Vilken port ska jag öppna till FlatOut?

Permalänk

Vilken port ska jag öppna till FlatOut?

Tänkte lägga upp en server med flatout , dock vet jag inte vilken port jag ska öppna.

Vet ni ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

skapa servern, installera netlimiter, kolla vilken port spelet använder, öppna den porten.

Permalänk
Korsordsguru

23756 och 23757, vet inte om det är TCP eller UDP, men kör på båda! Kan ju även lägga till att om någon som är med och spelar har NetLimiter så går det bara att köra två personer. Den buggen SKA vara fixad men det är den inte.

Visa signatur
Permalänk

Nån som vill vara med o testa om det funkar?:)

Sen vettefan när jag ska använda Port Forwarding eller Port Triggering..??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Port Forwarding ska du använda

Permalänk
Medlem

Varför skulle man behöva netlimiter?

Jag vill vara med förresten

Edit: Såg nu att det var nåra timmar sen han tänkte starta servern :/
Nån annan som vill?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Vi får köra idag , lite swecfolk!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vore kul
Har kört nån timme nu, verkar inte finnas folk på flatoutnet överhuvudtaget :/

Förresten, jag har ett problem... rätt ofta kan jag inte gå med på andra servrar, det står att "session no longer available", vad beror det på?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Vore kul
Har kört nån timme nu, verkar inte finnas folk på flatoutnet överhuvudtaget :/

Förresten, jag har ett problem... rätt ofta kan jag inte gå med på andra servrar, det står att "session no longer available", vad beror det på?

Är det inte det meddelandet man får upp om loppet har startat? Isåfall så är det bara att försöka connecta igen och igen och igen

Man kan tyvärr inte vänta i lobbyn på att loppet ska vara klart.

Permalänk
Medlem

Aha... vad dåligt egentligen.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Mycket, men kom igen och kör nu då jag startar ett spel

Permalänk
Medlem

Försöker ju, men ovan nämnda problem hindrar mig

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Försöker ju, men ovan nämnda problem hindrar mig

Kom in 1 gång men då lämna ju "hosten" :D!

Testa min och jag väntar på er!
Pass=sweclockers
Name=swecgame
max 4 players

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ursäkta min dåliga körning, men min mor ringde och jag har dålig simultankapacitet

Ett litet tips, sätt på lite upgrades på bilarna då blir det roligare

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Men kom in på min då!:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Försöker ju, men det går inte... "session bla bla"

Måste åka iväg en stund nu, kikar lite senare idag om nån fortfarande vill köra

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Joo det är lugnt, Säg till här i tråden så lägger jag upp ett game:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu

La upp en server, sitter å väntar på er nu

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Asså vad fan händer..får hela tiden att "host is disconnected" ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Märkte det

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Är du med eller? Isåfall kan jag testa o lägga upp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör så. Förresten, vad är det för skillnad på normal och proffessionell handling?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

NAD du har PM!

Btw..skapa förut men ingen kom in=(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sorry NAD, grannen kom förbi och jag var tvunget att panik åka iväg men vi får prova en annan gång istället

Permalänk
Medlem

Haha, det slår aldrig fel, så fort man sitter i ett spännande race så ringer det, knackar på dörren eller piper i mobilen

Ingen som vad vad skillnaden på styrningen är?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Haha, det slår aldrig fel, så fort man sitter i ett spännande race så ringer det, knackar på dörren eller piper i mobilen

Ingen som vad vad skillnaden på styrningen är?

Det blir mycket svårare att styra när bilen är paj... man bara spinner (Pro då alltså)

Permalänk
Medlem

Aha, låter jobbigt. Värsta jag vet när man ska åka iväg och bara åker runt i cirkel.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

netlimiter *dregel*

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

Läste det här på Webhallen om Flatout:

"Features:
•First racing game with a 3rd person mode where the character can repair his car, walk around the pit area and interact with other characters.
• Captivating character-driven story bringing new depth to the career model and driving games."

Detta kan väl inte stämma?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.