Permalänk

Minirecension | Thermaltake Armor Black

Efter ett massa jäkla strul med både webhallen, posten och utlämningsstället har jag äntligen fått mitt TT Armor. Jag snubblade på chassit när jag letade efter ett nytt i stil med Coolermaster Stacker då hittade jag det. Här följer en kort recension på chassit. Enjoy

"Lilla" lådan som chassit kom i väldigt stort och svårt att få plats med i en trång saab 90 ;P

Chassit är stort och tungt

Framifrån med dörrarna invikta, dörrarna känns mycket stabila och starka men alla fingeravtryck syns väldigt mycke.

Start och resetknapp (dålig bild)

Förvaringsfacket mycket smart och användbart

Från sidan stora fina rutor (tycker jag) det är lite annorlunda sätt att öppna sidofönstret du ska trycka in en av (låsen) i taget och dra ut överdelen sen göra likadant med nedre delen och då går sidan av hur lätt som helst.

Ventilatonen och olika utgångar under ringen (2 usb, 1 firewire, mic och hörlurar)

Snedställt nättagg (bra eller dåligt svårt att säga)

Lite tillbehör som följde med + en instruktions bok till chassit och en trasa att torka av med.

Inuti stor plats känns mycket rymligt och luftigt, dom har även markerat ut var man ska sätta distansera för olika moderkorts formfaktorer, mycket smart!

1 120mm fläkt och dom skruvfria expansions platserna.

Den övre hdd cagen med en 90mm fläkt som blåser rätt på mycket smart och användbart vid användning av massa hdd:s

Den andra hdd cagen med en 120mm led fläkt ut mot fronten.

Lite storleks jämförelse.

Moderkort, nätagg, och grafikkort inga problem att montera nått men märkte direkt att man behövde ta bort den övre hdd cagen för att kunna få in nätagget smärtfritt.

Ja med allt i så känns det fortfarande mycket rymligt och luftigt väl igenomtänkt med bra kvalité.

Ja i överhuvud taget tycker jag detta är ett mycket bra chassi det enda direkt negativa är vikten men de glömmer man lätt bort när resten får full poäng.

Fördelar: Rymligt, luftigt, lätt att montera in alla komponenter, går att flytta runt alla 5,25" platser o sätta var man vill.

Nackdelar: Tungt, lite dyrt med tanke på att man inte får ett nätagg.

Aja tack för mig hoppas nån får nytta av recensionen detta var min första recension (kanske märktes), skriv gärna till om ni tycker jag glömde nått eller behöver ändra nått (inför kommande recensioner)

Thermaltake Be Cool All Your Life

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem

vad rä det som sitter i taket??

Permalänk
Medlem

Gissar på att det är USB uttag och ljudutgångar

Permalänk
Medlem

är det inte lite onödigt att ha de i taket

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spybay
vad rä det som sitter i taket??

Förmodligen "hubben" till usb/firewire/ljudkort....

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spybay
är det inte lite onödigt att ha de i taket

Det är väl smidigt ifall man har datorn konstigt ståendes, att bara kunna plugga in kameror etc på toppen.

Till trådskaparen,

fin minirecension, jag får visa den för min lillebror för han har beställt ett likadant chassi

fast du borde fixa din sladdhärva

Permalänk

Fan så mycket bättre än att det sitter längst ner på fronten så man måste ner och gegga runt i sörjan på golvet :p.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Gillade inte där hårddiskarna satt! Suger den där fläkte ut luft eller suger den in luft på hårddiskarna båda har sin nackdel.

1. Om den suger IN luft så kommer den suga in varmluft som kommer från 120mm fläkten som är precis under.

2. Om den suger UT luft så kommer den suga ut varm luft från lådan på diskarna sen ut.

my 2 cents annars var det rätt trevligt chassi

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Fin liten recension.

Sätta minnena i varsin blå sockel så du använder dual channel?

Permalänk
Medlem

johan_elk: lite offtopic men jag måste bara fråga dig.
angående ditt grafikkort, har du nånsinn haft problem med att det hänger sig i olika spel. t.ex cs. eller i farcry i mitt fall. har testat massa olika drivisar utan o hitta de bästa.

tacksam för svar.

Permalänk

ska fixa min lilla kabelhärva väntar på nytt nätagg, blåa runda ide kablar.

de där med hårddiskkylningen låter inte bra men tempen ser skit bra ut på mina hårddiskar.

Yorgo, jag har inte haft några problem med mitt 9800xt har funkat skit bra över förväntan men de gäller ju att ha rätt drivisar jag fick med ett skiva med ganska gamla catalyst drivrutiner och dom har funkat. PS: vad har du för nätagg?

Mr.Pruple är de så med minnena ska dom sitta på dom blåa har flera kompisar som säger att dom ska sitta på en sida alltså på två minnesplatser bredvid varann

mvh // johan

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan_elk
ska fixa min lilla kabelhärva väntar på nytt nätagg, blåa runda ide kablar.

de där med hårddiskkylningen låter inte bra men tempen ser skit bra ut på mina hårddiskar.

Yorgo, jag har inte haft några problem med mitt 9800xt har funkat skit bra över förväntan men de gäller ju att ha rätt drivisar jag fick med ett skiva med ganska gamla catalyst drivrutiner och dom har funkat. PS: vad har du för nätagg?

Mr.Pruple är de så med minnena ska dom sitta på dom blåa har flera kompisar som säger att dom ska sitta på en sida alltså på två minnesplatser bredvid varann

mvh // johan

Minnerna ska sitta i varsin blå sockel för att det ska bli dual channel

Visa signatur

[CPU] P4 2.8 @ 3.1 ghz [Minne] 512ddr [MOBO] P4P800-E Deluxe [G-Kort] Geforce FX 5200 [HDD] HDD 2st 120 gb, 1st 200 gb.

Permalänk

Hur är det med ljudnivån?

Men datorn hadde fåt 10 av mig om det inte hadde varit för det oerhört fula fönstret. när du visar det foto från den sidan då du inte har fönster så ser det direkt mycket dyrare och snyggare ut

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Avstängd

Hur stora är de utstansade hålen för vattenslangar på baksidan?

Passar 1/2 tums slang?
eller måste man slipa upp hålen?

Lådan är helt klart trevlig och attraktiv.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

det lär ju inte alls funka om man har en fläkt på botten av nätagget (som väldigt många nätagg har nu för tiden) sitter inte den rakt mot ena väggen, eller mot hårddiskracket (som f.ö inte såg ut att släppa igenom så mycket luft från det hållet)?
illa, Tt
annars verkar det hyggligt.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

det jag tyckte var fel med chassit:
1. Äckligt fult fönster.
2. Onödigt skit på taket IMHO, kan ju sätta USB'n och liknande i fronten.
3. HDD-racket vid nätagget tycker jag är onödigt, bara köpa sig ett eler flera "CM 4-in-3 hdd-modul" och så får nätagget sitta åt rätt håll.

Och varför ska det alltid vara med 4pins-kontakter till allting i TT's chassin?
Det är ju om bäddat för kabelhärva 2k5...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Vad kostar det?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag gillar "amatör" recensioner.

Men lite frågor jag vill få svar på: Vassa kanter? Priset?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi om man tar bort fönstret.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Snyggaste lådan från Thermaltake jag sett

Permalänk

Sjyst chassi!

Tänkte beställa ett nytt chassi till min 1,8ghz när ja gjort klart "väskan"...

Så säg vad ni vill ha på resentionen isåfall!! PM så klart så inte hans tråd blir sönder bombad!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

jag tycker datorn blev tystare i det här chassit

dom fyra hålen är cirka 17mm i diameter, sen finns det 2 små som är cirka 7mm i diameter.

chassit kostade 1575:- på webhallen vilket var dyrt men jag är mycket nöjd så det var värt priset.

finns inga vassa kanter vad jag har märkt, känns dessutom välskyddat bakom.

jag tyckte fönstret var snyggt men smaken e som baken, fast om dom släpper vanliga fönster till chassit skulle jag nog köpa ett sånt.

mvh / johan

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem

Alltid kul med egna recensioner ! GJ, fint chassi.

Permalänk
Medlem

haha vilken tur då att jag beställde TT Armor av aluminium som bara väger 7.5 kg:P

www.shg.biz finns dom billigt;)

Permalänk

jo ett i aluminium hade inte varit fel, jag tyckte personligen att de svarta var snyggare men så länge folk köper och tycker om de här chassit är jag nöjd

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Fan så mycket bättre än att det sitter längst ner på fronten så man måste ner och gegga runt i sörjan på golvet :p.

Det är därför man ställer burken på bordet. När man har ingångarna på ovansidan så måste man ju klättra upp på bordet för att komma åt dom

Mycket bra recension :up:. Vad jag saknar är spec. eller en länk där man kan se dessa. Men det finns antagligen på www.thermaltake.com?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk

ja glömde specsen men ni kan ju få dom nu:
Thermaltake Armor Black
Mått: 530mm x 220mm x 560mm (H,B,D)
Vikt: 16,2 Kg
Kylning:
Front: 1st 120mm blå LED fläkt 1400 rpm 21dba 4pin med rpm signal på en 3pin (följder med)

Bak: 1st 120mm blå LED fläkt 1400 rpm 21dba 4pin med rpm signal på en 3pin (följer med)
1st 90mm fläkt 1800rpm 21dba (följer med)

Tak:
1st 90mm fläkt 1800rpm 21dba (följer med)

Alla fläkter fäster man med plast klamrar alltså är alla fläktar skruvlösa.

5,25" platser: 11st

Följer med 2st hdd cage en med en 120mm som sitter fast och den andra har en 90mm som blåser rätt på. Båda hdd cage klarar 3 hdd:s.

Material: Chassit är i 1.0mm SECC och front dörrarna är i aluminium.

Expansionsplatser: 7st
Stödjer : mATX, ATX, extended ATX och BTX (om man köper till ombyggnads kitet)

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem

Heh, ser bra ut det där Johan :D.
16.2Kg, då är det väll ingen ide att bjuda dig på lan? Vi får köra hemma hos dig istället, eller åtminstone vänta tills du får hem Terranon ;D

Visa signatur

AMD Athlon, Radeon 9800Pro in BX-02

Permalänk

hehe nej da inge problem att bära den Krantzan man e ju biff

Visa signatur

| Intel Core i3 530 @ 2.93GHz | 4x4 GB Corsair @ 1333Mhz | EVGA GTX 660Ti | 1st SSD 5st SATA | Corsair 650W | 6st 120mm | Win 7 64 bit| Dell IPS 23" Wide |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan_elk
jo ett i aluminium hade inte varit fel, jag tyckte personligen att de svarta var snyggare men så länge folk köper och tycker om de här chassit är jag nöjd

ja jag tyckte också att det svarta är snyggare än det silvriga men eftersom jag går på lan rätt så ofta (plus att jag bröt benet för en vecka sen så jag sitter i rullstol:D) så var det bättre att köpa den silvriga som väger ungefär 10 kilo mindre:P

bra recension förresten;)