Permalänk
Medlem

Finaste Nätagget Eller?

ååååhh vill ha!
http://www.xoxide.com/ps500cl.html
nån som vet vart man kan få tag på det? har sökte lite överallt, kan inte hitta det.

Permalänk
Medlem

på xoxide ?

ne men jag har ingen aning, tror inte att det finns i sverige om jag är helt ärlig..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Det var ju billigt också. Men jag skulle heldre köpa ett lite dyrare som inte är blått och inte genomskinligt, men tyst! Mitt låter 16db, och det är precis så att det hörs. Stänger man chassiet så är det ljudlöst.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Avstängd

Varför tycker många här på sweclockers att de prylar som är mest fjortis är snygga? Är det så att 99% av användarna här är under 18?

håller med om perre att ljudnivån och kvaliten på leverarad spänning är viktigast...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hör med nån lokal datorbutik, de kanske kan köpa in ett parti och kanske även har nån aning om ifall det finns en svensk återförsäljare.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Varför tycker många här på sweclockers att de prylar som är mest fjortis är snygga? Är det så att 99% av användarna här är under 18?

håller med om perre att ljudnivån och kvaliten på leverarad spänning är viktigast...

förstår inte varför detta "14:is" ska dyka upp hela tiden för .. det verkar mer vara ett personligt begrepp att kalla folk det när det dyker upp nåt man inte gillar själv.. är det de med att agget lyser eller är det pga att det är i plexi eller vad är det som gör att "du" tycker det är "14:is aktigt". om det är pga av att det lyser det skulle ju betyda att ficklampor är fjortisaktiga vilket skulle betyda att de som har pannlampa e ena riktiga "14:isar" eller? eller är det de att det är plexi .. behöver man ens gå in på vilka som är "14:isar" .. har man inge klyftigt att säga så håll det inom .. det mest "14:is" aktiga måste ju ändå vara just det här med alla "apsmarta" inlägg som just detta...

Permalänk
Avstängd

blingbling i datorn är fjortis... sedan att du inte växt i från det förändrar ju inget

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
blingbling i datorn är fjortis... sedan att du inte växt i från det förändrar ju inget

Håller med gotall, bara för att det lyser är det inte fjortis, utan det är användaren/skaparen som gör det till fjortis.

Permalänk
Medlem

'fjortis' dyker väl upp så fort det är något lysande just på grund av att moppepojkarna tycker det är koolt när allting lyser och blinkar som något tivoli.

måste bara säga att det där nätagget var bland det skabbigaste jag har sett.
gillar cleana saker, inte en massa blinkande och lyse.

Permalänk
Avstängd

men så är vi inte 14 eller denil

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Shit det är inte jul än, mitt neopower framstår som en fotomodell jämfört med miss lysa-så-mycket-så-det-är-fult-2005.

Permalänk

tycker psu såg bra ut... men för mkt bling bling blir överdrivet... men det e upp till var å än hur man vill ha sin dator....

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
blingbling i datorn är fjortis... sedan att du inte växt i från det förändrar ju inget

lutar mig tillbaka å hänvisar till det jag skrev .. om du inte förstod så kan du ju be om en förklaring

Permalänk
Medlem

Snyggast nätagg tycker jag nog är Zalmans 400W när man tagit bort klisterlappen, dvs helt svart. Finns säkert andra med som ser ut så. Det hade kanske kunnat se trevligare ut det där nätagget om man tagit ut lysdioderna ur fläktarna och fått ett transparent nätagg istället för något man blir bländad av.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

OZC nätaggen är skit snygga enligt min mening!! stilrena och snygga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
OZC nätaggen är skit snygga enligt min mening!! stilrena och snygga

Håller med dig... speciellt det där gröna. (kommer inte ihåg vad det heter)

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Vill man ha ett plexiagg så är det väl bara å bygg, tycker sådana agg är rätt 14...
Det skall vara de gamla hedliga aggen, grå och stilren...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

iLove iRiver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goon
Finaste? Inte en chans! http://www.xoxide.com/ultra-x-connect-400-w-ps-titanium.html Mumma!

Snygg var den grå JA, älska grå, kromad... Den var i min stil, inget 14plexi...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
förstår inte varför detta "14:is" ska dyka upp hela tiden för .. det verkar mer vara ett personligt begrepp att kalla folk det när det dyker upp nåt man inte gillar själv.. är det de med att agget lyser eller är det pga att det är i plexi eller vad är det som gör att "du" tycker det är "14:is aktigt". om det är pga av att det lyser det skulle ju betyda att ficklampor är fjortisaktiga vilket skulle betyda att de som har pannlampa e ena riktiga "14:isar" eller? eller är det de att det är plexi .. behöver man ens gå in på vilka som är "14:isar" .. har man inge klyftigt att säga så håll det inom .. det mest "14:is" aktiga måste ju ändå vara just det här med alla "apsmarta" inlägg som just detta...

Håhåjaja, här var det nån som tog illa vid sig..

Jag tror de flesta vet att "Fjortis" är ett relativt begrepp. Men jag kan hålla med om att datorer som har fönster, uberflashig front som ska lysa och blinka, LEDfans och neon oftast kan förknippas med denna åldersgrupp/mentalitet då allt krimskrams i datorn är till för att synas och sällan har nån egentlig funktion utöver detta. Ett sätt att hävda sig skulle jag vilja påstå.

Jag säger som tidigare, köp ett gammalt chassi och anpassa det efter behoven, sen kan det kompletteras med lite yttre finesser. Eller köp ett stilrent chassi med "täta" sidor och gott om luftintag i fronten och utblås på baksidan. jag skulle aldrig tänka mig att åka på LAN med en "moddad" dator med fönster, neon etc. Dels för att det stör med allt ljus och blinkande och dels så skulle jag inte stå ut med CSpojke_13 stämpeln som mer eller mindre hör till.

Skippa krimskramset och köp en STILREN och SNYGG dator.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

Varför ha ett snyggt nätagg??
Brukar inte precis sitta och titta på mina datordelar och om jag skulle göra det så skulle det inte spela nån roll för mig hur grejerna såg ut.

Men eftersom delarna säljer så är det väl folk som gillar det och det accepterar väl jag. Folk har ju olika smak.
För mig räcker det i alla fall med nån ickevit färg på lådan

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Avstängd

Varför ha ett fult nätagg??
brukar inte sitta och titta så mycket på mitt modstream men att ha ett snyggt nätagg känns mycket bättre än om man hade haft ett fult.

datorgrå och kantig plåt är inte stilrent och snyggt

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
Håhåjaja, här var det nån som tog illa vid sig..

Jag tror de flesta vet att "Fjortis" är ett relativt begrepp. Men jag kan hålla med om att datorer som har fönster, uberflashig front som ska lysa och blinka, LEDfans och neon oftast kan förknippas med denna åldersgrupp/mentalitet då allt krimskrams i datorn är till för att synas och sällan har nån egentlig funktion utöver detta. Ett sätt att hävda sig skulle jag vilja påstå.

Jag säger som tidigare, köp ett gammalt chassi och anpassa det efter behoven, sen kan det kompletteras med lite yttre finesser. Eller köp ett stilrent chassi med "täta" sidor och gott om luftintag i fronten och utblås på baksidan. jag skulle aldrig tänka mig att åka på LAN med en "moddad" dator med fönster, neon etc. Dels för att det stör med allt ljus och blinkande och dels så skulle jag inte stå ut med CSpojke_13 stämpeln som mer eller mindre hör till.

Skippa krimskramset och köp en STILREN och SNYGG dator.

tog absolut inte illa vid men förstår inte varför "folk" ska in i en tråd dom inte har nå vettigt å säga i .... utan låter grodorna hoppa fritt ... tråden handlar ju just om killens som skapat den om som denna han tycker agget e snyggt och vill veta var man kan köpa ... end of story .. sen om man vill kalla mig "fjortis" det "relativa" begreppet som du säger så tar jag det som en komplimang ..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Data!
www.upl.se
P4 3.2 GHz Prescott E | ASUS P4C800E-Deluxe | Gainward 6800 256MB ULTRA | Tagan 480W | 1024 DDR | 160 GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
Håhåjaja, här var det nån som tog illa vid sig..

Jag tror de flesta vet att "Fjortis" är ett relativt begrepp. Men jag kan hålla med om att datorer som har fönster, uberflashig front som ska lysa och blinka, LEDfans och neon oftast kan förknippas med denna åldersgrupp/mentalitet då allt krimskrams i datorn är till för att synas och sällan har nån egentlig funktion utöver detta. Ett sätt att hävda sig skulle jag vilja påstå.

Jag säger som tidigare, köp ett gammalt chassi och anpassa det efter behoven, sen kan det kompletteras med lite yttre finesser. Eller köp ett stilrent chassi med "täta" sidor och gott om luftintag i fronten och utblås på baksidan. jag skulle aldrig tänka mig att åka på LAN med en "moddad" dator med fönster, neon etc. Dels för att det stör med allt ljus och blinkande och dels så skulle jag inte stå ut med CSpojke_13 stämpeln som mer eller mindre hör till.

Skippa krimskramset och köp en STILREN och SNYGG dator.

Självklart så ska man ha ett chassi som är anpassat efter ens behov, man ska ju inte köpa ett chassi som är snyggt men som inte funkar till ens dator. Men vad är det som säger att en dator med diverse lampor och som lyser är fult och icke stilrent. Om du har t.ex. ett chassi med fönster och blå LED fläktar, blå kabelstrumpa och inga blandade färger. Är inte det stilrent då? Bara för att ett chassi inte är grå aluminium så betyder det inte att det inte är stilrent. Det är ju som att säga till en kille som vill köpa en porsche att han bara ska ha en volvo eftersom att den funkar ju den me. Det finns säkert dom som tycker det är töntigt att köpa en Porsche Boxer men alla tycker väl att den är snyggare än en volvo. Jag tycker att man ska välja funktionalitet framför utseende men det är väl lite överdrivet att i ord skrika till alla som vill LEDs på sina fläktar att de ska köpa Lian Li. Eller?

Permalänk
Avstängd

jag brukar vara med på lillebrors LAN ibland.. han är 15 bast.. själv är jag 26.. Det var en enda på hela Lanet (15 pers) som inte hade fönster och julgran i datorn.. ni får gissa vilken av de 15 det var....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har ditt LAN med denna tråd att göra CyberVillain?

OT

Har inte hittat nån affär i Sverige som säljer dom aggen, men du kanske kan höra med nån affär om dom kan ta in agget.

Permalänk
Avstängd

dee: vi snacka om fjortisar... folk har ingen humor på detta forum...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
dee: vi snacka om fjortisar... folk har ingen humor på detta forum...

Och hur många av dessa 14 pers hade köpt chassit färdigt
Det kan man kalla fjortis!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Avstängd

det värsta var en av killarna som hade ett färdigtköpt chassi helt i plexi.. rosa var det oxo...

Visa signatur