Lägga till text i .avi filer?

Permalänk
Medlem

Lägga till text i .avi filer?

Hej,

Jag har en ganska kort och enkel fråga? Är det någon som vet av något program som bakar in en text i en vanlig .avi fil?

I såna fall, vad heter det och hur går man tillväga för att göra detta (manual)?

Tacksam för alla svar.

MVH Tomas Andersson

Visa signatur

-=Thomas O´Malley=-

Permalänk
Medlem

eh? menar du lägga till text i filmen?
subtitles?

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag menar, Jag har en .avi fil, sen har jag en extern subtitle fil. Jag vill föra samman dessa så de blir till en (för att i sin tur kunna bränna ut denna på dvd)

Tack Tack!

Visa signatur

-=Thomas O´Malley=-

Permalänk
Medlem

Om du ska integrera textningsfilen i filmen måste du koda om allt. Lite bökigt. Bättre använda sig av en dvdspelare som har divx med sub stöd

Mvh
Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a_mehlin
Om du ska integrera textningsfilen i filmen måste du koda om allt. Lite bökigt. Bättre använda sig av en dvdspelare som har divx med sub stöd

Mvh
Andreas

Jaså, finns det såna dvd-spelare? det visste jag inte.. Hur vet jag om den stöder det då? Är det bara att bränna ut "DIVX-filen" samt "SUB-filen" på en vanlig data-skiva och sen ska det fungera?

Men jag har nu förstått att det är bökigt att baka in texten i filmen så jag lägger nog ned detta!

Tack för svaret!

Visa signatur

-=Thomas O´Malley=-

Permalänk

Använd VobSub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmullen
Använd VobSub.

han vill använda sin vanliga dvd-spelare. alltså inte den som han har i datorn..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Ja precis, vobsub är redan installerat på datorn..

Visa signatur

-=Thomas O´Malley=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompe
Jaså, finns det såna dvd-spelare? det visste jag inte.. Hur vet jag om den stöder det då? Är det bara att bränna ut "DIVX-filen" samt "SUB-filen" på en vanlig data-skiva och sen ska det fungera?

I princip ja.