Portforward med Windows XP's egna brandvägg?

Permalänk
Medlem

Portforward med Windows XP's egna brandvägg?

Går det att portforwarda med hjälp av Windows XP's egna brandvägg eller måste jag ta mig i kragen och bygga ihop min router?

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Hedersmedlem

I den öppnar du bara en port, det är när du har en router (LAN) som du även måste forwarda porten till din dator. Hur är datorn ansluten till Internet nu?

Permalänk
Medlem

Jag behöver portforwarda eftersom min polare sitter här på lan och nu har han tagit med sig en liten server som folk behöver direktaccess till. Jag sitter först med ADSL sen har jag routrat genom min burk till en switch som han + server sitter på.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Klart att det går. Bara att tralla in på inställningen för Windows Brandvägg.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Klart att det går. Bara att tralla in på inställningen för Windows Brandvägg.

ska göra detsamma, orkar inte ha proxy, hittar inge sätt att ändra på brandväggen i windows, vart finner jag detta?

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk
Medlem

kontrollpanelen förmodar jag. Annars får du se till och installera ett vettigt operativsystem ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob_osterlindh
ska göra detsamma, orkar inte ha proxy, hittar inge sätt att ändra på brandväggen i windows, vart finner jag detta?

Kontrollpanelen --> Sakerhetscenter

eller

Kontrollpanelen --> Windows Brandvagg

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net