Permalänk
Medlem

Multimediashopen

Hej!

Jag undrar om någon här har beställt något från multimediashopen på sistone och fått sina saker?

Jag är trött på dom nu.. har väntat i tre veckor på min beställning.. och måndags sa dom när jag ringde "vi ska skicka ditt paket idag" och så sa dom att dom skulle ringa upp mig å ge mig kollinummer.. jag gav dom mitt mobilnummer...men ringde dom? nej!
Sen dess har jag inte kunnat få tag på dom..

Någon som vet vad ägaren heter av det företaget? Han ska tydligen
heta Niklas eller något sånt.. enligt några trådar här på swec

Vill gärna ha hans telefonnummer, mobil eller hem..

Jävla dålig stil..

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

För i helvete se till att avbeställa, och det å det snaraste!
Beställde ett Xbox åt en kompis i början på augusti (3.e nånting), ungefär den 19.e skickar vi iväg ett mail och undrar vart fan sakerna är och säger att vi vill avbeställa, dagen efter ringer idioten och säger att sakerna är påväg.. Dock glömde han att säga att det skickades express, så det var tvunget att betalas samma dag som jag hämtade ut det. Inte ett ljud till mig om detta! Så jag antar helt enkelt att det är ~20 dagars tid innan det blir betalningsanmärkning, och väntade lugnt på att kompisen skulle få lön den 25.e så vi kunde betala. Dagen efter ringer dom och tjatar om pengar, och ett par tre dagar senare hotar dom med kronofogden om pengarna inte betalas absolut direkt. Som tur var kunde morsan låna ut pengar, men jag ställer mig ytterst tveksam till deras metoder.. Som plåster på såren skulle det dessutom tydligen vara en 160gb hdd i istället för 120 som vi beställde (dom ändrade till 160 på hemsidan bara någon dag efter att vi fick paketet). Detta står på kvittot.. Gissa om det är en 160 eller 120...

Har nog nått mobilnummer någonstans, ska leta upp det.. "Affären" drivs förövrigt tydligen av en privatperson tillsammans med dumdryg flickvän eller dylikt som inte kan föra en vettig konversation, och som snudd på hotade min kära mor. Trevligt folk.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Aha men den verkar iaf lite seriösare nu.. dom har öppnat butik i göteborg och dom har bytt ägare någongång i slutet av augusti, början av september.. om jag inte förstod det fel..

Jag hittade ett mobilnummer på eniro till Farim, tror jag han hette, som var den gamla ägaren.. den nya ska tydligen heta Niklas något.

Hade jag bara kunnat få tag på dom hade jag kunnat avbeställa, men de går ju inte.. det är det som är de värsta.. vill ju inte heller beställa från något annat ställe å sen visar det sig att dom har skickat de nu i veckan så får jag dubbelt..

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Sicka fjollor ni är , gå ner till deras butik så kan ni själva se att många av deras kunder är hur nöjda somhelst.

säg mig vilket företag bjuder på 50st chippningar??? den som kan komma på något företag så lovar jag att bjuda dig på hela 1000:-.

Alla mina polare som vart där har vart helnöjda, om ni nu haft problem med dem , ta det då med dem och inte med allmänheten .Men Å andra sidan har ni väl inte mer stake än att skriva i ett forum era Fjollor......

Permalänk
Medlem

Farim är Niklas fru. Jag har vart hemma hos dom och chippat min xbox innan dom öppnade butik!
Jäkligt trevliga och duktiga när man väl är där, men jäkligt svåra att få tag på....

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pålle
Sicka fjollor ni är , gå ner till deras butik så kan ni själva se att många av deras kunder är hur nöjda somhelst.

säg mig vilket företag bjuder på 50st chippningar??? den som kan komma på något företag så lovar jag att bjuda dig på hela 1000:-.

Alla mina polare som vart där har vart helnöjda, om ni nu haft problem med dem , ta det då med dem och inte med allmänheten .Men Å andra sidan har ni väl inte mer stake än att skriva i ett forum era Fjollor......

Heter du Niklas månne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pålle
Sicka fjollor ni är , gå ner till deras butik så kan ni själva se att många av deras kunder är hur nöjda somhelst.

säg mig vilket företag bjuder på 50st chippningar??? den som kan komma på något företag så lovar jag att bjuda dig på hela 1000:-.

Alla mina polare som vart där har vart helnöjda, om ni nu haft problem med dem , ta det då med dem och inte med allmänheten .Men Å andra sidan har ni väl inte mer stake än att skriva i ett forum era Fjollor......

Har aldrig varit med om att dom bjudit mig på en enda chippning, däremot har jag varit med om att dom hotat min familj och ljugit på kvittot. Har försökt ta upp detta med dom, men det går inte ens att få fram ett svar, dom ignorerar telefonen och kastar troligtvis mailen. Vad göra? Jo, se till att andra slipper denna "trevliga" upplevelse.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pålle
Sicka fjollor ni är , gå ner till deras butik så kan ni själva se att många av deras kunder är hur nöjda somhelst.

säg mig vilket företag bjuder på 50st chippningar??? den som kan komma på något företag så lovar jag att bjuda dig på hela 1000:-.

Alla mina polare som vart där har vart helnöjda, om ni nu haft problem med dem , ta det då med dem och inte med allmänheten .Men Å andra sidan har ni väl inte mer stake än att skriva i ett forum era Fjollor......

I varje inlägg du har skrivit har du ju glorifierat multimediashopen haha
Från ditt allra första till sista.
Vet inte om det är något speciellt med det men någon som hängt på det här forumet mycket kan ju berätta om det är lustigt eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pålle
Sicka fjollor ni är , gå ner till deras butik så kan ni själva se att många av deras kunder är hur nöjda somhelst.

Alla mina polare som vart där har vart helnöjda, om ni nu haft problem med dem , ta det då med dem och inte med allmänheten .Men Å andra sidan har ni väl inte mer stake än att skriva i ett forum era Fjollor......

Citat:

Oj Oj Oj där har ni så fel om multimediashopen, jag och polaren beställde 2st XBOX crystal deluxe pak den 18/10 och valde att förskotts betala hela summan på 8975:- efteråt så hade vi läst här idag på sweclockers att dom inte var seriösa , så vi valde att kontakta dem via telefon och då fick vi ett kolli nr och Nicklas på Multimedia Shopen sa att paketet redan var redan framme så vi sökte på kolli nr och hämtade upp det. Det visade sig att jag hade fått en trådlös handkontroll + att vi fick varsin väska till konsolerna helt utan extra kostnad bara för att jag hade tipsat min polare , så min uppfattning av Multimediashopen är att det inte är något som helst fel på dem, dock kan det ju dröja med saker och ting om dom inte har det i lager och det är ju inte mer än normalt.

Jag kan skarpt rekommendera dem , men för att vara på den säkra sidan så kan ni alltid välja postförskott paket eller express frakt

2004-10-20 19:36

---

jag skulle chippa hos multimediashopen.se dom tar 399:- för aladdin inkl montering , sen så får du tillbaka den på 20min och det tror jag ingen slår Eller ?? inte för det priset iallafall

2004-11-08 23:08

---

Jag säger bara gratis till multimediashopen och önskar dem lycka till.

med en sådan trevlig personal så kommer dom att komma långt

2004-11-28 11:49

---

Japp det kan jag hålla med om

Och Multimediashopen.se är billigast oavsett om dom ger det
gratis eller tar betalt

Ang microstore så får du vänta minst 3 veckor på att få tillbaka din konsol och när du är påväg att gå därifrån så kommer dom själva rekommendera multimediashopen,Det var så en polare fick sitt chippat hos multimediashopen på 30min

2004-11-22 21:14

Antar helt enkelt att antingen så jobbar du där eller så är det du som har multimediashopen, det enda du skrivit om på det här forumet är hur mycket du rekommenderar denna kassa ursäkt till affär (http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...). Själv anser jag att affärsidkare som hotar sina kunder och sitter och låtsas vara utomstående som rekommenderar sin affär på forum är väldigt lågt, och inte är värda ett enda vitten. Patetiskt samt anmält.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pålle
Sicka fjollor ni är , gå ner till deras butik så kan ni själva se att många av deras kunder är hur nöjda somhelst.

säg mig vilket företag bjuder på 50st chippningar??? den som kan komma på något företag så lovar jag att bjuda dig på hela 1000:-.

Alla mina polare som vart där har vart helnöjda, om ni nu haft problem med dem , ta det då med dem och inte med allmänheten .Men Å andra sidan har ni väl inte mer stake än att skriva i ett forum era Fjollor......

Pålle: Varning utdelad för ovårdat språk och för marknadsföring

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vad menar du med marknadsföring.

bara för att man gillar företaget betyder det väl inte att jag måste äga skiten eller

Permalänk
Medlem

Jag beställde själv av multimediashopen för inte alls längesen, håller på och pysslar ihop en tråd om det nu, min situation är lite annorlunda

men jag fick iaf delar av mitt paket.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pålle
Vad menar du med marknadsföring.

bara för att man gillar företaget betyder det väl inte att jag måste äga skiten eller

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=38315...
Är multimediashopen så bra som du säger pålle?

Kan ha varit ett misstag just där bara men det känns lite illa..

Sen så verkar många "tro" att du äger stället Inte samma sak som att du måste äga.. hrm.. "skiten".
Skriv mindre inlägg om hur bra multimediashopen är.

Luktar lite Peter Liu över det här, med personer som fräser i luren.

Permalänk
Medlem

jag hade gärna ägt stället i några dagar sedan så skulle jag leva gott i några månader:), men nu är det så att jag vet att dom föresöker göra allt för sina kunder (det såg man när man var där ) Har någon vart där så kan ni ju förklara deras situation .

ang marknadsföring så vill jag ju rekommendera ett ställe där det är billigt , hur hade det vart om om jag tipsade om PSX care för att ni sedan fått syn på multimediashopen.

http://forum.sweclockers.com/showth...threadid=383154
Är multimediashopen så bra som du säger pålle?

Kan ha varit ett misstag just där bara men det känns lite illa..

Sen så verkar många "tro" att du äger stället Inte samma sak som att du måste äga.. hrm.. "skiten".
Skriv mindre inlägg om hur bra multimediashopen är.

Luktar lite Peter Liu över det här, med personer som fräser i luren.

sedan undrar jag ifall du bara hänger i forumet ??? för om ni kollar lite bättre här på siten så annonserar dem vissa gånger (det var så jag hitta dem )

inte för att dom är snälla , men jag skiter fullständigt i alla företag , jag blev iallafall trevligt bemött hos dem
och jag antar att det är fler som blivit det

ang ni som ger kritik , det gör ju bara så att dom bättrarar på sig :9

Permalänk
Medlem

Jag kan bara stämma in i den stora skaran missnöjda kunder hos Multimediashopen. Alla tre gånger jag talat med dem så ljög de mig rakt upp i örat. Däremot så måste jag säga att de LÄT trevliga och övertygande osv. i telefon något som kanske gör det hela ännu värre med facit i hand. Det finns betydligt seriösare företag (med samma eller lägre priser) i den här branschen så det är inget att grina över.

Visa signatur

Tell 'em like it is and not like it might be, that's why some fools don't like me...

Permalänk
Medlem

Är inte Xbox-ägare längre, men när jag köpte mitt Xbox var det från just Multimediashopen.

Hur det ser ut idag med leveranser och liknande vill jag egentligen inte spekulera i eftersom jag inte vet. Men för ett år sedan när jag köpte min box var det helt bedrövligt. Jag blev lovad leverans flertalet gånger och för varje gång paketet aldrig dök upp blev jag så klart mer och mer missnöjd.

Vid två tillfällen sa butiken/ägaren att paketet var skickat. När jag aldrig fick kolli id. ringde jag upp och frågade om detta. Efter lite lirkande visade det sig att paketet inte heller var skickat. Något som inte heller förvånade mig eftersom jag blivit lovad leverans flera gånger tidigare.

Ungefär något liknande hände min kompis som skickade in sin box för chippning ungefär vid samma tidpunkt.

För ett år sedan hade jag inte rekommenderat Multimediashopen. Detta därför att de verkade ha stora leveransproblem. Kanske var efterfrågan större än tillgången på konsoler och dylikt?
Hur det ser ut idag vet jag inte, vilket jag också skrivit tidigare i inlägget. Däremot kan jag direkt säga att om jag skulle köpa en till box i dag skulle det inte bli Multimediashopen eftersom mitt förtfroende för den firman är förbrukat sedan länge.

Trots allt ris tycker jag ändå de förtjänar lite ros. Direkt efter leverans (efter mycket om och men) ringde Niklas upp mig och förklarade alla programmens olika funktioner. Detta samtal tog väl närmare 45-60 minuter. Alltid uppskattat med personlig service. Sen är det ju också så att de är de negativa åsikterna som hörs på ett forum. De positiva åsikterna gör sig sällan lika hörda som de negativa.

Om ett nytt köp skulle bli aktuellt skulle jag handla från PSXcare om jag nu inte chippar själv. Jag tycker deras forum har varit suveränt och alla som handlat från dem verkar ha fått mycket bra service. Intrycket jag fått av dem har varit att de är professionella.

Permalänk
Medlem

Var hos Multimediashopen idag då dem skulle modda min Xbox..

Sagt och gjort.

Tog med Xboxen hem igen då den var klar.
Och har nu provat den.

Den startar inte i normalt läge (chippet avstängt) utan det står "This Xbox requires service"

När man startar den med chippet aktiverat så hänger den sig.
Även ljudet börjar då loopa...

Så jo grabbarna på Multimediashopen verkar veta vad dem gör...

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem

Skickade in min xbox + hdd för montering av ett smartxx och bifogad hdd.
Vid första kontakt sade de att jag skulle få min xbox samma vecka som de fick den.

Det tog en månad och två dagar innan jag fick paketet. Har inte löst ut det, börjar nästan fundera på om det är någon ide iom allt skit man läst om dem.

Inte svarar de på e-mail eller tfn heller. Var på vippen att skicka ett rekommenderat brev med en avbeställning men samma dag fick jag avi'n i lådan.

Resten av mitt liv skall nog gå ut på att smutskasta de djävlarna
framför allt om jag får problem med min xbox...

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Var hos Multimediashopen idag då dem skulle modda min Xbox..

Sagt och gjort.

Tog med Xboxen hem igen då den var klar.
Och har nu provat den.

Den startar inte i normalt läge (chippet avstängt) utan det står "This Xbox requires service"

När man startar den med chippet aktiverat så hänger den sig.
Även ljudet börjar då loopa...

Så jo grabbarna på Multimediashopen verkar veta vad dem gör...

'

Lås hårddisken så ska det gå.

Edit: Jag ringde precis multimediashopen angående delarna av mitt paket som inte kommit fram. Hon skyller ALLT på posten, och påstod sig ha rätt att ändra i vårat avtal utan att informera och lite andra smått o gott. Men jag fick henne till att skicka 2 nya laserpistoler(sa hon).

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Aj aj, verkar inte bra. Beställde själv en crystal xbox med aladin chip + 160gig hd i söndags. Har fått sk orderkvitto men inte orderbekräftelse. Undra när man får den...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jls
Aj aj, verkar inte bra. Beställde själv en crystal xbox med aladin chip + 160gig hd i söndags. Har fått sk orderkvitto men inte orderbekräftelse. Undra när man får den...

Var beredd på att vänta jls....

Tänkte berätta lite för er hur det gick när jag och en kompis bestämmde oss för att slå till på var sin Xbox (Färdig moddad)...

Tisdag 9:e nov. Ringer och beställer 2 st XBOXar, skall levereras till jobbet med företagspaket.
Betalning sker mot faktura. Får info om att det inte finns hemma, men kommer levereras
under nästa vecka (15-19 nov) i Crystal edition.

Fredag 19:e nov. Ringer och kollar hur det går, inget levererat ännu. Strular med chippen till 1.6.
Ska installera annat chip istället, skickas nästa vecka.

Tisdag 23:e nov. Ringer och kollar hur det går, inget nytt.

Torsdag 25:e nov. Ringer och kollar, inget nytt.

Fredag 26:e nov. Ringer och kollar, grejerna ska skickas på måndag 29:e.

Tisdag 30:e nov. Ringer och kollar, grejerna ska skickas ikväll. Får inget kolli-id.

Onsdag 1:a dec. Ringer om kolli-ID, inlämnat posten igår, men för sent för att skickas samma dag. Killen med kolli-id har inte varit förbi med dom.

Torsdag 2:a dec. Ringer om kolli-id. Men grejerna har inte blivit skickade än, dom står framför
killen jag pratar med. Smått upprörd förklarar jag att mitt paket var på posten i tisdags
enligt den kvinna jag pratade med på onsdagen. Det är fel, men det kommer gå ikväll till
1000 (tusen) procent.

Fredag 3:e dec. Ringer om kolli-id. Mitt paket är inlämnat, men kan inte få nått kolli-id ännu.

Måndag 6:e dec. Ringer om kolli-id. Men kan inte få nåt, han som lämnat in det har inte varit förbi.

Tisdag 7:e dec. Ringer om kolli-id. Får veta att paketet är ivägskickat med posten igår (6:e).
Får kolli-id. Kollar med posten, inget inlämnat med det id:et den 6:e. De ber mig kolla efter
19.00 då borde det blivit scannat om det lämnats in under denna dag. Får också veta enligt
posten att multimediashopen har hämtning av paket, inte inlämning som de har sagt till mig.
Kollar senare på kvällen på posten.se efter mitt paket, tydligen inlämnat samma dag.

Onsdag 8:e dec. Undrar vart mitt paket är, det verkar vara kvar i Göteborg. Märker att det inte är skickat med företagspaket utan postpaket. Läser på posten att det är 1-3 dagars leveranstid på postpaket.

Torsdag 9:e dec. Ringer posten och jagar mitt paket, men det är ingen utkörning på postpaket, måste hämtas ut personligen. Kompisen som ska ha den ena av XBOXarna ringer och jagar posten han med, och då visar det sig att det är skickat mot postförskott. Räknar ut vad de tagit betalt för frakten, 280 kr. Ringer och frågar vad *** dom håller på med, först skickar dom inte med företagspaket som det var sagt, sen inte betalning mot faktura som det var sagt.

Får givetvis inte prata med den som är ansvarig, så den tjej som svarar får ta emot mina
synpunkter, jag framför att det inte är hennes fel, men ber henne framföra detta till den
ansvariga.

Eftersom paketet inte var skickat som det var sagt, blev jag tvungen att leta fram pengar för att
kunna betala grejerna (då det skulle betalas mot faktura, brydde jag mig inte om att skicka över
pengar till visakontot), sen åka och hämta upp lappen för att kunna hämta ut paketet. Sen vidare
till servicestället där paketet ligger, givetvis ligger dessa ställen inte i närheten av min väg
hem, utan precis tvärtom. Sen visar det sig att XBOXarna vi fått levererat inte är Crystal edition,
utan dom vanliga svarta. Resten i paketet stämmer dock, 160 Gb hd och handkontroll.

//Slutsats//

Multimediashopen ljuger för sina kunder, de säger att paket är inlämnade på posten
när de inte är det. De lovar att ringa om det blir nån försening, men jag fick aldrig nåt
samtal, kollade fler gånger att de hade rätt telefonnummer, både jobb och mobil.
De lovar att ringa med kolli-id på paketet de skickat, men det kan ju inte ske, för dom har inte
ens lämnat in det till posten.

Att få tag på någon på Multimediashopen är svårt, att skicka mail har aldrig fungerat, att ringa
går bättre. Det är till 99% upptaget, men efter 15-20 försök direkt efter varandra kan du komma fram
och ställa dig i kö, ingen som svarar innan telefonen tror att det är nåt galet och lägger på.
Provar ett gäng gånger till och såsmåningom svarar nån. När man väl kommer fram och får prata med
någon, är det inte svårt att vara uppjagad på p.g.a extrema väntetider i telefon samt att ärendet
man ringer om är om något de har gjort fel, eller inte gjort överhuvudtaget.

Rekomenderar att man absolut inte handlar på postorder från dessa skojjare...handla i butiken istället (om du bor nära), annar rekomenderar jag dig att vända dig till någon annan leverantör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Xzibit
Var beredd på att vänta jls....

Tänkte berätta lite för er hur det gick när jag och en kompis bestämmde oss för att slå till på var sin Xbox (Färdig moddad)...

Tisdag 9:e nov. Ringer och beställer 2 st XBOXar, skall levereras till jobbet med företagspaket.
Betalning sker mot faktura. Får info om att det inte finns hemma, men kommer levereras
under nästa vecka (15-19 nov) i Crystal edition.

Fredag 19:e nov. Ringer och kollar hur det går, inget levererat ännu. Strular med chippen till 1.6.
Ska installera annat chip istället, skickas nästa vecka.

Tisdag 23:e nov. Ringer och kollar hur det går, inget nytt.

Torsdag 25:e nov. Ringer och kollar, inget nytt.

Fredag 26:e nov. Ringer och kollar, grejerna ska skickas på måndag 29:e.

Tisdag 30:e nov. Ringer och kollar, grejerna ska skickas ikväll. Får inget kolli-id.

Onsdag 1:a dec. Ringer om kolli-ID, inlämnat posten igår, men för sent för att skickas samma dag. Killen med kolli-id har inte varit förbi med dom.

Torsdag 2:a dec. Ringer om kolli-id. Men grejerna har inte blivit skickade än, dom står framför
killen jag pratar med. Smått upprörd förklarar jag att mitt paket var på posten i tisdags
enligt den kvinna jag pratade med på onsdagen. Det är fel, men det kommer gå ikväll till
1000 (tusen) procent.

Fredag 3:e dec. Ringer om kolli-id. Mitt paket är inlämnat, men kan inte få nått kolli-id ännu.

Måndag 6:e dec. Ringer om kolli-id. Men kan inte få nåt, han som lämnat in det har inte varit förbi.

Tisdag 7:e dec. Ringer om kolli-id. Får veta att paketet är ivägskickat med posten igår (6:e).
Får kolli-id. Kollar med posten, inget inlämnat med det id:et den 6:e. De ber mig kolla efter
19.00 då borde det blivit scannat om det lämnats in under denna dag. Får också veta enligt
posten att multimediashopen har hämtning av paket, inte inlämning som de har sagt till mig.
Kollar senare på kvällen på posten.se efter mitt paket, tydligen inlämnat samma dag.

Onsdag 8:e dec. Undrar vart mitt paket är, det verkar vara kvar i Göteborg. Märker att det inte är skickat med företagspaket utan postpaket. Läser på posten att det är 1-3 dagars leveranstid på postpaket.

Torsdag 9:e dec. Ringer posten och jagar mitt paket, men det är ingen utkörning på postpaket, måste hämtas ut personligen. Kompisen som ska ha den ena av XBOXarna ringer och jagar posten han med, och då visar det sig att det är skickat mot postförskott. Räknar ut vad de tagit betalt för frakten, 280 kr. Ringer och frågar vad *** dom håller på med, först skickar dom inte med företagspaket som det var sagt, sen inte betalning mot faktura som det var sagt.

Får givetvis inte prata med den som är ansvarig, så den tjej som svarar får ta emot mina
synpunkter, jag framför att det inte är hennes fel, men ber henne framföra detta till den
ansvariga.

Eftersom paketet inte var skickat som det var sagt, blev jag tvungen att leta fram pengar för att
kunna betala grejerna (då det skulle betalas mot faktura, brydde jag mig inte om att skicka över
pengar till visakontot), sen åka och hämta upp lappen för att kunna hämta ut paketet. Sen vidare
till servicestället där paketet ligger, givetvis ligger dessa ställen inte i närheten av min väg
hem, utan precis tvärtom. Sen visar det sig att XBOXarna vi fått levererat inte är Crystal edition,
utan dom vanliga svarta. Resten i paketet stämmer dock, 160 Gb hd och handkontroll.

//Slutsats//

Multimediashopen ljuger för sina kunder, de säger att paket är inlämnade på posten
när de inte är det. De lovar att ringa om det blir nån försening, men jag fick aldrig nåt
samtal, kollade fler gånger att de hade rätt telefonnummer, både jobb och mobil.
De lovar att ringa med kolli-id på paketet de skickat, men det kan ju inte ske, för dom har inte
ens lämnat in det till posten.

Att få tag på någon på Multimediashopen är svårt, att skicka mail har aldrig fungerat, att ringa
går bättre. Det är till 99% upptaget, men efter 15-20 försök direkt efter varandra kan du komma fram
och ställa dig i kö, ingen som svarar innan telefonen tror att det är nåt galet och lägger på.
Provar ett gäng gånger till och såsmåningom svarar nån. När man väl kommer fram och får prata med
någon, är det inte svårt att vara uppjagad på p.g.a extrema väntetider i telefon samt att ärendet
man ringer om är om något de har gjort fel, eller inte gjort överhuvudtaget.

Rekomenderar att man absolut inte handlar på postorder från dessa skojjare...handla i butiken istället (om du bor nära), annar rekomenderar jag dig att vända dig till någon annan leverantör.

Samma som för mig då alltså, fast det har gått över 1 månad för mitt paket nu och jag har inte fått alla delarna än.
Ringde till dem häromdagen och fick prata med den tjejen du berätta om, mycket otrevlig var hon, och skyllde på posten att det inte var hennes fel osv. Dock skulle hon skicka 2 nya laserpistoler hör jag inte något inom en vecka ska multimediashopen få se på fan. Har snackat med KO och enligt KO är multimediashopen skyldig mig 300 kr + att våra ljuspistoler ska skickas gratis (300 kr för mkt frakt fick jag o mina kompisar betala)

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Finns det inget sätt att sätta lite press på dem om de inte levererar inom rimlig tid, låt oss säga 1 vecka?

Permalänk
Medlem

hmm förmodligen inte, men ring och tjata som fan på dem.

edit: borde man inte kunna få KO till att granska dem lr nått sånt?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Multimedia shoppen... Jag beställde en ps2á där typ i februari har inte kommit än ja krångla som fan med dom och dom lova o lova men men...

Permalänk
Medlem

Är det egentligen någon (ja förutom ägaren/anställde/betalde pålle) som har något gott överhuvudtaget att säga om Multimediashopen? Nej, lägg ner denna bluff-butik, inget gott kan någonsin komma därifrån.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Är det egentligen någon (ja förutom ägaren/anställde/betalde pålle) som har något gott överhuvudtaget att säga om Multimediashopen? Nej, lägg ner denna bluff-butik, inget gott kan någonsin komma därifrån.

När jag prata med hon tjejen i telefonen sa hon att de hade jättemånga nöjda kunder, så sa jag jaså det är därför ni fått så ruttet rykte på internet, svar: det har vi fan inte alls, våra kunder (merparten) är nöjda!

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Är det egentligen någon (ja förutom ägaren/anställde/betalde pålle) som har något gott överhuvudtaget att säga om Multimediashopen? Nej, lägg ner denna bluff-butik, inget gott kan någonsin komma därifrån.

Joo..faktiskt...: Dom har bra priser, men vad spelar det för roll när dom ändå inte kan leverara i utsatt tid?
Ett varningens finger för denna butik, dom är riktigt dåliga på att hålla sina leveranstider!!

Permalänk
Medlem

Det har gått över 1 månad sen jag la min order nu, har jag rätt enligt lag att få ersättning för min extremt långa väntetid?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Är det egentligen någon (ja förutom ägaren/anställde/betalde pålle) som har något gott överhuvudtaget att säga om Multimediashopen? Nej, lägg ner denna bluff-butik, inget gott kan någonsin komma därifrån.

Jag heter

Ivano Poradi

KIllen som äger multimediashopen heter
Nicklas Josefsson

att man gillar en butik skall väl inte vara så irreterande, dom har inte i varjefall gjort mig och mina polare något.

En sak måste jag hålla med om , och det är att dom måste fanimej ta och fixa en växel
Jag försökte typ i 25min innan jag komm fram idag och det blir man jävligt irreterad på