Hur lyder kommandot? (Counter Strike)

Permalänk
Avstängd

Hur lyder kommandot? (Counter Strike)

Detta är lärorikt för mig, och kan även vara det för andra.
Detta är i Counter Strike.
Vad är commandot så man bara kan specca sitt egna lag?
Just nu kan man bara specca sitt eget lag, MEN , man kan även specca uppe ifrån, så man ser som i Counter Strike 2D ni vet.

Hur går jag till väga?

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem

mp_forcechasecam 2

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Tackar :D.
Vad rekommenderar ni i rate, cl_updaterate och cl_cmdrate när man har 8mbit?

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deXxor
Tackar :D.
Vad rekommenderar ni i rate, cl_updaterate och cl_cmdrate när man har 8mbit?

"Fps_max 1000"

Ärligt talat gör sådan skit så stor skillnad?

Permalänk
Medlem

hm har 10mbit, använder cl_updaterate 101 och cl_cmdrate 101

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem

men 8mbit skulle jag rekomendera cl_uppdaterate 85 och cl_cmdrate 85 samt rate 25000

Jakoob raten gör enorm skillnad , då man får lägre ping och ingen/lägre choke / loss.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakoob
"Fps_max 1000"

Ärligt talat gör sådan skit så stor skillnad?

Varför skriver folk som inte har någon aning i sånna här trådar och ska verka häftiga för dom inte tycker om CS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Varför skriver folk som inte har någon aning i sånna här trådar och ska verka häftiga för dom inte tycker om CS?

det e visst har blivit MODE att hata CS...

själv tycker jag cs e sådär men jag klagar fan inte på cs

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Avstängd

Tack så mycket alla :).
Vet ni någon bra sida/irc kanal där man kan söka Try till claner?.
Jag har vart inne i pracc o pcw. Några mer svenska?

Visa signatur

[Intel Celeron 2.8Ghz, Radeon 9200SE 128mb, 512MB Kingston 400mhz, 160GB Seagate Barracuda.]

Permalänk

pracc.se

Permalänk
Medlem

Cs suger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Cs suger.

intala du dig själv det o skriv det någonstans där någon liten stackars människa bryr sig.

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Gör som mig...

Jag har nämligen kommit på hur det kommer sig att såpass mycket folk hatar CS... Dom är helt enkelt värdelösa på spelet.... Dom lyckas aldrig döda något i spelet, alltså blir dom förbannade och låter det gå ut över allt & alla...

Fast sedan är väl själva CS "scenen" inte vidare mogen...

Permalänk
Medlem

Mr.E
Det beror på vart man spelar och vad man söker efter i spelaet så att säga, vill man bara umgås så finns det faktiskt j******t bra mogna servrar och vill man få ut sin ilska så gör som alla verkar göra, ta en 14is server instalera Japp eller Ogc . m.m m.m o skrik, skriv och lev f**n.

Visa signatur

Ja e Inte proffs men inte långt ifrån =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deXxor
Tackar :D.
Vad rekommenderar ni i rate, cl_updaterate och cl_cmdrate när man har 8mbit?

Varsågod, rates får man ställa in beroende på servern men:

rate 25000
cl_updaterate 60-100 (helt beroende på servern)
cl_cmdrate 60-100 (helt beroende på servern)

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Fast sedan är väl själva CS "scenen" inte vidare mogen...

Där sade du något. Jag tror mer på det än din första teori.

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ®aZor
Där sade du något. Jag tror mer på det än din första teori.

Det gör nog dom flesta... Men det är kul att reta CS hatarna, för det finns så gott dom...

Puss & Kram

Permalänk
Medlem

Jag HATAR scenen inom CS. Vissa (läs 99%) personer på fragbite är ju rent ut sagt patetiska. Men CS som spel är väldigt roligt.

Jag kör :

cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
rate 25000

Man kan bli lite purken på alla franska servrar som hävdar att man ska ha rate 1500 och ändrar det automatiskt. Det märks direkt.

Permalänk
Medlem

Jag anser att cs-scenen är helt genomrutten trots att jag har spelat "seriöst" i ett par år nu. Dock måste jag säg att ju högre upp man spelar, desto bättre och mer moget folk möter man. Ta till exempel Gamers.nu. Ett klockrent community där man har världens ledande anticheat, massvis med servrar, gather system, 2on2ladder, The Anti Cheating Eye (hltv med !abusefunktion) och självklart en samlingsplats för den främsta klungan lirare. Att det sedan kostar 300 spänn per år tycker jag faktiskt är en positiv sak, för utan kostnaden hade gamers.nu varit exakt samma sak som fragbite eller pvp - skräp. 300 spänn kan tyckas lite i överkant, men jag uppskattar faktiskt när man kan samarbeta något grymt även på public. Om man säger "HE långa" så köper i princip hela laget en HE och slänger den på långa (de_dust2). Att man sedan får otroligt mycket mer än bara liret är också en positiv sak; vad sägs som cs-cinema, gratis serverbokning, 2on2ladder och superba gathersystem med ventrilo och helt automatiserade funktioner. Klockrent!

Edit: Man åker även på en räkning på 500 spänn om man åker dit för cheats ^^

Visa signatur

En ogrundad optimism. En antirealism.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luap
Jag anser att cs-scenen är helt genomrutten trots att jag har spelat "seriöst" i ett par år nu. Dock måste jag säg att ju högre upp man spelar, desto bättre och mer moget folk möter man. Ta till exempel Gamers.nu. Ett klockrent community där man har världens ledande anticheat, massvis med servrar, gather system, 2on2ladder, The Anti Cheating Eye (hltv med !abusefunktion) och självklart en samlingsplats för den främsta klungan lirare. Att det sedan kostar 300 spänn per år tycker jag faktiskt är en positiv sak, för utan kostnaden hade gamers.nu varit exakt samma sak som fragbite eller pvp - skräp. 300 spänn kan tyckas lite i överkant, men jag uppskattar faktiskt när man kan samarbeta något grymt även på public. Om man säger "HE långa" så köper i princip hela laget en HE och slänger den på långa (de_dust2). Att man sedan får otroligt mycket mer än bara liret är också en positiv sak; vad sägs som cs-cinema, gratis serverbokning, 2on2ladder och superba gathersystem med ventrilo och helt automatiserade funktioner. Klockrent!

Edit: Man åker även på en räkning på 500 spänn om man åker dit för cheats ^^

tack för att någon sa det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luap
Jag anser att cs-scenen är helt genomrutten trots att jag har spelat "seriöst" i ett par år nu. Dock måste jag säg att ju högre upp man spelar, desto bättre och mer moget folk möter man. Ta till exempel Gamers.nu. Ett klockrent community där man har världens ledande anticheat, massvis med servrar, gather system, 2on2ladder, The Anti Cheating Eye (hltv med !abusefunktion) och självklart en samlingsplats för den främsta klungan lirare. Att det sedan kostar 300 spänn per år tycker jag faktiskt är en positiv sak, för utan kostnaden hade gamers.nu varit exakt samma sak som fragbite eller pvp - skräp. 300 spänn kan tyckas lite i överkant, men jag uppskattar faktiskt när man kan samarbeta något grymt även på public. Om man säger "HE långa" så köper i princip hela laget en HE och slänger den på långa (de_dust2). Att man sedan får otroligt mycket mer än bara liret är också en positiv sak; vad sägs som cs-cinema, gratis serverbokning, 2on2ladder och superba gathersystem med ventrilo och helt automatiserade funktioner. Klockrent!

Edit: Man åker även på en räkning på 500 spänn om man åker dit för cheats ^^

Japp Gamers.nu är bra Men det kostar pengar och det finns andra servrar med moget folk.

Carls:
"Man kan bli lite purken på alla franska servrar som hävdar att man ska ha rate 1500 och ändrar det automatiskt. Det märks direkt."

Menar du verkligen allvar??? det var det sjukaste jag läst på länge Rate under 10000 klassas som ratecheat på många servers här uppe i Norden. Dessa fransoser....hehehehe

Jacoob:

"Fps_max 1000"
Ärligt talat gör sådan skit så stor skillnad?"

Läste du frågan tro??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard