Permalänk
Medlem

Läckage i datorn

råkade ut för ett smärre missöde med min vattenkylning. upptäckte en läcka och jag antar att ca 1 dl har runnit ut över moderkort och graffekort. allt funkar som det ska för tillfället, men är det ngt man bör göra för att vara på den säkra sidan?

Visa signatur

A64 | 2x512 Twinmos 2700 | Connect 3d x800xt pe | waterchill

Permalänk
Medlem

hehe, stänga av och koppla ur, låta det torka 3 dagar och hålla tummarna? Väljer du inte de 3första förslagen tycker jag du skall investera i en trevlig brandsläckare och en hemförsäkring med ansvarsfrihet..

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk

Vattenkylning är så kasst. Kostar skjortan, risk för läckage, anständigt jobbande. Vatten och elektronik hör inte ihop.

Positiva saker: Kyler bättre än luft, mycket lägre ljudnivå, snyggt.

än så länge har ju nackdelarna en klar ledning, så jag väntar med h2o-kylning

Permalänk
Medlem

hahahahah

Visa signatur

jag är snygg o bra.
men har stor dyslexi.

Permalänk
Medlem

Min vattenkylning läkte ut över hela moderkortet och grafikkortet och de kanske va 1-2 liter. Eftersom jag andvänder destilerat vatten så händer det inget pg att det inte leder ström.

Permalänk

hur läckte det ut? har precis beställt vattenkylning.. kommer köra det ca en vecka innan jag installerar.. för att vara helt 100 på att det inte läcker lite smått.. skyulle vara förödande

Visa signatur

-Intel Core2duo E7500, 2x2GB corsair ddr2 800mhz, xfx geforce 9800gtx+, gigabyte matx, windows xp x64.

- Acer aspire one A150, 1gb ram, Vista ultimate.

Permalänk
Medlem

bah, det var bara slarv att det läckte ut var lite trött när jag satte ihop det..

men nog kan det hända att datorn går sönder fast det är destillerat vatten?

Visa signatur

A64 | 2x512 Twinmos 2700 | Connect 3d x800xt pe | waterchill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laxask
bah, det var bara slarv att det läckte ut var lite trött när jag satte ihop det..

men nog kan det hända att datorn går sönder fast det är destillerat vatten?

Självklart, det har inte med om vattnet är destilerat eller inte att göra. Vatten och elektronik går inte alltid ihop :>

Visa signatur

• AMD 64 3000+@3500+ • Abit AV8 • 1GB TwinMOS PC3200 • GeForce 6600GT @ 580/1150 •

Permalänk

varför är så rädda för detta ? har haft läckor ett ANTAL gånger på mina burkar med vatten som SPRUTAT ut i burken. se till att torka av grejorna ordentligt så är det inga problem. kretskorten är lackade vet ni.....

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

Exakt det är inte hela världen om de skulle läcka

Permalänk

Hehe, jag körde i ett halvår med vatten på bottnen av datorn innan jag orkade fixa det. Det enda som tog skada var golvet, villket iofs inte är så bra :(. Jag har iofs fått rost i datorn men det är inte så farligt.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Min vattenkylning läkte ut över hela moderkortet och grafikkortet och de kanske va 1-2 liter. Eftersom jag andvänder destilerat vatten så händer det inget pg att det inte leder ström.

Altså avjoniserat vatten har joner i sig iprincip såfort det kommer i kontakt med metall, som jag antar att ditt block är gjort av, om inte de billdats redan innan dvs.

Varför man har det är för att slippa att alger och skit kommer in i systemet.

Att komponenter klara av och få lite vatten på sig kan ni tacka lacklagret på dem. Det är dock bara en nödbarier så tro inte ni kan slänga in datorn i ett akvarium bara sådär.

Vattenkylning behöver inte als det bli myckett dyrare än luftkylning om man skaffa saker på ett smart sätt.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.