Permalänk

P4 2.2 Temp problem?

Hellu! Mina päron har varsin P4'a 2.2'a oklockade, och dem håller en IDEL temp på cirka 50-55 grader (!?) och sätter man sig å spelar typ Nfsu2 eller liknande så går den upp i 60-65 grader ??

Skall det vara så med en sån här dator? fläkt och flänsen är rengjorda, efter att morsans va uppe i 80 grader (notera den var aldrig städad på 3år typ.. )

Men min huvudfråga är om den ska vara så varm som 50-55 grader idle och 60-65 vid belastning.. ?

Tack för mig!!!

Permalänk
Medlem

Låter ganska mycket, men om både håller samma borde dfet inte vara något fel. Är det OEM dator har de säkerligen ingen chassikylning, och det kan ju inte skada med en extra fläkt.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Låter ganska mycket, men om både håller samma borde dfet inte vara något fel. Är det OEM dator har de säkerligen ingen chassikylning, och det kan ju inte skada med en extra fläkt.

Njae, vette tusan asså, satte in en fläkt förut i farsans burk, den sjönk inget i grad antal.... =/

Permalänk
Medlem

gammal cpu fläkt kanske?? full med damm o skit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _zapduden
Njae, vette tusan asså, satte in en fläkt förut i farsans burk, den sjönk inget i grad antal.... =/

En burk som inte har nåågot chassi ventilation, mot en burk som iaf har en ordentlige chassi fläkt brukar skillnaden vara enormt, speciellt om man kollar skillnaden för diskarna.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!