Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

iPod bidrar till ökad Mac-försäljning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Frågan är bara hur funktionen i Mac är, jag ogillar mac os. Jobbigt operativsystem.

Då borde du ogilla Windows med eftersom det är så gott som en kopia...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Okej! Här har man koll Nix.
En Mini kostar 4600kr och så lägger du till 1GB ram som kostar ungefär 800kr så det blir 5400kr för en liten fetcool dator med ett helt underbar operativsystem.

Här avrundar man lite som man vill. En Mini kostar 4700 (4695). Dessutom vägrar minin att starta om man inte har minnen som strikt följer de SPD-specifikationer som Apple kräver. Eftersom Priskrig köper minnen från olika leverantörer är det en chansning om det kommer att fungera. Men 1 Gb Kingston value RAM kostar 1000kr på datorbutiken och det är bekräftat att dessa fungerar, alltså 5700.

Då får man liten fetcool dator utan tangentbord, mus eller skärm.

/ PowerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Här avrundar man lite som man vill. En Mini kostar 4700 (4695) och 1 Gb RAM kostar 1000kr, alltså 5700. Då får man liten fetcool dator utan tangentbord, mus eller skärm.

/ PowerSupply

Om en sak kostar 830kr så kostar den mer 800 än 900kr. Det blir visst 4500kr då. Ett par hundralappar hit och dit...

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
Om en sak kostar 830kr så kostar den mer 800 än 900kr. Det blir visst 4500kr då. Ett par hundralappar hit och dit...

Antagligen menar du 5400...

Men som jag skriver i min ändrade post ovan bör du köpa andra minnen än Priskrigs.

För övrigt:
Av samma anledning som 830 är mer 800 än 900 borde 4695 vara mer 4700 än 4600...
(men den delen där jag påtalar denna avrundning väljer du tydligen att inte citera)

Men för 5700 får du en liten fetcool dator utan tangentbord, mus eller skärm.
/ PowerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PowerSupply
Antagligen menar du 5400...

Men som jag skriver i min ändrade post ovan bör du köpa andra minnen än Priskrigs.

För övrigt:
Av samma anledning som 830 är mer 800 än 900 borde 4695 vara mer 4700 än 4600...
(men den delen där jag påtalar denna avrundning väljer du tydligen att inte citera)

Men för 5700 får du en liten fetcool dator utan tangentbord, mus eller skärm.
/ PowerSupply

Jag hade för mig att den kostade 4600kr, men det var visst 4700kr. Big deal? Vi snackar 200kr hit och dit. Vad vill du komma? Du hade rätt, grattis! Känns det bättre nu? Håller på att somna...

EDIT: Prigkrigs minnen ska fungera i Mac Mini btw.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Minin är inte kitslig på minnen så länge de håller hastigheten (DDR333) och inte är ecc eller buffrade eller annat dumt (men det blir ju ovanligare igen).
En mini funkar förvånansvärt bra med 256MB, fast man får ju hantera den som man gör med en Win-burk (med mycket minne) - Man får logga ut dagligen och starta om ungefär varje vecka…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!