World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av någon ökad aggro på paladins i pvp.
Låt säga att man springer omkring 5vs5, de har jag gjort ett antal gånger och horde dödar tyvärr inte paladins först, dem går hellre på lättare klasser som använder cloth/leather. Jag ser de som en fördel om dem går på paladins först.

Om dem skulle gå på oss först så får dem stå å banka i ett bra tag, under den tiden så kör resten av paladins party dmg.
Som alla vet så lever paladins väldigt länge, de är våran bästa fördel!

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem

Som paladin så märker jag att warriors av olika slag inte är ngt större problem. Bekymren kommer när man möter priests eller mages. Mages har ju nån hokus-pokus spell som gör det omöjligt för oss att stunna dom, och präster kan dränera all vår mana vilket gör oss rätt värdelösa.
Hunters är inte heller något problem då deras pets slår relativt löst.

Men så fort jag ser en jämnbördig priest eller mage, så har jag lärt mig att det är bäst att låta bli

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuRko
Jag har inte märkt av någon ökad aggro på paladins i pvp.
Låt säga att man springer omkring 5vs5, de har jag gjort ett antal gånger och horde dödar tyvärr inte paladins först, dem går hellre på lättare klasser som använder cloth/leather. Jag ser de som en fördel om dem går på paladins först.

Om dem skulle gå på oss först så får dem stå å banka i ett bra tag, under den tiden så kör resten av paladins party dmg.
Som alla vet så lever paladins väldigt länge, de är våran bästa fördel!

Det kan vara olika på olika servers tror jag. "Hatet" mot paladins lever nog kvar sen beta stadiet. Då var Paladins i stort sett omöjliga för alla klasser.

Det är bra att vi överlever väldigt länge... men oftast dör vi ändå i slutänden eftersom vi inte har tillräckligt hög dps på högre level. SoC är grym när den critar ihop med crit på vanliga slaget. Men det händer ett par gånger per dag max. SoC utlöser ungefär var 3:dje slag, vilket i slutänden inte räcker till. Har man riktigt med otur får man ingen SoC procs alls under en fight.
Skall vi kunna ge respekt i PvP måste vi få någonting som antingen ger mer skada, hindrar andra att hålla distans, snabbare healing, tar "udden" av andra klassers grymme dps magier.
Något av dessa behövs, inte alla utan något.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nexus82
Som paladin så märker jag att warriors av olika slag inte är ngt större problem. Bekymren kommer när man möter priests eller mages. Mages har ju nån hokus-pokus spell som gör det omöjligt för oss att stunna dom, och präster kan dränera all vår mana vilket gör oss rätt värdelösa.
Hunters är inte heller något problem då deras pets slår relativt löst.

Men så fort jag ser en jämnbördig priest eller mage, så har jag lärt mig att det är bäst att låta bli

För mig hunters också har nån drain mana sak, kanske minns fel dock.

Permalänk
Medlem

Det stämmer hunters har det Viper shot eller någo sånt.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem att logga in nu?

Försöker komma in på DeathWing men inloggningen fastar vid Authenticating eller "connected"

Permalänk
Medlem

Jag försöker också men fasnar vid authenticating

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem

same here!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx

Permalänk
Medlem

nu kom jag till "retrieving character list". Har dock stått stilla där i 5 minuter nu
Läste i blizzards forum att de hade samma problem inatt mellan 4 och 6 typ =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx

Jag med! Helvete vad sur man blir...

Permalänk
Medlem

Till alla Paladins.

Hur svåra tycker ni rogues är ? Jag är själv Troll rogue och har inte haft särskilt svårt mot en enda paladin (upp till 3 levlar högre än mig), det kan ju vara så att jag bara mött dåliga spelare men det vore kul att få en uppfattning om vad ni paladins tycker.

Permalänk

Hunters och firemages är numera regerandes när man besöker t.ex. Hillsbrad. Alla står och fegskjuter på dem som kommer inom räckhåll, börjar tröttna. Nyss satte en hunter med 1 enda jävla skott en crit på 2000 skada. Sure, det är en ranged klass, men dess DPS är helt jävla galen...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Hunters och firemages är numera regerandes när man besöker t.ex. Hillsbrad. Alla står och fegskjuter på dem som kommer inom räckhåll, börjar tröttna. Nyss satte en hunter med 1 enda jävla skott en crit på 2000 skada. Sure, det är en ranged klass, men dess DPS är helt jävla galen...

jag har spelat hunter innan och jag minns inte vad skottet heter men det finns ett som tar extra mycket..lär ju ha varit det han sköt

Permalänk
Medlem

Aimed Shot. Med fullt beasthunter och dwarven hand cannon känner jag många som crittat uppemot 2500+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jag har spelat hunter innan och jag minns inte vad skottet heter men det finns ett som tar extra mycket..lär ju ha varit det han sköt

Ja, precisely aimed shot. Eller något sådant....
Den huntern stod utanför Hillsbrad på en kulle tillsammans med några andra level 60's och prickskjöt alla som kom inom räckhåll. Sure, kanske skitskoj för honom men bara vetskapen om att man inte kan göra ett piss för att ta honom irriterar mig.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milox
Till alla Paladins.

Hur svåra tycker ni rogues är ? Jag är själv Troll rogue och har inte haft särskilt svårt mot en enda paladin (upp till 3 levlar högre än mig), det kan ju vara så att jag bara mött dåliga spelare men det vore kul att få en uppfattning om vad ni paladins tycker.

Det beror på..eftersom du är Troll Rogue så är det i PvP strid du mött dom. En pally har övertaget upp till lvl 47 någonstans. Sen blir det jämnt upp till lvl 54-55. Sen går det åt helvete för paladins. Rogues drar ifrån på grund av alla stunns och den höga DPS:en dom får i slutet. Inte ens i en välplanerad duell har man en bra chans mot en bra Rogue vid lvl 60.

I PvP beror det ju helt på situationen.... har dom Paladins vart helt återställda du dödat? Har dom vart helt buffade? Framför allt...är du säker på att du inte dödat några som slår på beasts (Rougens favvo attack).

Min erfarenhet är att de flesta Rogues jag mött upp till lvl 47 någonstans alltid flydde i slutet på fighten. Ibland hann jag stunna dom innan de tog vanish och då dog dom. Efter lvl 47 vände det kraftigt till Roguens fördel.

Att möta dåliga spelare som är paladins är inte svårt. Läs vad magierna gör och förklara det sen för mig Det är i stort sett ingen nybörjare som igentligen förstår hur dom skall användas. Det är knappt så jag själv fattar. Det bästa är att fråga Guildisar, den engelska förklaringen bara förvirrar.

Abit IC7-G, P4 2.8 HT@ 3.3, ghz, 2 st 512 DDR pc-400 i dual,Leadtek gf6800NU 325/700@400/925 16x1,6vp , 120 gb Seagate Barracuda, PSU: Sweex 650w, Antec Super lanboy, Audigy LS, Logitech MX510, Logitech Ultrax keyboard, Hyundai L90D+ (felfri)
3dmark01= 20338 P, 3dmark03= 12100 P, 3dmark05= 4798 P, Aquamark03= 66015 P

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

installerade nyss 1024extra ddr.. Och det var fan värt det!! If går som smör nu

sen kunde jag köra bättre grafik med

Permalänk
Medlem

Enda klass som är svår = Paladins. Hatar dom j*vla katterna med 9 liv. Men utan deras healing skulle dom dock inte varit så svåra. Om jag har duellat 100 paladins så har jag nog loosat 85 av dom gångerna. Mot alla andra klasser ligger jag plus istället.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar serverfel hålla i sig?
Vill nämligen creata ett account men på sista steget (verification) hoppar den ur =/

Permalänk
Medlem

En rogue är aldrig svår för en paladin.
Plocka fram din sköld, på med improved retribution aura, använd holy shield, och låt roguen slå ihjäl sig själv!

Har haft runt en 40DPS mot en rouge utan att jag ens lyfte mitt vapen!

Permalänk
Medlem

L60 rogue är ingen större problem för mej (L60 paladin).
Om jag skulle förlora mot en horde rogue 1vs1 så gäller de att han smyger på mej när jag fightas om mobs lr har mindre än 100% liv/mana kvar, annars inte.

Som L60 paladins så har jag dragit en slutsats om vissa klasser, 1vs1 dueller.
Dem jag har mkt problem med är mage/shadow speccad präst.

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
En rogue är aldrig svår för en paladin.
Plocka fram din sköld, på med improved retribution aura, använd holy shield, och låt roguen slå ihjäl sig själv!

Har haft runt en 40DPS mot en rouge utan att jag ens lyfte mitt vapen!

antar att du är lvl 26?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuRko
L60 rogue är ingen större problem för mej (L60 paladin).
Om jag skulle förlora mot en horde rogue 1vs1 så gäller de att han smyger på mej när jag fightas om mobs lr har mindre än 100% liv/mana kvar, annars inte.

Som L60 paladins så har jag dragit en slutsats om vissa klasser, 1vs1 dueller.
Dem jag har mkt problem med är mage/shadow speccad präst.

Lyckas han göra stunlock på dig så är du illa ute

Permalänk
Medlem

Mjo det tricket funkade på låg level. Inte över level 50. Vi pratar extremDPS från Roguen på den leveln. OK... det tar en stund men.. du dör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Lyckas han göra stunlock på dig så är du illa ute

Ehm. skölden kan sättas på även stunnad. Stunlockbuilds funkar bara bra mot vissa klasser, och du måste ha alla dina abilites, väldigt dålig bild imo.

Kör daggerbuild, så mot en paladin är det bara att hoppa runt och backstabba, när dom kör på skölden så väntar du eller gör något annat roligt.

Permalänk
Medlem

den skölden är på hela tiden..
Varför ligger servrarna nere????
EDIT: Dom ligger inte nere men jag kan inte logga in. Stannar vid handskakningen. Har ni samma problem??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
EDIT: Dom ligger inte nere men jag kan inte logga in. Stannar vid handskakningen. Har ni samma problem??

Ja alla har det problemet.

Kunde inte logga in för ca 40min sedan, men så kom jag av någon konstig anledning in och kunde lira. Blev sedan disconnected och nu kan jag inte logga in längre.

Det roliga var att jag hjälpte några lvl 52 snubbar med BRD. De borde vara ganska döda nu :/

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

Jag tror att login servern är nere.

Permalänk
Medlem

hmm andra dagen i rad som spelet ballar ur. Nu börjar jag bli less på detta.
Deras hemsida funkar inte som vanligt.. iaf inte forumen. Och det spelar ingen roll igentligen..min karaktär finns ju ändå inte där så jag kan skriva något
Blizzard kanske skulle gå en kurs hos Valve om hur servers och nätverk fungerar innan dom släpper ett av världens mest efterlängtade onlinespel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra

Yep Lite surt... Menmen, man är inte riktigt så beroende att man inte för damp och klagar för "man är en betalande kund"

Men däremot kan man kanske förvänta sig en 1dagars förlängning på accountet... Man har snart tjänat en vecka på de förlängningarna

EDIT:

"Due to problems with the air conditioning in one of our datacenters we were forced to conduct an emergency shut down to certain realms. This emergency shutdown caused the affected realms to be unavailable for the duration of the procedure, which lasted approximately 2 hours. However, the situation has been resolved and all realms are now back online. Thank you for your understanding and apologies for the inconvenience"

Ya, right ;)... Vet att det var igår... Men det verker inte som de fixat airconditionen

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul