Permalänk
Medlem

Kotor 2

Jag får snart mitt Kotor 2 nu till frågan vad skall man välja för karaktär och varför?

Till saken hör att jag aldrig klarade ettan pga att jag valde en svag karaktär och fel krafter enligt alla faqs jag läste var det möjligt men mkt svårt jag gav upp efter en 30-40 försök, det var mkt tråkigt och jag vill inte att det skall hända igen.

det ser ju helt klart ut som en hottad version av ettan och för engångs skull är det bara bra hoppas storyn håller måttet också.

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk

Kul skämt...

EDIT: Ok det har kommit till Xbox, då fattar jag. Jag visste inte ens att det skulle komma till konsoll. Trodde du menade PC-versionen

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Re: Kotor 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
...och för engångs skull är det bara bra hoppas storyn håller måttet också.

Menar du att ettan har dålig story?

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=35588

Snacka om överpris.. Men snart kan jag inte heller hålla mig! = )

Permalänk
Medlem

köpte mitt från videogamesplus.com
finns ingen anledning o köpa i svenska affärer

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

Re: Re: Kotor 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Menar du att ettan har dålig story?

Nej jag menar att ettans story är bra och hoppas att 2ans också är det

Ingen som hade rekommendationer till vad man skall välja för klass?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

jag körde den dära mitt emellan klassen.. hitills funkar den skitbra...
spelet är bättre än 1:a hitills.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddeC
jag körde den dära mitt emellan klassen.. hitills funkar den skitbra...
spelet är bättre än 1:a hitills.

Tack för den men det tyckte jag också att min gjorde i kotor 1 ända tills slutet jag har väldigt dålig koll på såna här spel och vilken klass man skall välja och varför nån som har lite mer kunskap/inblick

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk

KOTOR är inte svårt.
5/15 Scout/Guardian eller Scout/Consular.

Lätt som en plätt.

Får man ändå problem så är det bara att köra med en massa stims.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TemporaryTomato
KOTOR är inte svårt.
5/15 Scout/Guardian eller Scout/Consular.

Lätt som en plätt.

Får man ändå problem så är det bara att köra med en massa stims.

Ookej känner mig som en blind igelkott i en bilrondell i rusningstid.
Tror att det var 3st olika klasser i kotor2 en av dom hette consular iallafall jag skall kolla med en polare som har det.

Edit. Consular (kraftanvändare mindre styrka) Sentinel (mellanting) Guardian (focus on combat and lightsaber)

men vad skall man välja om man vill att han skall kunna svinga svärdet och använda force verkar som det blir sentinel hatar att ta mellantinget som inte är bra på nått men hyffsad på allt

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Kan bara tillägga att KOTOR2 är VÄLDIGT, notera, VÄLDIGT lätt i jämförelse med det första spelet, så det spelar nog ingen större roll vilket yrke du väljer. Själv spelade jag en Jedi Guardian med Sith Lord som prestige class (evil bitch).

När jag började spela så tänkte jag använda samma strategi, som jag använde i första spelet (där jag också spelade guardian): Mjuka upp motståndarna med lite blixt och dunder, för att avsluta med några snabba hugg. Döm min förvåning när jag insåg att jag ej behövde använda min lightsaber i striderna en enda gång. Finns inga ord som beskriver min besvikelse... En guardian som inte svingar sin lightsaber !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wicked
Kan bara tillägga att KOTOR2 är VÄLDIGT, notera, VÄLDIGT lätt i jämförelse med det första spelet, så det spelar nog ingen större roll vilket yrke du väljer. Själv spelade jag en Jedi Guardian med Sith Lord som prestige class (evil bitch).

När jag började spela så tänkte jag använda samma strategi, som jag använde i första spelet (där jag också spelade guardian): Mjuka upp motståndarna med lite blixt och dunder, för att avsluta med några snabba hugg. Döm min förvåning när jag insåg att jag ej behövde använda min lightsaber i striderna en enda gång. Finns inga ord som beskriver min besvikelse... En guardian som inte svingar sin lightsaber !

Naej, är det ännu lättare än ettan?

Förhoppningsvis så kommer det en hardcoremod(en mod som gör spelet mycket svårare) för tvåan också.

(Väntar på PCreleasen)

Citat:

Ookej känner mig som en blind igelkott i en bilrondell i rusningstid.
Tror att det var 3st olika klasser i kotor2 en av dom hette consular iallafall jag skall kolla med en polare som har det.

Edit. Consular (kraftanvändare mindre styrka) Sentinel (mellanting) Guardian (focus on combat and lightsaber)

men vad skall man välja om man vill att han skall kunna svinga svärdet och använda force verkar som det blir sentinel hatar att ta mellantinget som inte är bra på nått men hyffsad på allt

Om det nu är lättare än ettan så är det bara att köra på... oavsett vad du väljer så lär du kunna mosa Jedi(eller krossa Sith). Jag antar att det fortfarande finns stims... kör på med såna om du får problem.

Visa signatur

kan man bygga tandtroll som attackerar andra ? - KewKaa

Permalänk
Medlem

jag valde Jedi Consular och klarade spelet igår med det.. (max kontroll av lés force ). För övrigt anser jag att det är sjuhelsickes spel.. (bra då )

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Ok tack för svaren

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
jag valde Jedi Consular och klarade spelet igår med det.. (max kontroll av lés force ). För övrigt anser jag att det är sjuhelsickes spel.. (bra då )

Var det kort?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Ok tack för svaren

Var det kort?

Nej mycket längre än det första.. Tog mig mer än dubbelt så lång tid som ettan att klara (62 timmar). MYCKET bra

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Var det enformigt? tyckte inte storyn tog fart förren efter tredje planeten i ettan och då ville jag bara få fjärde överstökad så jag kunnde gå på det roliga igen.

Permalänk
Medlem

Urk, hur ska man kunna hålla sej till pc releasen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

EU-release är inte fören nästa år på kotor2 det gäller xbox också.

tycker alltid det är lika kul att se hur många som "importerar" spel här på swec

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
EU-release är inte fören nästa år på kotor2 det gäller xbox också.

tycker alltid det är lika kul att se hur många som "importerar" spel här på swec

Sen finns det ju de som faktiskt importerar också

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe

Nej mycket längre än det första.. Tog mig mer än dubbelt så lång tid som ettan att klara (62 timmar). MYCKET bra

Jag tyckte 2:an var kortare än ettan.
Första gången jag spelade igenom dom tog ettan 47 timmar och tvåan 36 timmar.
Fast då skippade jag en massa sidequests på bägge spelen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
EU-release är inte fören nästa år på kotor2 det gäller xbox också.

tycker alltid det är lika kul att se hur många som "importerar" spel här på swec

webhallen.com har ju tagit in det som import och säljer det.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
EU-release är inte fören nästa år på kotor2 det gäller xbox också.

tycker alltid det är lika kul att se hur många som "importerar" spel här på swec

Och varför skulle man inte importera man får det tidigare och det är billigare???

Tycker alltid det är lika Okul att folk här på Swec skall komma med liknande kommentarer för att få trådar låsta precis som det är en sport eller nått annat sjukt, jo jag såg smileyserna men jag tycker ändå inte det är kul pga så många vettiga/intressanta trådar som låses av dylika kommentarer.

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

Jag har skimmat igenom tråden och säger bara en grej, prova en rolig combo av klasserna (i ettan):

Soldier/Consular: Slår hårt och har starka "magier". Tog malak hur lätt som helst.

Men Soldier/Guardian är fortfarande bäst, när man träffar malak på Leviathan tar man honom på ett slag hela tiden...

Visa signatur

Kommentera inte min stavning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2k
Jag har skimmat igenom tråden och säger bara en grej, prova en rolig combo av klasserna (i ettan):

Soldier/Consular: Slår hårt och har starka "magier". Tog malak hur lätt som helst.

Men Soldier/Guardian är fortfarande bäst, när man träffar malak på Leviathan tar man honom på ett slag hela tiden...

Mjo, tyvärr körde jag Scout/Consular första gången så jag hade stora problem med Malak i slutet

Nu i tvåan körde ja Light Side, Consular, Jedi Watchman och det var helt för enkelt tyckte jag.
Ska köra om som Dark side nu snart hade ja tänkt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

En fråga, det första spelet spelade jag bara som god, när man är ond, skall man döda typ Joda då eller?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
En fråga, det första spelet spelade jag bara som god, när man är ond, skall man döda typ Joda då eller?

Yoda är inte med i kotor spelen då dom utspelar sig 4000 år innan filmerna
Och nej man ska inte döda han som liknar Yoda, dock är det ett annat slut och lite andra händelser med dina kamrater.

Rekomenderar att spela igenom spelet både som god och ond.
Ettan har jag själv kört igenom 4 gånger, 2 på varje sida.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att bli ond känner jag på mig

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

får fan sinne nu.. e på planaten Nar shaddaa ocha ska hitta nån Exchange boss som heter Goto.. varit över allt o snacka me alla men kommer ingen vart.. va ska man göra??

Visa signatur

a64 3000+ @ 2100Mhz | MSI k8n neo platinum | MSI x800pro VIVO | Corsair XMS3200C2 CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz
resten: http://w1.451.telia.com/~u45111653/Dator.JPG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Och varför skulle man inte importera man får det tidigare och det är billigare???

Tycker alltid det är lika Okul att folk här på Swec skall komma med liknande kommentarer för att få trådar låsta precis som det är en sport eller nått annat sjukt, jo jag såg smileyserna men jag tycker ändå inte det är kul pga så många vettiga/intressanta trådar som låses av dylika kommentarer.

syftade mer på dom som importerar och får och snackar om det innan eller just på dagen det släpps på andra sidan pölen.

ser ni inte mönstret så kan inte jag rå för det

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
En fråga, det första spelet spelade jag bara som god, när man är ond, skall man döda typ Joda då eller?

Bara skjut mig, det där måste vara skönaste kommentaren.

Förövrigt så har jag inte spelat ettan så funderar på om man ska göra det... Jag började spela tvåan i ren protest, eftersom jag fått det med datorn.. Sen visar det sig att det faktiskt var ritkigt kul, annars har jag haft jedi academy spelen som favorit..

Permalänk
Medlem

Installerade det själv för några dagar sedan. Riktigt bra spel!
Kanske lite gammal tråd dock?

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW