Permalänk
Avstängd

Det var ju även snack om att Athlon64/Opteron har palladium. Vem vet? Även prescott skulle ha detta integrerat i processorn. Förhoppningsvis så var det bara struntprat eller så kanske det finns, men går att stänga av i bästa fall. Låt oss hoppas att detta inte stämmer med nya SocketM2 processorer eller att det även här kanske går att stänga av på hårdvarunivå (bios).

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Inaktiv

Aja, det ska ju komma någon gång, så varför inte nu? Men man tycker ju att AMD/Intel/Microsoft och alla andra stora tillverkare borde gått ut lite med det.

Well, jag klarar mig med den PC jag har nu, och jag har redan innan bestämt mig för att nästa dator jag ska köpa blir en Mac. Bara inte de också går med i TCPA eller någon liknande organisation.

Permalänk
Medlem

Re: sdf

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Vad är ni rädda för att ni måste stänga ner era dc program
Slut tanka filmer istället för att gå o hyra...

Det är ju enkelt du kommer inte ha möjlighet att tanka något du inte betalar för ..

Du kommer fortfarande ha möjlighet att tanka open source och freeware...
Men program som Norton ,windows kommer du få köpa istället för att tanka..
Det är pirat kopiering som har tvingat dom ta det hårda steget och det är rätt ..

varför ska jag ha win xp pro utan att ha betalat för det ?
varför ska jag spela doom3 utan att ha betalat för det..

Ni är rädd för att ni kommer att få betala för något ni tar för givet , tanka hem o installera o inte betala kostnader för utvecklingen av varan ..

era skräck scenarium bygger på att ni inte ska betala företagen för den produkten som den tillhanda håller ..

Ok, men vem vill betala flera tusen kronor för windows?
Dom skulle få bort mkt pirat kopior om dom sänkte priserna istället.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD