Permalänk
Medlem

Telias nedkopplingsproblem!

Jag har suttit ett par timmar och sökt på detta och ett par andra forum och har kommit fram till att det är massor av folk som har samma problem med Telia som jag har.
Man blir nedkopplad..

Nu kör jag Telia 8mbit och har stora problem, och innan körde jag Bostream 0,5mbit och blev aldrig nedkopplad! Varför??

Det måste vara något hos Telia som är knasigt, jag har gjort en felanmälan hos Telia och dom hittar inga fel??
Jag har bara sista alternativet kvar, att dom skickar hem en tekniker hem till mig med sin egen dator och kollar om han får samma problem, om inte så får jag pröjsa! det är riktigt ruttet. Mitt internet går ner väldigt sporadiskt, ibland går det flera dagar utan problem och ibland 30 sekunder, vad är oddsen på att nätet går ner just när teknikern sitter där?. Är detta kalkylerat av Telia? dom räknar med att folk inte tar hem en tekniker så slipper dom fixa felet?

Det börjar kanske bli lite väl många trådar om detta nu så det kanske är dags att samla alla i en tråd där folk kan skiva om detta problem och framför allt om någon har lyckats att bli av med felet? av alla 100 tals trådar jag har läst har jag inte hittat en enda där Telia har fixat felet!!.

Om någon har haft en tekniker hemma så kan ni väl skriva i denna tråd och berätta om han hittade något fel och om det blev åtgärdat.

Visa signatur

Beldin34

Permalänk

Re: Telias nedkopplingsproblem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beldin34
Jag har bara sista alternativet kvar, att dom skickar hem en tekniker hem till mig med sin egen dator och kollar om han får samma problem, om inte så får jag pröjsa! det är riktigt ruttet. Mitt internet går ner väldigt sporadiskt, ibland går det flera dagar utan problem och ibland 30 sekunder, vad är oddsen på att nätet går ner just när teknikern sitter där?. Är detta kalkylerat av Telia? dom räknar med att folk inte tar hem en tekniker så slipper dom fixa felet?

Tappar du synken på modemet när du "kopplas ner"?

Testat annat modem?

(Antar att du kopplat bort eventuell router när du testat också.)

Är nog kalkylerat av Telia på det sätt att man inte vill åka ut gratis till varenda kund som har problem (inte bara med nedkopplingar). "Äh.. _mitt internet_ fungerar inte.... kom och hjälp mig.."

Om Telia skickat ut tekniker kostnadsfritt vid fel i kundutrustning så hade nog Telia fått tredubbla månadsavgiften motför idag

Iofs lite svårt i ditt fall... dom har ju förmodligen har ute tekniker som kollat synken vid dslamen ett par timmar.. men inte märkt nå probbs. Felet ligger antagligen i linan ut till dig eller.. hos dig.

Permalänk
Medlem

Jag hade detta problemet med Tealia med förut. Ringde supporten ett antal gånger men ingenting hände.

Nu har jag Net@once och inga såna problem. Med samma lina, samma modem, samma kablar och samma dator.

Telia är helt uppfuckat, det är det som är problemet.
Även om du tar hem en tekniker så kommer han nog inte hitta nåt fel. Tyvärr. Byt leverantör istället.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag tappar synken på modemet, jag har provat 3 olika modem men samma problem. Routern är urkopplad, jag trodde först att det var den som var problemet "di-604" men det är lika illa utan router.

Jag tycker att dom borde ändå skicka teknikern kostnadsfritt eftersom dom har gjort en ganska grundlig felsökning redan. Blir man fortfarande nedkopplad efter felsökningen så är det ju uppenbart något fel!.

När jag först gjorde en felanmälan så kollade dom min telestation och dagen efter fick jag ett sms där det stod att dom hade hittat ett fel men att det var nu åtgärdat.
Det blev inte ett dugg bättre...

Visa signatur

Beldin34

Permalänk
Medlem

Jag och min granne hade samma problem i höstas.. I ett par månader från sep till december tror dom fixade den 15 dec. Både jag och min granne blev nerkopplade samtidigt. Och gissa vilka dumma svar man fick från telia det var iaf inte fel på deras saker utan vi hadde samma problem på båda vara datorer sa dom.. Men tillsist så ringde jag och min granne varje dag till dom. Sen efter 1 månad så skicka dom en tekninker till telestationen och där hitta dom felet var det nu var. Så skriv upp när det kopplar ner ring till dom hela tiden till sist så löser dom det. Det här felet finns i hela sverige.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med för ett tag sen , felet låg i telestationen så gnäll på supporten att dom ska kolla upp stationen riktigt

Permalänk
Medlem

Bygg under en felanmälan på rätt sätt så ger den resultat.

Tex skriv ned när avbrotten inträffar. Är ni flera som har samma problem så be dem göra samma sak.

Det är en viss skillnad på att "alla har problem" och det mer konkreta "från 19.57 igår drabbades jag och 5 grannar av nedkopplingar under 2 timmar "

Det senare blir garanterat prioriterat i felsökningen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

När jag hade som värst problem med telia och nätet dog helt ringde jag direkt till dom felanmälde. Dan efter ringer jag igen och får beskedet att dom skickat tekniker till telestationen och det är inget fel på deras utrustning.

Sen ringer jag varje dag i fem dagars tid och undrar vad som händer då flera grannar har samma problem. Jag kräver att de skickar ut en tekniker kostnadsfritt men de vägrar. Efter sju dagar får de igång nätet och jag får genom en bekant veta att felet låg i telestationen.

Då undrar man ju, Ljuger telia för sina kunder? Eller är de bara inkompetenta?

Kan tillägga att jag ringde till dom och berättade detta och krävde ersättning. Fick inte en spänn.
Så därför bytte jag leverantör.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Re: Telias nedkopplingsproblem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beldin34
Jag har suttit ett par timmar och sökt på detta och ett par andra forum och har kommit fram till att det är massor av folk som har samma problem med Telia som jag har.
Man blir nedkopplad..

Nu kör jag Telia 8mbit och har stora problem, och innan körde jag Bostream 0,5mbit och blev aldrig nedkopplad! Varför??

Det måste vara något hos Telia som är knasigt, jag har gjort en felanmälan hos Telia och dom hittar inga fel??
Jag har bara sista alternativet kvar, att dom skickar hem en tekniker hem till mig med sin egen dator och kollar om han får samma problem, om inte så får jag pröjsa! det är riktigt ruttet. Mitt internet går ner väldigt sporadiskt, ibland går det flera dagar utan problem och ibland 30 sekunder, vad är oddsen på att nätet går ner just när teknikern sitter där?. Är detta kalkylerat av Telia? dom räknar med att folk inte tar hem en tekniker så slipper dom fixa felet?

Det börjar kanske bli lite väl många trådar om detta nu så det kanske är dags att samla alla i en tråd där folk kan skiva om detta problem och framför allt om någon har lyckats att bli av med felet? av alla 100 tals trådar jag har läst har jag inte hittat en enda där Telia har fixat felet!!.

Om någon har haft en tekniker hemma så kan ni väl skriva i denna tråd och berätta om han hittade något fel och om det blev åtgärdat.

¨
Det låter verkligen som FELIA

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795

Permalänk
Medlem

Glapp i nätverkskabeln? Som Telia fråga mig, när jag hade samma problem

Mitt problem är fixat nu, men min synk-lampa slockna aldrig för mig.

Slocknar synken så är det fel någonstans i telestationen, eller så har du felkopplat i telejacken på något sätt.

Permalänk
Medlem

har samma problem... hatar telia.

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

citat från trådägaren "av alla 100 tals trådar jag har läst har jag inte hittat en enda där Telia har fixat felet!!."

kanske för att oftast ligger felet hos personens dator. Jag har haft telia i ett par månader nu. Det har aldrig krånglat för mig. Och deras support är bland dom bästa i sverige. Enligt min menig

Visa signatur

aquaren

Permalänk
Medlem

Har också samma problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aquaren
citat från trådägaren "av alla 100 tals trådar jag har läst har jag inte hittat en enda där Telia har fixat felet!!."

kanske för att oftast ligger felet hos personens dator. Jag har haft telia i ett par månader nu. Det har aldrig krånglat för mig. Och deras support är bland dom bästa i sverige. Enligt min menig

Det är bara att vänta tills problemen dyker upp, väl då lär du märka hur "bra" Telia är...

Permalänk
Medlem

Har samma problem, den byter ip när man använder anslutningen. Helt underbart när man skickar iväg mail så bara dör anslutningen mitt i allt.

Dc är oxo en dröm när man får nytt ip, då hoppar man av lycka *host*

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk

Min har problem med DHCP-leasen. Ibland stannar den bara och vägrar renewa. Då får jag manuellt releasea och renewa så går det. Detta händer ungefär var 2:a dag. Väldigt irriterande.

Permalänk
Medlem

me 2

Visa signatur

Asus K8N-E Deluxe | AMD 64 3400+ (2,41gHz) | 1GB Ram - Seagate Baraccuda 2x 200 GB - GeForce Ti 4200 | Hercules Gamesurround Fortissimo III | M-Audio Fast Track Pro | Sennheiser pc 160 SK edition.

Permalänk
Medlem

Har samma problem och har haft det i sen jag bytte från Telia 500 till Telia 8000. Har bytt router tre gånger, bytt modem två gånger, ringt telia flertalet gånger vilket bara leder till att de säger att det inte är något fel. Har gett upp och tänker byta internetleverantör, aldrig mer Telia; hur kan de förvänta sig att ha kvar sina kunder när deras både deras tjänst och service håller den här standarden? pinsamt.

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exeln
Det är bara att vänta tills problemen dyker upp, väl då lär du märka hur "bra" Telia är...

Du menar att han ska vänta i 2,5 år som jag på att problemen ska dyka upp? Linan har gått ner 3 gånger under denna perioden varav 2 vid uppgraderingar och 1 pågrund av fel (Det ordnade sig efter 3h, supporten sa det skulle ta ca 5h).

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naken^
Du menar att han ska vänta i 2,5 år som jag på att problemen ska dyka upp? Linan har gått ner 3 gånger under denna perioden varav 2 vid uppgraderingar och 1 pågrund av fel (Det ordnade sig efter 3h, supporten sa det skulle ta ca 5h).

Kan jag få en autograf signerad av dig med texten: Ja fick tillbaka mitt Telia ADSL 2 timmar för tidigt!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

hmm...

samma problem här...

testat flera modem/routrar efter telia säger
att felet ligger hos mig.

Problemen kom när jag uppgraderade från 500 till 2000 tjänsten.

Permalänk
Avstängd

Har haft samma problem, men för ca 1 månadsen ringde jag Telia.

De skickade ut en till telestationen, han sa att dom hade kopplat in för många på samma telestation så den klarade inte av att hantera alla så dom byggde ut telestationen så nu fungerar allt utan problem.

Mkt nöjd med Telia som ISP nu

Visa signatur

Registreringsdatum: 2003-01-23

Permalänk

Varför skriver du inte att du tappar synk istället för en novell.

Har du nån aning om vad dem sagt om felanmälan som du gjorde?
Kanske finns lite att gå på där..

Annars prövar du att sätta ditt modem direkt på ditt första jack och koppla ur alla annan utrustning för att kolla om det funkar då.. Är du säker på ditt modem och första jack med ingen annan utrustning så kan du utan problem boka hem en tekniker. Jag hade gjort det direkt isf.

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk
Medlem

hade också samma problem men med glocalnet funkar det finfint!

ett tips är att köra ett inloggningsprogram som loggar in var 5:e min lr nått. hjälpte mig när jag hade telia iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funkar det fortfarande nu när Telia slopat login1.telia.com?

Visa signatur

| Intel P4 3.4 Ghz | ATI Radeon 9800XT | 1024Mb DDR2 pc3200 | 2st Seagate 200GB i Raid | LG 20.1" TFT | Steelpad S&S | Logitech Dual Optical |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polisen
hade också samma problem men med glocalnet funkar det finfint!

ett tips är att köra ett inloggningsprogram som loggar in var 5:e min lr nått. hjälpte mig när jag hade telia iaf!

att köra inloggningsprogram kan INTE hjälpa om du tappar synken.

Visa signatur

///STOLLEN

Permalänk
Medlem

Alla ni som säger att ni ringt telia och fixat så dom skickar ut en snubbe;
Tryckte ni er fram till teknisk support? Vad sa ni till dom för att dom skulle ge med sig?

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dogge1983
Varför skriver du inte att du tappar synk istället för en novell.

Har du nån aning om vad dem sagt om felanmälan som du gjorde?
Kanske finns lite att gå på där..

Annars prövar du att sätta ditt modem direkt på ditt första jack och koppla ur alla annan utrustning för att kolla om det funkar då.. Är du säker på ditt modem och första jack med ingen annan utrustning så kan du utan problem boka hem en tekniker. Jag hade gjort det direkt isf.

LOL! Du sa precis exakt samma sak som telia säger när man ringer deras support. Det måste vara det enda dom lär dom.

Problemet med att ta hem en tekniker är att OM han inte hittar nåt fel så får kunden betala kalaset. Helt orimligt. Hur vet jag som kund att han inte kopplar in sin dator, hittar felet, fixar det och säger "det var ditt fel, här är en fet räkning, vi syns på bahamas"?

Jag anser att om man hyr en sån här tjänst så ska företaget kunna skicka ut en supporttekniker som kollar jacket utan någon kostnad. Man betalar redan överpris som det är hos Telia.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

ett tips är att kolla hur bra signalen är ifrån telestationen jag har telia 8000 men jag har samma problem som telias kunder med förlängt adsl att signalen är så pass svag ifrån stationen att när uploaden belastas max så dör linan eller så dör all hastighet inåt. Och sen att man blir frånkopplad ifrån nätet i 1-2 sekunder per 3 dagar är bara normalt med telia

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

en fråga: hur kollar man den signalen?