Ursprungligen inskrivet av Mr Xzibit
Var beredd på att vänta jls....
Tänkte berätta lite för er hur det gick när jag och en kompis bestämmde oss för att slå till på var sin Xbox (Färdig moddad)...
Tisdag 9:e nov. Ringer och beställer 2 st XBOXar, skall levereras till jobbet med företagspaket.
Betalning sker mot faktura. Får info om att det inte finns hemma, men kommer levereras
under nästa vecka (15-19 nov) i Crystal edition.
Fredag 19:e nov. Ringer och kollar hur det går, inget levererat ännu. Strular med chippen till 1.6.
Ska installera annat chip istället, skickas nästa vecka.
Tisdag 23:e nov. Ringer och kollar hur det går, inget nytt.
Torsdag 25:e nov. Ringer och kollar, inget nytt.
Fredag 26:e nov. Ringer och kollar, grejerna ska skickas på måndag 29:e.
Tisdag 30:e nov. Ringer och kollar, grejerna ska skickas ikväll. Får inget kolli-id.
Onsdag 1:a dec. Ringer om kolli-ID, inlämnat posten igår, men för sent för att skickas samma dag. Killen med kolli-id har inte varit förbi med dom.
Torsdag 2:a dec. Ringer om kolli-id. Men grejerna har inte blivit skickade än, dom står framför
killen jag pratar med. Smått upprörd förklarar jag att mitt paket var på posten i tisdags
enligt den kvinna jag pratade med på onsdagen. Det är fel, men det kommer gå ikväll till
1000 (tusen) procent.
Fredag 3:e dec. Ringer om kolli-id. Mitt paket är inlämnat, men kan inte få nått kolli-id ännu.
Måndag 6:e dec. Ringer om kolli-id. Men kan inte få nåt, han som lämnat in det har inte varit förbi.
Tisdag 7:e dec. Ringer om kolli-id. Får veta att paketet är ivägskickat med posten igår (6:e).
Får kolli-id. Kollar med posten, inget inlämnat med det id:et den 6:e. De ber mig kolla efter
19.00 då borde det blivit scannat om det lämnats in under denna dag. Får också veta enligt
posten att multimediashopen har hämtning av paket, inte inlämning som de har sagt till mig.
Kollar senare på kvällen på posten.se efter mitt paket, tydligen inlämnat samma dag.
Onsdag 8:e dec. Undrar vart mitt paket är, det verkar vara kvar i Göteborg. Märker att det inte är skickat med företagspaket utan postpaket. Läser på posten att det är 1-3 dagars leveranstid på postpaket.
Torsdag 9:e dec. Ringer posten och jagar mitt paket, men det är ingen utkörning på postpaket, måste hämtas ut personligen. Kompisen som ska ha den ena av XBOXarna ringer och jagar posten han med, och då visar det sig att det är skickat mot postförskott. Räknar ut vad de tagit betalt för frakten, 280 kr. Ringer och frågar vad *** dom håller på med, först skickar dom inte med företagspaket som det var sagt, sen inte betalning mot faktura som det var sagt.
Får givetvis inte prata med den som är ansvarig, så den tjej som svarar får ta emot mina
synpunkter, jag framför att det inte är hennes fel, men ber henne framföra detta till den
ansvariga.
Eftersom paketet inte var skickat som det var sagt, blev jag tvungen att leta fram pengar för att
kunna betala grejerna (då det skulle betalas mot faktura, brydde jag mig inte om att skicka över
pengar till visakontot), sen åka och hämta upp lappen för att kunna hämta ut paketet. Sen vidare
till servicestället där paketet ligger, givetvis ligger dessa ställen inte i närheten av min väg
hem, utan precis tvärtom. Sen visar det sig att XBOXarna vi fått levererat inte är Crystal edition,
utan dom vanliga svarta. Resten i paketet stämmer dock, 160 Gb hd och handkontroll.
//Slutsats//
Multimediashopen ljuger för sina kunder, de säger att paket är inlämnade på posten
när de inte är det. De lovar att ringa om det blir nån försening, men jag fick aldrig nåt
samtal, kollade fler gånger att de hade rätt telefonnummer, både jobb och mobil.
De lovar att ringa med kolli-id på paketet de skickat, men det kan ju inte ske, för dom har inte
ens lämnat in det till posten.
Att få tag på någon på Multimediashopen är svårt, att skicka mail har aldrig fungerat, att ringa
går bättre. Det är till 99% upptaget, men efter 15-20 försök direkt efter varandra kan du komma fram
och ställa dig i kö, ingen som svarar innan telefonen tror att det är nåt galet och lägger på.
Provar ett gäng gånger till och såsmåningom svarar nån. När man väl kommer fram och får prata med
någon, är det inte svårt att vara uppjagad på p.g.a extrema väntetider i telefon samt att ärendet
man ringer om är om något de har gjort fel, eller inte gjort överhuvudtaget.
Rekomenderar att man absolut inte handlar på postorder från dessa skojjare...handla i butiken istället (om du bor nära), annar rekomenderar jag dig att vända dig till någon annan leverantör.