Blixtproblem från solklar himmel med mitt Leadtek GeForce 6800GT

Permalänk

Blixtproblem från solklar himmel med mitt Leadtek GeForce 6800GT

Mitt Leadtek GeForce 6800GT har helt plötsligt idag börjat bete sig väldigt underligt. När jag är och käkar lunch och sedan kommer tillbaka till datorn är hela skärmen fylld av gröna ^(ungefärliga formen på tecknena), startar om dator, då är hela booten av grafikkortsbiosen fylld av bruna fyrkanter, dator biosen och windowsladdningen är fylld av gröna resp grå streck.

Jag undrar vad som kan vara fel? Nån som har en aning? Jag har givetvis mailat butiken som det är köpt i november förra året (Netvaruhuset).

Jag har sökt runt på forumet men inte hittat några problem som överstämmer med det jag har.

Permalänk
Medlem

kan vara värmeproblem. kolla kylningen, det är allt jag kan komma på.

Permalänk

Jo har kontrollerat den, verkar inte vara något större fel på den. Inte vad jag kan se iaf, har också blåst ut det lilla damm som fanns i fläkten osv.

Permalänk
Medlem

Men hjälpte det då?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Nej, det glömde jag skriva ser jag nu

Permalänk
Medlem

Testa att plocka av kylaren och lägg på ett lager AS5 eller något. För grafikkortstillverkarna brukar vara lite slarviga med kylpastan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Testa att plocka av kylaren och lägg på ett lager AS5 eller något. För grafikkortstillverkarna brukar vara lite slarviga med kylpastan.

Kortet är kasst o du vill att killen skall sabba garantin på kortet med:mad:

Jag ser att du är avstängd så du kan inte försvara dej men fan vad ### i ####### man får vara:o

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ola33
Kortet är kasst o du vill att killen skall sabba garantin på kortet med:mad:

Jag ser att du är avstängd så du kan inte försvara dej men fan vad ### i ####### man får vara:o

Haha , om han gör det är hans ensak ,det var ett tips ditt slan, men om han tycker att returnera kortet låter bättre så gör han det antagligen? då jag hoppas att han kan tänka själv. Så kryp tillbaks från grottan du kom ifrån snälla.

Permalänk
Medlem

Är kortet/datorn klockat något?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Nej, inget sånt är ändrat

Permalänk
Hedersmedlem

Bara att lämna in och värme problem är det inte för man skall inte få sådana fel redan vid booten vad man än har för kylning.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

RMA de är de som gäller ...Brukar ta från seriösa nätföretag omkring 1 till 2 veckor innan man har fått ett nytt pga fabrikations fel eller trasigt som i detta fall!!

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk

Jepp, har vairt i kontakt med butiken och ska skicka in det imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboKalle
Jepp, har vairt i kontakt med butiken och ska skicka in det imorgon.

Skönt att höra