Permalänk

Då har det gått en halvtimme och vi bara väntar på bilder Hoppas nu att det är så snyggt som det har varit tidigare!

Permalänk
Medlem

och nu har det gått 40 minuter!

Jag kan också vara försökskanin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StålLången
Då har det gått en halvtimme och vi bara väntar på bilder Hoppas nu att det är så snyggt som det har varit tidigare!

Jo det har ju inte hänt så mkt med chassit sedan tidigare, bara det att vi nu har allt fastmonterat innuti. Samt fötterna såklart!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
och nu har det gått 40 minuter!

Jag kan också vara försökskanin

CRAP knappt nån skarp bild, synd att jag sålde den riktiga digitalkameran...:/

Ska försöka ta nya

Permalänk

Ok, jag kan ju ge er nån oskarp bild så blir ni väl lite gladare?

Somsagt så hade vi en liten digitalkamera som inte gillar att ta bilder inomhus när det är mörkt, så det mesta blev suddigt.

Men några kan ni väl få. Sen får patrik lägga upp fler om han tycker så...

Permalänk
Medlem

WOHOO!!!

^^

Vet inte men tycker att fötterna e lite höga... kanske inte e det i verkligheten.. men känns så på bilderna

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LCL
WOHOO!!!

^^

Vet inte men tycker att fötterna e lite höga... kanske inte e det i verkligheten.. men känns så på bilderna

Det är möjligt, väldigt enkelt att åtgärda isåfall.
Inga problem att kapa 5-6 mm på dem.

Mvh P

Permalänk
Medlem

5-6mm??
Hur höga är fötterna egentligen?

Visa signatur

// paran0id

Permalänk

c:a 1½ cm kanske...

Permalänk

Jag skulle då inte låta fötterna vara högre än 1cm. Det är ungefär vad andra stereoprylar brukar ha.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Snyggt! Hur är ljudnivån?

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
Snyggt! Hur är ljudnivån?

Vilken ljudnivå?

Permalänk
SpelClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign
Vilken ljudnivå?

hehe.

Lite surr från hårddiskarna kanske?

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av telefunken

http://stina.servnet.info/publik/htpc/5.jpg

Är bulten bara där tillfällig eller planeras den att användas för att ge extra tyngd?
//FotoBullen

Visa signatur

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som foten sitter fast med den...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 99nvbjed
Ser ju ut som foten sitter fast med den...

jo men de vet vi, frågan va inte det, utan om storleken på den.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 99nvbjed
Ser ju ut som foten sitter fast med den...

Mycket rätt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n

jo men de vet vi, frågan va inte det, utan om storleken på den.

Kommer att bli plastmutter senare, med ungefär halva höjden.

MvH P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1Ce
Kyler den bra då?

Offt: Någon som vet var man kan köpa rider/raider i sverige?

OFF T Ha läs tråden själv,, nån länka den nyss,,,

Jobbigt o vara polis när man inte kan sköta sig själv?

ON T Ser riktigt bra ut detta.

Permalänk

Hej på er alla!

I förrgår beslutades det att den fortsatta produktionen kommer att ske hos ett företag i Norge, därför packas nu prottypen och skeppas dit.

På det sättet så slipper vi den tunga biten med att skapa kontakt med fabriker i Asien, något som är alldeles för tidskrävande och svårt. Man måste ju inse sina begränsingar.

Så for now så kan vi nog anse projektet "avslutat", men återkomer självklart med bilder när den slutliga HTPC'n blir klar.

Tack för all imput och tålamod ni visat!

MVh Patrik Och Adde

Permalänk

omg omg omg omg omg o m g

Detta är inte lite inspirerande när man hör att ett projekt ska till produktion

HF har ni haft antar jag, GL till försäljning, och såklart: är priset rätt så kanske man slår till

Permalänk
Medlem

Tycker att alla som har skrivit i den här tråden (härmed jag själv inkluderad också) borde få någon typ av rabatt, eller introduktionserbjudande. Massa gratis PR till er, om folk ser massa swecare med såna här.

Permalänk

Självklart så kommer det ju finnas SWEC rabatt, det ska jag pusha för iaf
Är ju andra inblandade när det gäller försäljning och distribution

MvH Patrik

Permalänk
Medlem

Slår till lätt om priset är rätt, absolut! Hur kommer den slutgiltiga produkten att se ut? Precis som testlådan med utskuret X?

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Jag orkade inte läsa igenom allt. Kom till sid 12, sen bläddrade jag till slutet, så jag hoppas att jag inte skriver något som är skrivet. Iaf. Produkten med hela kittet skulle rikta sig till folk som är designmedvetna och har stålar i fickan, right? Frågan är då hur lönsamt det utskurna x:et är på toppen? Visst vi "ungdomar" tycker väl det är fräckt, men frågan är om det inte är lite för mycket för den "vanliga"? Generellt sett så gillar småtjejer rosa rum, killar blåa och vi "Sweclockare" gillar (jag sa generellt sett) burkar med hål i. Vi utgör dock ingen majoritet, så frågan är hur mycket det lönar sig med nytta kontra pris. Det måste ju kosta lite extra att skära ut detta. För övrigt så kommer de flesta HePC nog att hamna i en hederlig stereobänk och då kommer ju förmodligen x:et inte synas?

Bara en tanke! Själv tycker jag x:et förstör en för övrigt stilren och snygg design!
Ni ska ha en stor eloge för ett utmärkt fint projekt! Alltid kul att läsa hur man går från tanke till verk! En fråga bara, när du hade kontakt med Sony, Microsoft et.c, så måste du väl representerat ett företag?. Är det då hifi-butiken eller ni startade ett nytt företag för detta projektet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keckepro
Jag orkade inte läsa igenom allt. Kom till sid 12, sen bläddrade jag till slutet, så jag hoppas att jag inte skriver något som är skrivet. Iaf. Produkten med hela kittet skulle rikta sig till folk som är designmedvetna och har stålar i fickan, right? Frågan är då hur lönsamt det utskurna x:et är på toppen? Visst vi "ungdomar" tycker väl det är fräckt, men frågan är om det inte är lite för mycket för den "vanliga"? Generellt sett så gillar småtjejer rosa rum, killar blåa och vi "Sweclockare" gillar (jag sa generellt sett) burkar med hål i. Vi utgör dock ingen majoritet, så frågan är hur mycket det lönar sig med nytta kontra pris. Det måste ju kosta lite extra att skära ut detta. För övrigt så kommer de flesta HePC nog att hamna i en hederlig stereobänk och då kommer ju förmodligen x:et inte synas?

Bara en tanke! Själv tycker jag x:et förstör en för övrigt stilren och snygg design!
Ni ska ha en stor eloge för ett utmärkt fint projekt! Alltid kul att läsa hur man går från tanke till verk! En fråga bara, när du hade kontakt med Sony, Microsoft et.c, så måste du väl representerat ett företag?. Är det då hifi-butiken eller ni startade ett nytt företag för detta projektet?

Hej!

X-ets största funktion är avledning av värme, eftersom vår konsutruktion bygger på fanless, så måste luften få komma in underifrån och ut på ovansidan, eftersom varm luft stiger.
För att förhindra att damm kommer in så finns det en finmaskig filt, "typ" osynlig. Som ändå har bra luftflöde. Det är ingen större prisskillnad för att få det laserskuret.

Ang. kontakt med företag både i sverige och internationellt så är det självklart alltid enklast om man har ett företag. Själv har jag ett eget, Pwrdesign, och grundaren bakom X3mrides.com som har varit med som smakråd och finansiär har flera företag.

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem

UUUUUUUPDATE nu Patrik! : )

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Oj! Wow! Speachless!

Har inte kollat tråden sen sida 9...har suttit och tokläst - skummat - tokläst - sovit - skummat - läst - oj..
Ja..på nån timme gick jag igenom de övriga 18 sidorna..hehe. Det har gått fort fram (med undantag för julen) och jag tycke ratt ni har lyckats mycket bra. Jag är ingen expert men jag får känslan att ni har en bra produkt på gång. Men tänk på att mycket att försäljningen ligger i priset. Många kollar priset, väljer ut några rimliga produkter - slår till.

Så lycka till med försäljningen!

Visa signatur

[Core2Duo E6600][Corsair XMS2 6400 2GB][Asus P5B WiFi-AP][Asus ATI Radeon X1950XT]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-treme Speed
Oj! Wow! Speachless!

Har inte kollat tråden sen sida 9...har suttit och tokläst - skummat - tokläst - sovit - skummat - läst - oj..
Ja..på nån timme gick jag igenom de övriga 18 sidorna..hehe.

Vad hade du i matte egentligen;), 9 + 18 = 27 inte 33

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem

Fantastisk design!
När har du ett prisexempel...

Den står bra bredvid teven och alla de andra grejorna redan nu känner jag

Är ju en swecare så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Vad hade du i matte egentligen;), 9 + 18 = 27 inte 33

Beror troligen på att han visar ferre inlägg per sida än vad du gör

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling