Godkänn detta innan jag flashar GT>ULTRA

Permalänk
Medlem

Godkänn detta innan jag flashar GT>ULTRA

Har ett Leadtek 6800GT som var köpt ungefär i Augusti. Nu har tiden kommit och jag ska formatera den.

Jag har laddat ner Winfox flash-kittet från Guide:n, sen har jag laddat ner 6800Ultra rev02 från mvktech och ersatt ultra.rom med rom:en från mvktech.

Är detta HELT Okej, eller borde jag ladda ner senaste BIOS från Leadtek och flasha så ist? Eller kanske bara flasha med BIOS som kommer med kittet?

Hoppas på ett snabbt och tillräckligt svar

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Det fungerar med den Biosen, dock måste kortet klara ultra hastigheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razzz
Det fungerar med den Biosen, dock måste kortet klara ultra hastigheter.

Har kört med ultra hastigheter ett tag men drog ner de igen.
Borde jag stressa kortet på något sätt för att kolla att den verkligen klarar av ultra hasigheter?

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Har kört med ultra hastigheter ett tag men drog ner de igen.
Borde jag stressa kortet på något sätt för att kolla att den verkligen klarar av ultra hasigheter?

Varför flasha om när den enda skillnaden är klockfrekvenserna som du kan klocka upp separat. Eller finns det skillnader som jag inte är medveten om, kunniga får gärna upplysa mig i såna fall.

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem

Klockade till 400/1100 med WinFox men i CS:S får jag denna konstiga bugg/artifakt?

Finns bara i den sortens material, models.. Konstigt.

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Ser ut som snö
Jag tror det är coren som ger sådana artifakter. Minnena ger linjer och färgfel har jag för mig.
Flashar du om kortet till ultra får du andra timings på minnena, det kan funka men det kan lika gärna gå åt skogen. Testa att fråga någon på nvidias forum.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

vadå att folk börjar skriva på tyska?...låter livsfarligt!

Visa signatur

*Det är inte lätt när det är svårt*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytn_elakingen
vadå att folk börjar skriva på tyska?...låter livsfarligt!

asg*

Visa signatur

[Core 2 duo E6600@3.17 GHz] [Asus 8800gts 636/1602/1051] [4gb ram] [37000p 3dmark 03] [15757 3dmark 05] [11316 3dmark 06]

Permalänk
Medlem

Hahaha det tog en stund inan jag fattade det där läste nog igenom posterna 15 gånger innan jag såg det

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard