Permalänk

Byte av nätaggsfläkt [Bilder]

Efter en hel dags tråkande så började jag skruva i ett nätagg som jag "hitta". Då kom jag på att jag skulle byta till en cool fläkt.

DE va allt jag började med

Sen plocka jag bort gamla fläkten genom att skruva och klippa av
den svarta och röda kabeln

satte ditt den nya fläkten och tvinna i hop svart till svart och röd till röd

sen så plockade jag ihop allt och testade den då blev de så här

Förvånad att den funka....men frågan är nu om jag vågar / kan stoppa in den i datorn. är de nått som jag kan ha gjort fel så att andra komponeter kan ta skada ?

OBS detta är mitt första inlägg / tråd på SWECLOCKERS

Permalänk
Medlem

Det kommer funka fint att köra så. Men sätt någon form av tejp eller liknande där du tvinnade sladdarna. Annars kan det korstluta och då kan det gå illa.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

De väsrsta skulle juh vara om den inte kyler lika bra som den andre.. Men de gör den säkert...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

jo jag linda lite eltejp om den så den sitter en stund

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ja det skall väl fungera ganska bra. Lite eltejp det borde väl hålla en 8 timmar sen blir det nyårsfyrverkeri om eltejpen släpper. Står du ut med det ljuset i 24/7 så är det lungt, man kanske skulle ha gjort en liten switch så att man kan stänga av lysdioden om man så önskar t.ex om man har datorn i sovrummet. Du skulle även kunna kolla upp CFM på den gammla fläkten och jämföra med den nya. CFM=luftfölde.
Annars bra jobbat och välkommen till Forumet.

Permalänk
Medlem

agent, varför skriver du inget annat man kan göra än eltejp då?

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Om jag varit du skulle jag lött... Tvinna och tejpa är värdelöst. Sen när den sitter värme och luftströmmt hela tiden så försvinner klistret på tejpen ganska kvickt.

Visa signatur

mvh

Permalänk

ja det är väl bara att slänga igång lödkolven och plocka fram en strömbrytare om jag hittar nån.

Permalänk
Medlem

bara du har satt fläkten rätt väg (blåser utåt) så ska det inte vara några problem...
jag har kört ett 350W nätagg helt utan fläkt i 3-4 veckor utan problem.
belastade nätagget rätt hårt då jag drev en peltier på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeZ
agent, varför skriver du inget annat man kan göra än eltejp då?

Ok bra förslag ... Jag hade använt krympslang för det håller i många år, påverkas inte utav tempsskilland i nätaggregatet "varmt/kalt" + att jag hade lött det från början. Det är mycket säkrare att använda än att tvinna ihopp och lite eltejp i en sån känslig grej som nätaggregat.

Permalänk

nu har jag lött och så tog jag fram limpistolen och kleta på lite lim så nu ska de nog sitta. hur ska man kunna gemföra CFM=luftfölde??.

Permalänk

Lånar tråden lite..

Jag bytte nätaggsfläkt i mitt nätagg å den snurrade inte ens.. å jag hade kopplat ihop allt med sockerbit.... Fast det kan ha varit så att dem tunna kablarna inte nådda varandra ordentligt???

Får undersöka det å kanske sätta fast min kommande blåa fläkt där.. För den är söt den blåa fläkten.. tihi