Permalänk
Medlem

Bränd CPU, näääedå bara nästan.

Jadu, skulle nyss sätta i ett vattenkylningssystem i min adnra låda, och vad tror ni inte jag gör för dundertabbe? jo sätter pumpen på höjden (smart tyckte jag, fick vi undan den lite smidigt) det fanns skruvfästen och jag satte upp den lite smidigt, MEN det visade sig att den inte fick något vatten (pumpen och tanken va i samma) och den gick torr, vilket resulterade i PANIK när windows krashar efter 2 minuter.
Jag sliter upp burken och antar att CPUn har blitt lite varm pga ny placering av pump.
Men när jag känner på Blocket är det KOKANDE i princip!
jag blev superskrajj och slet ner pumpfan, körde igång pumpen och radiatorfläkten i 5 minuter för att kyla ner CPUn, och sen testkör jag... hålelr tummarna heeeela vägen, tydligen klarade den sig, för här sitter jag nu
surfade även in i Bios när jag startade och såg att överhettningsskyddet låg på 90ºc... liiiite för högt tycker jag nog... så jag satte ner det till 75º. då kanske jag slipper sånna missöden med ett kokande vattenblock!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Haha

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ Winchster @ 2500mhz, org 2000mhz. En 512MB Kingtson HyperX minne 250mhz 3,3,3,9, org 200mhz 2,2,2,5. Ratio 1-1. MSI K8N Neo2 Platinum 54G. Radeon 9600SE. Maxtor 40GB och 120GB Wstern Digital.

Permalänk
Medlem

Ibland är överhettningsskydden väldigt klent inställda från början En grej att se upp med innan man byter kylare.
Tur att prollen klarade det iaf

Permalänk
Medlem

Provkörde du inte systemet innan du drog igång datorn?

Permalänk
Medlem

jo jag har haft det i en annan burk på samma moderkort och så. men tänkte slänga över det lite fort för att jag ska ha andra lådan till ett annat priojekt.. kanske. så jag visste ju att det va tätt och att pumpen klarade höjdskilnader...
men den gillade då iaf inte att ligga på höjden ! hahaha,
Klarade mig iaf!

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Musikälskare

hahahaha bra skrivet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?