Vad hände med min grafik?

Permalänk
Medlem

Vad hände med min grafik?

Satt och spelade lite Settlers 4 då grafiken började bli konstig. Allt ändrade färg och menyer lämnade efter sig små råsa grid-rutor (inte så värst synliga dock.) Så jag avslutade spelet och såg att Windows också var lite rosa och konstigt på sina ställen. Jag startade om datorn, knappen till skärmen blinkade bara, jag tryckte ner powerknappen på datorn och startade om den på det viset. När windows nu laddades upp så såg den helkonstig ut, grått, 8-färger, flimrigt överallt, sen kom en ATI ruta upp och sa att den inte kunda ladda drivrutinerna, (har ett ATI Radeon 9600 256mb). Jag laddade ner de senaste drivisarna och avinstallerade de gamla, laddade nu upp Windows som såg hyfsat normal ut igen förutom att jag har widescreen pågrund av att jag inte har några drivrutiner installerade. Provade att installera ATI drivisarna igen. Men den sa att den inte kunde hitta nåt kort :(, va? jag blev sur och installerade om Windows, men problemet kvarstår. Är kortet paj eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det blir varmt och kan kanske gå sönder

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Hmm.. Vad underligt. Jag kopplade loss datorn, skakade om den lite och blåste bort lite damm. När jag nu startade Windows så upptäckte den mitt grafikkort igen, och jag kunde installera drivrutirnerna, och nu verkar det fungera igen. Men va fan hände egentligen?

Visa signatur