Bäst prestanda partitioner osv

Permalänk
Avstängd

Bäst prestanda partitioner osv

Hej jag har köpt en ny dator.Väntar bara på processorn som är försenad.

Innan dess att jag får den vill jag lyssna vad ni tycker är bäst att göra när det gäller konfigureringen av hårddiskarna jag har.

Köpte en WD Raptor 74gb och en WD Caviar 250gb raid edition.

Eftersom jag Spelar mycket och använder rätt tunga 3D program som antagligen kommer använda swap utrymme så undrar jag om jag ska dela upp Raptor disken i 2 och installera endast windows på C: och Programmen på D: på samma disk?

och ha Swaputrymmet på C: som windows ligger på? eller ska jag installera allt på C: och strunta i att partitionera Raptor disken?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

jag kör med en c: bara för windows för blir det strul och man måste formatera disken så försvinner bara windows. den partionen brukar ligga mellan 6 och 10 gig

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Um, OM du har en partition med System, och en partition med Spel, kommer du att förlora prestanda, då det ska läsas lite från båda partitionerna vid spelande. (längre söktider)

Partitionera disken får du göra ändån, men jag hade satsat på en partition, och delat upp det i windows standard mappar, plus "spel" mappen. Defragmentera regelbundet, och du bör ha bästa möjliga prestanda...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.