Permalänk
Medlem

webkamera modd

Hej, Jag läste nånstans att man kunde ta bort en grön bit i en webkamera så den fick bättre skärpa och mörkersende..
Nu har jag öppnat min webkamera så jag undrar är den där gröna biten den som sitter insidan av webkamerans lins? den är fyrkantig och ganska liten

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Medlem

hmm... =/ förstår inte riktigt vad du menar, men jag skulle ju i varje fall skaffa mer information innan jag började skruva sönder min cam... och den enda gröna bit jag sett i en webcam är ju kretskortet. och tar du bort det, får du minsann nog gå och köpa en ny cam...

och det där gäller ju säkert inte ALLA webcams heller, då dom inte är lika varandra från tillverkare till tillverkare...

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Jag tog bort den gröna biten som sitter inanför linsen.. Det blev en mycket bättre skärpa tycker jag. (det var inte så farligt att skruva wevkameran var inte så dyr)

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk
Medlem

hmm, har problem med min creative kamera, datorn hittar den inte, vad fasen kan vara fel, och vad kan jag göra?!

Permalänk
Medlem

ett problem kan vara drivrutinerna oftast måste man installera dem före man sätter i camen .. på tal om den gröna grejen .. det finns nåt man kan ta bort sen använda ir dioder så blir det mörken seende typ.. bara hört vet inte hur det funkar..

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)