Vilket är det bästa PSX spelet ?

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII
Silent Hill
Chrono Cross

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Och en sjuhelvetes massa laddningstider... vi snackar ungefär 10 sekunder för att komma in i en strid om jag inte missminner mig, och ungefär 3 sekunder för att komma in i menyn. Varför de inte bara kodade en emulator lite snabbt och emulerade är bortom mig.

laddningstiden beror på den dåliga portningen, sakffa det till snes så är det bättre laddningstider, brodernspolare har de, chrono trigger portningen är också sämst, men går fint på vårt snes. ombyggt för o klara import fina grejjer det

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
laddningstiden beror på den dåliga portningen, sakffa det till snes så är det bättre laddningstider, brodernspolare har de, chrono trigger portningen är också sämst, men går fint på vårt snes. ombyggt för o klara import fina grejjer det

Emulator. Dock är orginalet bättre = )

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tenchu, Tenchu 2

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

Alundra, Resident Evil 1

Permalänk
Medlem

Final Fantasy IX

Permalänk

Final Fantasy 6 & 9

Permalänk
Medlem

mäh , 3 sidor och inte en enda som har nämnt det underbara helt fantastiska och magnifika : Tamdamdam ... POY POY 2 !!!

nejmen seriöst , det är ruggigt kul när man är flera

Permalänk
Medlem

Resident evil 1

Visa signatur

Signatur raderad. Max fem rader i fast bredd. Läs reglerna. Signaturens gamla innehåll skickat till användaren via pm. /GAPa

Permalänk
Medlem

Suikoden 2

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dasslocket
Metal Gear Solid
Final Fantasy VII
Silent Hill
Resident Evil 2

Bra val Dasslocket

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII (Månne det bästa spel som gjorts hittills)

Visa signatur

"Ett spel behöver inte vara bra för att det ska vara kul att spela, men ett spel måste vara kul att spela för att vara ett bra spel."

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII är världens bästa spel.

Permalänk
Medlem

FFXII och MGS är bäst. Resident Evil 2 är också bra. Min Silent Hill skiva är det en repa på, lyckades aldrig spela längre än 5 min på spelet =/

FFXIII var den största besvikelsen någonsin. Bra story och känsla i själva spelet, men de värsta laddningstiderna jag någonsin stött på =/

Visa signatur

Citerar: "Äldreboende i framtiden kommer bara vara ett enda stort LAN.."

Permalänk
Medlem

Hogs Of War

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7
Final Fantasy 9
Castlevania: Symphony of the Night

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Resident Evil
NHL98 (endast baserat på intro-musiken )
Driver
Tekken 2

Visa signatur

Soltek SL-K890Pro-939, AMD 64 3500+ Venice, Arctic Cooling Silentium T2 + Freezer 64, 2*512 RAM, 300Gb, HIS X800XL Turbo Ice II, Logitech MX518 + UltraFlat keyboard

-[Mer CO-OP åt folket]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Castlevania: Symphony of the Night, tror jag.

Du tror rätt.

hur många procent gjorde du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Du tror rätt.

hur många procent gjorde du?

jag tog över 200% minns jag

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Symphony of the Night blir det för mig med. Är inte så mycket för bilsimulatorer som GT eller fejk-RPGn som FF.

SotN fick jag gratis faktiskt. Lagligt dessutom, fast det var NTSC versionen, utan fodral och manual, skivan är rätt repig också :/
Fick det av en gammal skolkamrat, han sade att det var "ett sånt där dåligt 2D spel"

Permalänk
Medlem

Har spelat både FF7 och Xenogears och det sistnämda smiskar upp det första så det är inte nådigt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Harvest Moon såklart

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk

Det är inte så enkel fråga. Dessutom är den ställd lite fel. För egentligen är det väl så att man inte kan utse bästa spelet till psx (eller annat för den delen).

Men Metal Gear Solid (det första som kom till psx) är eller var bland det bästa jag hade sett på länge. Minns när jag tittade på demo videon från demo skivan man fick med psx. Jag visste nästan med hundra procent att den skulle bli en hit! Men dröjde lite innan folk fick upp ögonen för det. Sådär jätte populärt var det kanske inte trots allt.

Det är i varje fall en av mina stora favoriter. Ser att det är mångas favoriter här, kul att se. Sen kommer nog Tekken 3 och GT. Riktigt bra och realistiska spel. Jag har faktiskt kvar mitt MGS exemplar, original dessutom! MGS är ett spel som verkligen var värt att stödja tyckte jag. Nästan alla mina psx spel var original spel. Det var det sista spelet jag spelade också på psx om jag inte missminner mig, innan jag avslutade min psx karriär så att säga. Spelar inte alls spel nu längre, men jag längtar tillbaka. Var typ värsta spel narkomanen, kom på att det inte var bra för hälsan att sitta i flera timmar i sträck framför tv skärmen. Har även min psx kvar hemma, i originalskick bland andra souvenirer. Det säljer man inte bara liksom!

Hur funderat på att springa och köpa en ps2 och någon MGS expansion och lira lite. Speciellt när man ser spel som MGS 3 så får man lust att spela. Men då är man fast sen.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Bishi Bashi Special 2 är det bästa spelet naturligtvis

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Suikoden 1&2
Xenogears
Chrono Cross
Final Fantasy Tactics
Bushido Blade 2

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antan
FFXII och MGS är bäst. Resident Evil 2 är också bra. Min Silent Hill skiva är det en repa på, lyckades aldrig spela längre än 5 min på spelet =/

FFXIII var den största besvikelsen någonsin. Bra story och känsla i själva spelet, men de värsta laddningstiderna jag någonsin stött på =/

Du menar väl FFVII och FFVIII med tanke på att det inte finns någon tolva och tretton ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Har spelat både FF7 och Xenogears och det sistnämda smiskar upp det första så det är inte nådigt.

FF7 är roligare än Xenogears..

sålde mitt xenogears på tradera förra veckan för 440:-

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz