Byta Playstation 1 cd enhet

Permalänk

Byta Playstation 1 cd enhet

Tjena!

Har hittat en ny cd enhet till min gamla Playstation 1 (inte den lilla nyare varianten). Och undrar om någon vet en sida med en bra guide om hur man byter en sån, eller om någon här har erfarenhet om hur man ska göra!

En sån här är det jag tänkt byta ut:

Permalänk
Medlem

enkelt... dom har 2-3 sladdar alla e platta och olika storlekar.... du kan inte misslyckas. du ser tydligt var dom ska sitta.. gjored detta för ett tag sedan utan guide ^^ annars kan du väl kolla på psxcare om dom har kvar gamla chip guider för PS

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Okai, låter ju bra! Inga skruvar som måste skruvas in precis rätt eller något sånt? Så att inte lasern hamnar fel??

Permalänk

Tror inte heller det är nåt problem. Skruva upp och titta hur det sitter. Är den nya identisk med den gamla så kolla bara var flatkablarna skall in nån stans. Ta en bild med digitalkameran för säkerhets skull.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Okai, tack för tipsen! Jag vet vad det första är jag ska göra i morgon Ska bli kul att lira dom gamla klassikerna igen!

Permalänk
Medlem

FF VII äger hela jordklotet... näst efter Gordon Freeman

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI