Good luck m8

Visa signatur

[ASUS MAXIMUS VII HERO Z97] [Intel i7 4790k @ 4.8Ghz] [Corsair V PRO 2400Mhz] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming SLI] [Corsair Air 540] [Corsair H80i] [Fractal Design 1000W]

Permalänk

det har jag redan provat... funkade inte tyvärr

Permalänk

Har oxå haft det där problemet.. fast med ett Geforce Fx 5200.. jag fick koppla in den i tvn för att kunna ändra primär skärm..

men eftersom du inte får igång den på tvn heller är det ju lite lurigt..

felet som hände mig var att när jag skulle pilla lite med den hadde jag ingen extra skärm så jag koppla den enbart till tvn..

du kan ju alltid testa å starta i felsäkert läge

Visa signatur

"Viam inveniam aut faciam" "Stultus est sicut stultus facit"
MSN:jimc_83@hotmail.com ICQ:244952016 jim.karlsson@telia.com

Permalänk

jo, jag lyckades lösa problemet med monitorn genom att köra i felsäkert läge... men tv:n är fortfarande helt svart