Permalänk
Medlem

Isofil??

Hej

Hoppas jag kommit till rätt forum, men jag undrar hur man öppnar en iso fil????

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Om du bara vill packa upp en .iso kan du använda t.ex. Isobuster men om du vill emulera .iso'n som om det vore en CD-skiva är Daemon-tools ett utmärkt program.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ohden
Om du bara vill packa upp en .iso kan du använda t.ex. Isobuster men om du vill emulera .iso'n som om det vore en CD-skiva är Daemon-tools ett utmärkt program.

Vad menas med att emulera?? Jag vill få över den på cd-skiva så att man kan använda den som installations-cd. Så jag förmodar att jag ska emulera, men hur gör man?? Har daemon-tools men hur gör jag?? Ska jag installera avbild eller vad?? hjääälp är ganska så grön på daemon..

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helgonet
Vad menas med att emulera?? Jag vill få över den på cd-skiva så att man kan använda den som installations-cd. Så jag förmodar att jag ska emulera, men hur gör man?? Har daemon-tools men hur gör jag?? Ska jag installera avbild eller vad?? hjääälp är ganska så grön på daemon..

Emulera = Programmet låtsas som at du har en extra CD/DVD spelare i datorn så du slipper bränna .iso filen på en cd alternativt dvd skiva.

Klicka på ikonen av daemon tools som du borde ha nere till höger, välj en device, och leta upp iso filen. Klart...

Kolla på länken, där har du lite mer hjälp.
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/daemonhelp.php?helppag...

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Emulera = Programmet låtsas som at du har en extra CD/DVD spelare i datorn så du slipper bränna .iso filen på en cd alternativt dvd skiva.

Klicka på ikonen av daemon tools som du borde ha nere till höger, välj en device, och leta upp iso filen. Klart...

Kolla på länken, där har du lite mer hjälp.
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/daemonhelp.php?helppag...

Ja men var hamnar filen någonstans. Vill ju bränna över det till en skiva. Jag höger klickar på ikonen längst ner till höger och väljer "virtuell cd" och sen "installera avbild" men vart hamnar filen?? Är helt borta eller men jag vill kunna bränna över den till skiva.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk

Öppna valfritt bränningsprogram, leta upp funktionen att bränna image-filer, leta upp ison, bränn!

emulerar du den ligger den kvar på datorn

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tamerlane
Öppna valfritt bränningsprogram, leta upp funktionen att bränna image-filer, leta upp ison, bränn!

emulerar du den ligger den kvar på datorn

Ok Tack för hjälpen, nu har jag fixat det. Bara en sista fråga. Kan man inte bränna iso filen direkt via Nero?? Måste man emulera den innan och sen bränna??

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Nej

ok emulering först med daemon och sen bränna.

tackar

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Nej

Öhh... det kan man visst det.

Menyn Recorder/Brännare - Burn image/Bränn image.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megadeath
Öhh... det kan man visst det.

Menyn Recorder/Brännare - Burn image/Bränn image.

Han kanske svarade på sista frågan.

Citat:

Måste man emulera den innan och sen bränna??

Fast jag vet inte.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Nej

Ja precis, nej till vilken fråga??

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Du måste inte emulera den innan!

Permalänk
Medlem

Oj skriver väl svaret igen.

Nej du behöver inte emulera innan du bränner.

Är ni nöjda nu boys?

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Oj skriver väl svaret igen.

Nej du behöver inte emulera innan du bränner.

Är ni nöjda nu boys?

Då behöver jag egentligen inte daemon tools, utan jag kan bränna iso filen till skiva direkt genom att välja burn/image i nero. Nero sköter alltihopa istället, eller?? iså fall vad ska man med daemon tools till då?? Dum fråga kanske men bättre fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum..

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Jo Nero sköter allt åt dig.

Med Daemon kan du emulera en iso/bin eller något annat format utan att bränna skivan, du får helt enkelt en till cd-rom i din dator, och exakt som om du har bränt skivan och stoppat den i din riktiga cd-rom. Fördelen är ju att det inte går några skivor, du kan även emulera upp till fyra cd-rom med Daemon. Daemon funkar även som dvd-rom så du kan även emulera dvdskivor.

Kolla här:
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/portal.php

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
Jo Nero sköter allt åt dig.

Med Daemon kan du emulera en iso/bin eller något annat format utan att bränna skivan, du får helt enkelt en till cd-rom i din dator, och exakt som om du har bränt skivan och stoppat den i din riktiga cd-rom. Fördelen är ju att det inte går några skivor, du kan även emulera upp till fyra cd-rom med Daemon. Daemon funkar även som dvd-rom så du kan även emulera dvdskivor.

Kolla här:
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/portal.php

Ok tror jag fattar nu.. tackar för alla ingående svar..

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

http://www.alcohol-soft.com/

Det föredrar jag framför Deamon Tools. Det klarar även av att bränna skivor men annars är det också ett emuleringsprogram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helgonet
Vad menas med att emulera?? Jag vill få över den på cd-skiva så att man kan använda den som installations-cd. Så jag förmodar att jag ska emulera, men hur gör man?? Har daemon-tools men hur gör jag?? Ska jag installera avbild eller vad?? hjääälp är ganska så grön på daemon..

Du säger att du vill föra över den på en cd-skiva... tror att du faktiskt vill bränna ut den på en skiva då... Nero funkar alldeles utmärkt...

Edit: lär mig läsa alla inlägg... aja... hade bara läst till det där inlägget när jag såg att du var helt ute och cyklade... förlåt...