Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Jag tror nog att jag väljer 200*6+300*6 då jag inte lär ringa 3,3 samtal varje dag till nät utanför 3.

Vad är det med 3,3 samtal?

^ Jag undrar detsamma.

btw

Är det nån som har laddare till NEC e616 som ni kan tänka er att sälja billigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaba
^ Jag undrar detsamma.

btw

Är det nån som har laddare till NEC e616 som ni kan tänka er att sälja billigt?

varför inte uppgradera luren och få 2 nya batt och laddare som både laddar lur och lösa batt gratis för?

har en till övers men pm.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

så vad tycker ni är bäst köp då z800 eller k750i?

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av mr.Henk
så vad tycker ni är bäst köp då z800 eller k750i? [/QUOTE
som att jämföra bananer med äpplen den ena är flip 3g lur den andra gsm vanlig.

inte samma sak håll dig lite till toppic.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Köpte en på jobbet idag. Låst till Tre och jag kör Comviq, men det åtgärdar jag på måndag med ett besök till en upplåsningsfirma. Tills dess får jag köra någon halvt hopplös nummerserie jag inte kommer komma ihåg.

Kan väl köra någon slags minirecension, det är ju inte mycket skillnader från V800.

Telefonen i sig kan jag säga är helt klockren. Den känns mer gedigen än V800, som hade en tendens att kännas lite plastig, Z800 känns mer rejäl när man håller den i handen. Enda nackdelen jag hittat hittills är att knappsatsen är smått nedsänkt och den kommer det ta ett tag att vänja sig vid, då jag har haft en hederlig gammal T610 tills idag.

Den yttre displayen är ju samma som V800, så inga direkta överraskningar där. 65000 färgers STN, kommer väl göra jobbet and that's it.

När man väl vikt upp luckan (som likt V800 och Z600 knäpper till rejält för att visa att den är öppen ) så ser man att Tre har gjort en lite "ful" sak med telefonen. I menysystemet har man tagit över 'Mer...' genvägen som finns i Sonyericssons egna menyer och ersatt den med "Planet 3". Inte överdrivet störande, då det enda som egentligen hindras av denna procedur är att BT och IR inte är lika att sätta igång, men sånt är väl aldrig kul? I själva menyerna (som är oerhört snitsiga, inget Vodafone-tjafs här inte) har Tre lagt till två egna ikoner, men de är inte märkbart störande.

MP3-filer, kalender och andra filer är det inga som helst problem att synka med den medföljande datakabeln och återigen så är man lättad över att det inte finns något DRM-krav för mp3-filerna.

Ljudet vid samtal är bra och naturtroget, mottagningen är riktigt bra. Får återkomma om batteritider, då min telefon levererades med halvladdat batteri och jag - förutom att leka med den som en tok - även fört över en massa gammalt tjafs från min T610 med blåtand, något som definitivt påverkat batteriet än så länge, då det hoppat ett steg ner på skalan efter ungefär 5 timmars lekande.

Några lätta klagomål med telefonen (och i det här läget måste man leta mycket för att hitta dessa) är som sagt att Tre har mixtrat lite själva med menyerna, även om det inte är ens i närheten av att vara lika störande som Vodafones leksaksmenyer. Sidoknapparna är lite tröga, man får vänta lite för att få effekt, men detta gäller även V800. Knappsatsen är definitivt något man får vänja sig vid. De teman som Sonyericsson har förinstallerat på telefonen är rätt trista, likaså bilderna. De medföljande ringsignalerna går också under kategorin "ej minnesvärda, raderas omgående" Batteriluckan måste lyftas loss vid byte av Memory Stick Duo kortet.

I övrigt är det en snygg, välbyggd och mycket trevlig telefon. Rekommenderar den varmt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Najs har över 70 spel instalerat i luren och ca 700 på minneskortet div 3gp filmer div mp3 inget strul verkar inte vara några dumma spärrar.
självklart en mp3a som ringsignal.

håller med förre talaren lite jobbigt med nersänkta knappar men man vänjer sig.
skitnöjd.

batteritiden är enorm om man jämför med min nec616 och a925.

snabbare att surfa på tre portalen om man jämför med mina gamla lurar.

blir till att köpa ett 1gb minnes kort så man kan njuta till 100% av den shysta mp3 spelaren nu är mitt kort nästan fullt.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

var får man tag på spel som inte kostar en massa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pemod
var får man tag på spel som inte kostar en massa?

googel "download jar jad midlets" det är jar filer du vill ha.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Min är proppad med xxx .3gp och .mp4 filer. Och en hel del mp3 såklart. Försöker få den att lira fint med mitt windows mediaplayer bibliotek också. När det fungerar så kan jag enkelt synkronisera mina kontakter, mina möten, min musik och mina xxx filmer. Det är vad jag kallar för en riktig följeslagare i vardagen

EDIT: Vet någon om man kan bli av med ljudet när man tar en bild... ibland vill man ta bilder utan att det låter "klick"... Om det fungerar kanske man kan slippa några örfilar också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmagic
Vet någon om man kan bli av med ljudet när man tar en bild... ibland vill man ta bilder utan att det låter "klick"... Om det fungerar kanske man kan slippa några örfilar också.

Provat med möte?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
När man väl vikt upp luckan (som likt V800 och Z600 knäpper till rejält för att visa att den är öppen ) så ser man att Tre har gjort en lite "ful" sak med telefonen. I menysystemet har man tagit över 'Mer...' genvägen som finns i Sonyericssons egna menyer och ersatt den med "Planet 3". Inte överdrivet störande, då det enda som egentligen hindras av denna procedur är att BT och IR inte är lika att sätta igång, men sånt är väl aldrig kul? I själva menyerna (som är oerhört snitsiga, inget Vodafone-tjafs här inte) har Tre lagt till två egna ikoner, men de är inte märkbart störande.

Måste börja med att säga att jag också är toknöjd.

Dock tycker jag att det bör poängteras att det som här nämns som någonting negativt med "mer"-menyn inte har någon som helst innebörd eftersom att dessa funktioner flyttats till "genvägar"-knappen som finns på upp-pil, dvs. fortfarande bara att tryck bort, inget menysnubblande här inte

det enda jag själv inte riktigt gillar är att när man har usb-kabeln i och accessar minneskortet kan man inte lyssna på mp3 samtidigt men man kanske inte kan få allt.

Visa signatur

"No bird soars too high if he soars with the power of his own wings"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
du får byta lur nu om du vill 2 mån innan abb går ut får man byta enl 3.

Men då får man väl inte byta abbonnemangstyp, eller? Dvs gå över från 3fri 300 till 3fri 120 innan det tidigare abbonnemanget gått ut?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
har en till övers men pm.

skickat

Är det nån som beställt mobilen från tres hemsida och vet hur lång tid frakten tar?

Jag ska ringa runt till några olika butiker idag och fråga om de fått in den annars beställer jag nog från tres hemsida.

edit: ska åka inom en butik och köpa den nu! han jag snackade med sa att den skulle skickas till mig imorrn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arde_81
Ska nog köpa en sådan, nån som vet vart man kan helt säkert taffsa/talla på denna mobil i södra stockholm?

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapitalist
Dock tycker jag att det bör poängteras att det som här nämns som någonting negativt med "mer"-menyn inte har någon som helst innebörd eftersom att dessa funktioner flyttats till "genvägar"-knappen som finns på upp-pil, dvs. fortfarande bara att tryck bort, inget menysnubblande här inte

Fel. I SE's egna menyer ligger det under 'Mer...' två stycken direktgenvägar för BT och IR, som gör att du med två stycken knapptryck kan koppla på och av BT och IR. En av de smartare sakerna i SE's hantering, då det går blixtsnabbt att koppla på bluetooth för till exempel filöverföring från annan telefon. Jag vet att det ligger genvägar under upp-pilen, men dessa leder till IR och BT menyerna i telefonens huvudmenyer och är alltså inte direktgenvägar till direktaktivering av BT och IR. Alltså har Tre tagit bort en av standardfunktionerna i SE's menysystem. Visst går det snabbt, men det är ändå en försämring.

När de dessutom har anpassat knappsatsen till att göra Internet-knappen bunden till samma "Planet 3" och anpassat den med sin egen logga så är det faktiskt en negativ sak, då ändringen i menyn inte fyller någon funktion annat än att ta bort en smart genvägsknapp för att sätta dit lite flashig grafik.

Som sagt, en mindre negativ ändring, men ändå en negativ ändring tycker jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

I-landsproblem kallas det

Jag vet inte vilken jag ska skaffa. Z800 som jag tafsade på igår och kändes mycket bra eller 6680 som de ska få in 14 maj.

6680 är bredare men tunnare. Den har symbian OS som gör att man kan fixa en massa sjyssta program och multitaska samt att den har en bättre kamera. Men som sagt, Z800 är snyggare och lite coolare. Sen är det bra att jag kommer kunna använda samma minneskort som till PSP. Då slipper man köpa två och kan lägga pengarna på ett riktigt stort.

Vad tycker ni??

Visa signatur

P4 2,53 ghz l Pc 1066 512MB RDram l 120GB l Radeon 9700 pro

Permalänk
Medlem

Du sa det själv.. I-landsproblem kallas det

Skämt å sido - är själv sugen på en z800 nu... hur som helst ska _jag_ förmodligen välja SE då deras mobiler f.n har en hög klass och jag gillar dem starkt. Hyfsat snygga också om du frågar mig. Dock är Neonode klart hetast designmässigt.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidandersson
I-landsproblem kallas det

Jag vet inte vilken jag ska skaffa. Z800 som jag tafsade på igår och kändes mycket bra eller 6680 som de ska få in 14 maj.

Någon som vet vad 6680 kmr o kosta ?

Permalänk
Medlem

Köpte telefonen ida.. Verkar vara riktigt bra.. kan berätta mer sen..

Har lite problem bara nu.. Inget på 3portalen verkar funka.. När jag ska ladda ner en musikvideo, kolla trailer, nyhetsinslad, 3Guru eller nåt annat så blir de kommunikationsfel. Detta ska väl funka direkt utan några problem? Har 3Guld så allt de ska vara gratis också.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Väljer också mellan nokia 6680 och SE Z800. Tycker 6680 känndes mindre att ha i fickan, den e så tunn... Tufft val...

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Någon som kan testa hur lång tid man kan ha den som Mp3 Spelare, batteritiden med musik igång.

Detta är en stor fråga för mig då dom ska lansera den där W800 i sommar som klarar 15 timmar som inte är mycket, vad klarar då Z800?

Visa signatur

Hopp jag har en MONSTER DATOR. GRR SÄGER DEN...
| Intel E8500 | Asus PQ5-E | Corsair XMS2 Dominator TwinX DDR2 PC8500/1066MHz CL5 2x2GB | Club Ati 4870 1GB @ Hazro 30"TFT 2560x1600 + DELL 2001FP 20.1"TFT | WesterDigital Raptor 300GB Sata2 | CoolIT Vatteenkylning | Logitech diNovo | Tvåa i Coolermaster Contest på optihack-05 !

Permalänk
Medlem

1. höger med joystick
2. * (stjärna)
3. vänster med joystick
4. vänster med joystick
5. * (stjärna)
6. vänster med joystick
7. * (stjärna)

kolla runt lite i sevicemenyerna den som är nyfiken.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
1. höger med joystick
2. * (stjärna)
3. vänster med joystick
4. vänster med joystick
5. * (stjärna)
6. vänster med joystick
7. * (stjärna)

kolla runt lite i sevicemenyerna den som är nyfiken.

Där fanns ju inte så mycket kul tyvärr. Jag skulle vilja slippa tremenyerna planet tre och tre musik.

Någon som vet vad som händer om man uppgraderar med senaste firmware från SE hemsidan? Är det att rekomendera med tanke på att telefonen förmodligen har en del trespecifika inställningar som kanske försvinner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagis
Någon som vet vad 6680 kmr o kosta ?

Jag skulle tippa på något obetydligt om man skaffar ett abonnemang samtidigt. Ungefär som Z800i. Ingen av Tre-telefonerna har ju i princip kostat något utan man får dem (mer eller mindre) om man fixar abb samtidigt.

Visa signatur

P4 2,53 ghz l Pc 1066 512MB RDram l 120GB l Radeon 9700 pro

Permalänk
Medlem

Jaja, nu har jag lagt undan en z800i och de lutar nog mot att jag köper den

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem

w000t..nu är också jag en stolt ägare av Z800i!

nån som vet nån bra sida där man kan få tag på musikvideos och annat kul till mobilen?

Vilket program är bäst för att konvertera videoklipp?
Körde med en gammal version av Windows Media Converter när jag konverterade videos (wmv) till NECen. Den nya versionen verkar dock inte funka lika bra. Segt och instabilt sist jag provade.

klarar Z800i wmv? hur stora filer kan man köra?
Man kunde ju inte lägga över filer > 5 mb på NECen utan kortläsare.

Permalänk
Medlem

jaba blec de fri 120 lr 300 ?

Permalänk
Medlem

Blev en z800i med 3fri 120 här...skitnöjd!
Ligger på laddning o väntar på mig nu...

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Var o köpte idag, den ligger nu på laddning, har 2 frågor...
Han i butiken sa att man skulle ladda 5 timmar första gången, enligt morsan som jobbar på Ericsson så säger dom på henens jobb att laddning första gången skall vara iallafall det dubbla.. någon som vet?!

damn, glömde fråga 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pipen
Var o köpte idag, den ligger nu på laddning, har 2 frågor...
Han i butiken sa att man skulle ladda 5 timmar första gången, enligt morsan som jobbar på Ericsson så säger dom på henens jobb att laddning första gången skall vara iallafall det dubbla.. någon som vet?!

damn, glömde fråga 2

Killen som jag snacka med i butiken sa 16 timmar till mig, 5 timmar låter för lite tycker jag..

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Ladda den tills den lilla röda lampan på fronten har blivit grön och sen är det klart. Tog två timmar för min lur.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.