Permalänk
Medlem

Dyra minnen inget att ha???

Tja!

Kolla dessa länkar och då kan man fråga sig varför man skall skaffa sig dessa dyra minnen typ OCZ eller Geil typ, verkar som att A64:an trivs bättre med att klocka fsb med sen köra osyncat med låga timings .
Har dom fel eller, känns inte så värt att lägga ner 1000:- mer på minnen när man inte får nått för det, bättre att lägga dom 1000:- på grafikkortet då...

http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=28&threadi...

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2226&p=11

Permalänk
Medlem

att köra 1:1 är ALDRIG sämre än att köra osynkat. om du har pengarna, lägg ner det på bra minnen, om inte gör inte det ett bra alt är Corsair XL v1.2 som har brainp. och klarar runt 280fsb 1:1.. kostar 2300kr 2x512

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem

Om du har minnen du kan köra i 300HTT (FSB) 1:1 så bör det kunna ge bra prestandaskjuts.
Men att hellre lägga tusenlapp extra på grafikkort är inte fel skulle jag säga, förmodligen ger det mer.

Permalänk

@ avicennas signatur!

Hög HT ger mer än rappa timings, men är det frågan om ett nytt grafikkort i highendklassen, eller ett par minnen som går högre (vi antar att man sitter med vanliga pc3200) så ger grafikkortet mera för slantarna.

...det enda problemet är att det blir så mycket *mer* slantar på grafikkort.

/J

Permalänk
Medlem

Är riktigt inne på att köpa XL v1.2, verkar va riktigt bra minnen för pengarna.
Men det är jue lite konstigt att man jämför att skaffa ett par HyperX 2-2-2-5 (2100:-) som man kör DDR400 och sedan ett par OCZ rev.2 (3100:-) och kör dom i DDR580 1:1 och så skiljer det typ 3 fps i hl2, när man skaffar en dator endast för spel så känns det inte värt det, bättre att som sagt lägga pengarna på bättre graffe.

Men jag tror att det kommer ändå sitta ett par OCZ/Geil i min dator nästa månad......

Permalänk
Hedersmedlem

Om man bara vill ha det mesta för pengarna så skall man köpa CL3 minnen för då har man råd att köpa ett ännu bättre grafikkort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Håller med, om man står i valet melan ett sämre grafikkort med "bra" ramminne & bra grafikkort med sämre ramminne så skulle jag nog ta det sistnämnda då det ger mycket mer prestanda i spel.... Bäst är såklart bra ramminne & bra grafikkort men det blir en del pengar...

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Beror på vad man gör, spelar man aldrig eller bench med grafikapplikationer så tjänar man på bättre ram ^^

Sedan så håller de kanske längre, OCZ har ju grym garanti tex.

Permalänk
Medlem

mjo OCZ, Geil, G.skill och de andra "fantast" märkena har fina garantier.
jag tycker att det smartaste valet, alltså kombinerat prestanda och pris är Corsair XL.

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |

Permalänk
Medlem

har inte alla bra garantier? kingston kör ju livstid på sina hyperX. Från det ena till det andra, om jag får låna tråden lite. Jag köpte faktiskt ett par Kingston hyperX (KHXAK2/1G) alltså en gig 3500 stickor. Till saken hör att enligt everest så presterar de som 3200 stickor. Vad ännu värre är att klockar jag tex 5% (210x10) så får jag fel i memtest direkt. Jag har provat med angiven cas 2.5 men även med 3 (med cl.2 bootar den inte ens upp). Så Mina nya stickor suger ruskigt fett klockar 0% ochsamtidgt kan jag bara säga att det ÄR skillnad med 1gig och 512 i minne (tykcer jag märker det hela tiden =P )Det jag ville egentlgien var fråga vad skall man göra jag har ju klockat fin innan (med mina gamla khxK2 cl.2) men dessa klockar ju inget alls. Ärligt är det ignen förlust då jag kör burken tyst (efter att ha köpt tyst nätagg) men visst sticker det lite i ögonen!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk

Bästa är väl att köpa bra standard grejor men skippa klockningen som igentligen inte ger så mkt. Då kan man istället lägga pengarna på ett bra grafikkort istället för att slänga ut dom på onödigt dyra minnen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Om man bara vill ha det mesta för pengarna så skall man köpa CL3 minnen för då har man råd att köpa ett ännu bättre grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enchanter
Bästa är väl att köpa bra standard grejor men skippa klockningen som igentligen inte ger så mkt. Då kan man istället lägga pengarna på ett bra grafikkort istället för att slänga ut dom på onödigt dyra minnen.

Beror fortfarande på, spelar du inte så har du inte stor nytta av värsta grafikkortet.

Förresten din sign, har du PCI minnen ^^ du menar väl att det är pc2700 minnen