Permalänk
Medlem

Precis! Enligt en artikel hos DN så är det personal på Bahnhoff det handlar om.

Permalänk
Avstängd

Bahnhof räknas ju inte ens som 10mbit.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk
Avstängd

ja, det är väl antagligen nån som jobbar där som ställt dit er server

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Det finns ett antal klantskallar i denna soppa (om det är som det verkar i media)

Att Banhofteknikerna inte hajade att någon person med åtsittande kläder bara måste bikta sig till Fader Ponten för eller senare.

Att Banhofcheferna inte insåg vad som var på gång.

Sony mfl som tror att man får kunder genom att hota dem, eller att fjortisarna kommer betala 15 kronor låten som de sedan laddar upp i Sonys MP3 spelare. Sedan med hjälp av DRM så kan de inte dela musiken mellan varandra.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Senast jag kollade så utredde int e kronofogdemyndigheten något av de brott som du visar på. Jag kan inte se hur det ena har stulit resurser från det andra.

Kronofogdemyndigheten ska bl a hjälpa brottsoffer att utkräva skadestånd av gärningsmän. Istället har nån mediakåt tjänsteman med chefsambitioner fått för sig att man borde ha en fria aktiviteter-dag och försöka tuffa till myndighetens image genom att leta efter vad som kanske är en olaglig kopia.

Visa signatur

Do I come into your bedroom and tell you how to blow your boyfriend?

Permalänk
Medlem

Rubriken Jätterazzia mot surfare är ju verkligen rättvisande :rolleyes:.

Permalänk
Medlem

"De här servrarna har så vitt vi vet stått mitt i lokalen, märkta med piratsymboler."

Jag antar att APB kände till denna server eftersom den står i samma hus som deras eget kontor, hos företaget som APB själva hyr server av.
Nu kör dem verkligen med STASI-metoder (anmäla sina egna grannar).

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk

- Vi kommer att begära ett högt skadestånd. Hur mycket vet vi inte idag, men när det gäller spel och film så yrkar vi sannolikt motsvarande vad interneträttigheterna skulle kosta. Det är några miljoner per film, säger Pontén.

Så jävla överdrivna böter på det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
"Antalet musikfiler som gömts i superarkivet var så omfattande att det skulle ta 7,5 år att lyssna igenom allt."

haha kom igen, vem e med mig?

enligt mina beräkningar på dessa 450 000 låtar skulle det ta ca 3år utan att spela upp samma låt 2 gånger, ganska maffigt faktis.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adameri
Hur ofta kollar man på teasers eller amatörfilm? Jag gör det aldrig.

Men jag tror bredbandet kommer finnas kvar. Men jag tror att det KAN bli ett steg tillbaks, folk kommer fortsätta vilja använda Internet, men inte kräva 24/24Mbit/s lina utan det går lika bra med ISDN prestanda (64kbit/s). Sedan tar det fart igen med någon annan applikation.

Jag gör det =), laddar ner bilfilmer/hojjfilmer varje vecka. Blir några GB det.

Enda positiva med att sänka bandbredden är att många hemsidor skulle dumpa sinna förbannade flash animeringar!

Sen så måste man ju även ladda ner patcha, tänkt dig själv att Uppgradera t.ex. Windows XP Fresh from the box med ISDN. =/. Som du säger, helt klart att bredbandet kommer finnas kvar. Även fast du och jag kanske inte brukar större bandbredd än nån Mbit som max, så finns det ju alltid dem som behöver det :). Därför vi har utveckling

Permalänk
Medlem

"- Det visade sig att vi hittade oerhört mycket mer än vi förutsett. Nu har vi kopplat in polisen, säger Antipiratbyråns advokat Henrik Pontén."

Henrik Pontén, LAPD

"- Vi har haft dem under uppsikt i ett halvår. Det här är ett av de största piratarkiven i Europa."

Henrik Pontén, FBI

- De här servrarna har så vitt vi vet stått mitt i lokalen, märkta med piratsymboler. Många anställda har varit engagerade i det här med att byta filer. Hur många vet vi inte än, säger Pontén.

Henrik "Sherlock"Pontén II

Att ingen reagerar på att han beter sig som någon slags överbefälhavare med all makt i världen.

FY FAN...

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Bahnhof räknas ju inte ens som 10mbit.

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Nej du, det är då ingen risk..

Visa signatur

SLINKY + ESCALATOR = EVERLASTING FUN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikus
Nej du, det är då ingen risk..

Va fan, du stal mitt inlägg!

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Hehe hoppsan det här var ju faktiskt något helt annat än vad som rapporterades imorse. En topsite, det var ju inte så illa pinkat ändå.

Permalänk
Avstängd

Vad är en topsite egentligen?

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

finns det ingen organisation som, med antipiratbyråns metoder, försöker sätta dit antipiratbyrån?

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk
Medlem

han måste ha tankat i 5 år för att få ihop den samlingen!
(misstänker att APB bluffar som vanligt)

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

APB är ju desperata innan den nya lagen träder i kraft

Permalänk
Medlem

Hur gammal ä'r den här Pontén egentligen?

Är han gammal nog att ha tonårsbarn?

Isåfall, det vore jääääklit intressant att kia vad som finns på dessa datorer.

Permalänk
Medlem

Det var visst lite värre än man trodde...
Grattis Pontén till årets upptäckt.
Plötsligt blev det ännu intressantare att följa historien.
Polisen lär väl bara va glad att Fraulein Pontén et al gör grovjobbet.

Permalänk
Medlem

Berätta för kronofogden vad ni tycker om deras bravader idag: http://www30.skatteverket.se/lok%5Cxfile%5Cx0000197.nsf/sjfra...

Visa signatur

http://www.dvp.nu
#dvp @ quakenet.org

Permalänk

Ojojoj vad peer guardian varnade mig för den länken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Hur gammal ä'r den här Pontén egentligen?

Är han gammal nog att ha tonårsbarn?

Isåfall, det vore jääääklit intressant att kia vad som finns på dessa datorer.

hehe .. ja det vore skönt om de fick en anmälning på sig

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorningStar
Friare licens säger du? Hur menar du då?

Tja att man kanske fick kopiera musiken till en viss gräns typ 5 kopior per cd

Visa signatur

8D

Permalänk
Inaktiv

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av TinyTeeth
Mail till lämplig politiker? Bah! Revolution!

Så satans rätt!!!

Permalänk
Medlem

Ingen som såg inslaget på SVT1 precis?
De fick det att låta som om APB höll på att vinna...

Visa signatur

Lösning: Ignorera varningen.

Permalänk
Inaktiv

Eftersom APB har sina servrar hos bahnhof vare kanske sina egna arkiv av filer de slog till mot. De filer de tankar i syfte att sätta dit folk.

Permalänk

Den här var ju rätt skoj :):

Citat:

Verkar som denna killen hade rätt till slut:
http://susning.nu/Noob/exempel

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

" - Vi kommer att begära ett högt skadestånd. Hur mycket vet vi inte idag, men när det gäller spel och film så yrkar vi sannolikt motsvarande vad interneträttigheterna skulle kosta. Det är några miljoner per film, säger Pontén."

Någon som kan förklara detta för en oförstående?

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Eftersom APB har sina servrar hos bahnhof vare kanske sina egna arkiv av filer de slog till mot. De filer de tankar i syfte att sätta dit folk.

Det är lite humoristiskt faktiskt att de slår till mot sin egen ISP :p. Hoppas innerligt att det är deras grejer, så att de skämmer ut sig själva offentligt.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]