Permalänk
Medlem

ändra fan speed?

kort o gott: har ett leadtek 6800GT, tycker den har hög temp då den ligger 75 idle, kan mman ändra fanspeeden på något sätt? typ ett tweak program :P.

tackasam för svar!

Visa signatur

inget intressant att skriva här

Permalänk
Medlem

är det när du spelat länge eller när den bara går i vanligt arbetsläge. men tycker det är lite högt en då. Zalman har en utmärkt fläckt till det kortet.

Permalänk
Medlem

men går de inte ändra på leadteks kylare, typ varvtalet på fläkten för nej jag vill inte blåsa garantin på kortet genom att byta kylare som jag inte ens kan sätta på rätt på kortet, och ja det är i idle det är 75 c, i full load stiger den till 85 ungefär

Visa signatur

inget intressant att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag har också ett relativt nytt LT 6800GT och mitt kort idlar på 55* och fullload runt 65* - 68*.
Tycker ditt kort är lite väl varmt.
Har du NVida's senaste drivare eller vad kör du med?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

jag kör med leadteks 71.89 eller liknande, dom typiskt nya (kan inte kolla nu, sitter i skolan o "arbetar"), dock så körde jag med nvidias vanliga forceware drivisar innan och om jag kommer ihåg rätt så sänktes tempen med 5 grader men det är relativt högt fortfarande.

kollade in rivatuner, kanske kan ändra fanspeeden i den fast dock är jag riktigt nybörjare i klockning och liknande men jag vill ju verkligen fixa detta problem utan att köpa en ny kylare. dock så vill jagpåpeka att jag inte har dom nyaste mobo drivisarna och jag har inte uppdateerat bios. kan det ha med det o göra?

Visa signatur

inget intressant att skriva här

Permalänk
Medlem

Om du kör med beta-drivar så har jag läst om några som hade problem med att värmen ökade på kortet. Jag mins inte om de redde ut om det var en bugg eller om det verkligen ökade värmen på kortet.

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem

75 grader är inget problem

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk
Medlem

aja okej tack allihopa för svar, dock är det officella drivisar jag ALLTID kör på för jag vill helst inte riskera nånting men jaja folk kommer alltid med kommentarer som ja de där var lite högt så tänker man aja kanske borde göra nånting åt det och därför denna tråd.

Visa signatur

inget intressant att skriva här

Permalänk
Medlem

Vad har du för märke? Testa dra åt skruvarna på kylaren. Hjälpte för mig. Från 60grader idle till 45-50.

Permalänk

Senaste drivrutinen? var tempbugg på vissa...

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

jag har 71.84 vanliga drivisar. ska testa gamlare, omformatering och lite andra gottesaker ska göras, ska kolla fläkten imorrn för jag håller på o sommnar framför datorn nu.

Visa signatur

inget intressant att skriva här