MSI 6800GT Från komplett.se

Permalänk
Medlem

MSI 6800GT Från komplett.se

Kompletts 6800GT från MSI, har bara 12 pixel pipelines och 5 vertex engines,

när standard på 6800GT har 16 Pixel och 6 Vertex,

vad blir det för skillnad i prestandard ? kan man låsa upp dom ? om man har lyckats låsa upp(med riva tuner) utan Grafikfel har man fått alla 16Pipe och 6vertex då ?

jag har det här kortet och funderar på om man ska skicka tillbaks det eller om man ska soft modda det själv, några andra förslag ?

källa: http://www.behardware.com/news/7259/Forged-MSI-6800GT.html

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Själv har jag också ett MSI 6800GT och det har 16 Pixel och 6 Vertex. Konstigt att du fick ett som inte har det... Jag skulle ha pratat med dem och nästan krävt att få byta kort till ett "riktigt" GT.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Köpte du ditt ifrån Komplett.se också ? har du riva tuner ?

det står så här i mitt
(256-bit NV40 (a1,12x1,5vp) with 256MB DDR)

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Köpte inte mitt från komplett.se utan från en liten datorbutik i närheten där jag bor och ja, jag kollade upp när jag fick det att jag fått det jag köpt. Alltså att allting stämde.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

gah.. tack endå... fan va iriterande!

någon annan som köpt ett MSI ?

mitt kort gör ca 9000 i 3dmarks03 är det för lågt för ett GT med datorn i Sign ?

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

ring och kräv ett riktigt 6800gt , så nu har msi gått ner sig i fuskmärkar träsket också! riktigt dålig stil!

Visa signatur

Christoffer_Abrahamsson
abit an7 xp3200 6800gt

Permalänk
Medlem

Ringde och dom bad mig skicka in det, så förjävligt... det är juh lätt att lura sånna som inte kan sina saker... det står 6800GT i allt i windows o den har samma mhz o DDR3 som ett GT.... men inte alla pipes o vertex...

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Nu måste MSI gå ut med ett offentligt meddelande där man tar avstånd från detta, samt med ett meddelande till samtliga leverantörer/handlare att antingen plocka bort korten från hyllorna eller märka om dom till 6800NU m 256MB DDR och sänka priserna.

Egentligen är det ju samma kort som Asus säljer som "GE", Gaming Edition, men Asus är kloka nog att INTE märka det med "GT". "GT" och "GE" är iofs förvillande lika, men det är ändå inte riktigt lika fult.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

NVIDIA GeForce 6800 Product Lineup Specifications

Product Name
# pixel processors
# vertex processors
Bus width
Memory Type/Amount
GPU Speed
RAM Speed

GeForce 6800 Ultra
16
6
256-bit
GDDR3/256MB
400MHz
1100MHz

GeForce 6800 GT
16
6
256-bit
GDDR3/256MB
350MHz
1000MHz

GeForce 6800
12
5
256-bit
GDDR/128MB
325MHz
700MHz

GeForce 6800 LE
8
4
256-bit
GDDR/128MB
320MHz
700MHz

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Hedersmedlem

Måste vara något som gick snett någonstans för jag tvivlar på att MSI skulle göra detta medvetet.

Stod det 6800GT på kortet?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Japp står STORT på kartongen 6800GT,

och windows hittar kortet som 6800GT, så det är rätt flashat bios.. dock med diaktiverad pipelines som verkar va trasiga... Riktigt dåligt,

har skickat tillbaka mitt kort... hoppas kompletts support vet hur man kan se pipelines och vertex... Vore kul om dom kunde läsa tråden !

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Komplett.se

Vi läser, vi läser

Fått information från MSI som angett att detta skulle röra sig om en felleverans. Kunder som har fått ett kort som bekräftat är felaktigt får givetvis lov att returnera detta till oss för utbyte.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Här kan man se skillnaden i prestanda mellan ett äkta 6800GT och ett ASUS 6800GE som är likadant som ett av dessa felaktiga MSI kort: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/asus-v9999ge.h...

För den som inte orkar läsa kan jag säga att ett 12/5 kort generellt sett är sämre än ett X800Pro

matte010: att dömma av din sig har du ett MSI 6800GT AGP, korten det är fel på är PCI Express

Och tummen upp till Komplett

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett MSI 6800NU.. får 7000 i 3DMark 03. Riktigt uselt. Pipsen är öppnade också. Köpt från komplett.se. Är lite missnöjd med kortet och har funderat på att prata med dem på komplett.

Visa signatur

My ass.

Permalänk
Medlem

MSI sux på grafikkort alltid nått bugg med dom

Visa signatur

C2D 3,0GHz@3.4GHz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus P5Q SE | Crucial Ballistix 4GB@1000MHz | GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair HX 520W | Antec 300

Permalänk

hihi fan va tur jag har... tänkte köpa ett sånt men sen fick jag ett Leadtek 6800NU av min farsa... 12222 poäng i 3dmark03... 420/900(16x1.6v) ;D

Rags förresten... jag fick aslite i score förut på mitt ... har du kollat så
inte windows har satt ditt grafikkort som PCI 0x?... Har du nya mammakortsdrivisar?

Permalänk
Medlem

Satans skit också, jag har köpt ett MSI 6800GT PCI-E från komplett.se samma laddning som kom in i förra veckan. Tyvärr har jag inte fått mitt moderkort än så jag kan inte se om det har 12 eller 16 pipes än, men jag misstänker att det bara har 12.

Tummen upp till Komplett.se som sköter detta på ett proffsigt sätt. Suraste dock för nu får man väl vänta i 100år på att få ett nytt 6800GT jag som redan väntat i en månad på det jag fick..... Åååååååååååååååå.... F*N!!!

Permalänk
Medlem

Jag lider med dig Dirt...... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Satans skit också, jag har köpt ett MSI 6800GT PCI-E från komplett.se samma laddning som kom in i förra veckan. Tyvärr har jag inte fått mitt moderkort än så jag kan inte se om det har 12 eller 16 pipes än, men jag misstänker att det bara har 12.

Tummen upp till Komplett.se som sköter detta på ett proffsigt sätt. Suraste dock för nu får man väl vänta i 100år på att få ett nytt 6800GT jag som redan väntat i en månad på det jag fick..... Åååååååååååååååå.... F*N!!!

För hoppningsvis har vi förtur på att få dessa kort utbyta.. jag hoppas värkligen det inte går mer än 1-1.5 vecka max....

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på en datorbutik i Värmland och vi har fått 4st kort som har exakt samma problem. MSI kommer ta hand om problemet. Jag återkommer till tråden när jag har mer info att delge.

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har ett sådant här kort från komplett.se som ligger på posten o väntar... funderar på om man ska lösa ut det....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomaZ84
För hoppningsvis har vi förtur på att få dessa kort utbyta.. jag hoppas värkligen det inte går mer än 1-1.5 vecka max....

Jag pratade med en kille på Komplett i morse och han sa till mig att skicka in det på en gång för kontroll/utbyte vilket jag också gjorde idag. Dom kommer få det på tisdag men de kunde tydligen inte tänka sig att lägga undan ett av de 17st XFX 6800GT PCIe som kommer in på måndag. De var tvungna att kolla att mitt kort var defekt först. Jag menar hallå! Jag har för fan väntat på mitt kort i EN MÅNAD innan, jag borde väl ha mer förtur än någon annan kan man ju tycka. Borde ju inte vara några problem för dom att lägga undan ett kort bara över en dag. Det är ju inte så att dom är svårsålda direkt....

Om alla XFX kort hinner försvinna innan dom får tummen ur och jag får vänta i 2 veckor på ett nytt kort ska jag ta mig en seriös funderare på om jag vill handla på komplett igen.

Permalänk
Medlem

Ja bytte till ett Gianward 6800Ultra Golden sample.. bara lite mellan skillnad

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomaZ84
Ja bytte till ett Gianward 6800Ultra Golden sample.. bara lite mellan skillnad

Jasså vad gav du imellan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rags
Jag köpte ett MSI 6800NU.. får 7000 i 3DMark 03. Riktigt uselt. Pipsen är öppnade också. Köpt från komplett.se. Är lite missnöjd med kortet och har funderat på att prata med dem på komplett.

själv gjorde mitt 6800 nu ca 9000p ej klockat eller pipemodat (msi)

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirt666
Jasså vad gav du imellan?

ca tusenlappen... -/+ frakt.. som jag betala o dom betalar..

det är ju msi fel.. så jag tycker det är helt ok av komplett.. dom skulle bara test köra mit MSI kort och se att de va ett 12/5.. var det så, så skickar dom gainwardet samma dag, får det på tis/ons antagligen

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomaZ84
ca tusenlappen... -/+ frakt.. som jag betala o dom betalar..

det är ju msi fel.. så jag tycker det är helt ok av komplett.. dom skulle bara test köra mit MSI kort och se att de va ett 12/5.. var det så, så skickar dom gainwardet samma dag, får det på tis/ons antagligen

Det tycker inte jag att det är värt iom att det är exakt samma kort förutom att det sitter 1,6ns minnen på Ultra men dom klockar ändå inte mer än 2,0ns minnena båda stoppar straxt över 1200Mhz.

Men jag såg att dom hade ett gäng Gainward 2400Ultra 6800GT PCIe med dubbla DVI inne så det blir väl ett sådant jag får kanske. Men jag tänker inte betala en krona extra för det.

Permalänk
Medlem

tog mest Golden sample för att få tyst på kompisen som var så jävla stursk i munnen om hans nya system.. så ja fick bräcka honom... men det känns juh skönt att ha ett kort som går fort utan att behöva clocka o hålla på..

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Hur kollar man antalet pipes? Jag ser inget i Sisoft Sandra.