Xbox 360 - drygt 2100:-

Permalänk
Medlem

Xbox 360 - drygt 2100:-

Såg det hos IDG idag - låter ju billigt och bra

The Länk

Känns som det öppnar för en hel del "exprimenterande"

Permalänk
Medlem

ojfan, inte illa

Edit: verkar inte som om de räknat med momsen i artikeln, borde landa på 2700-2800 med moms.

Permalänk
Medlem

Jo - det är väl inte helt omöjligt att de blir typ 2995:- som gäller i sverige till julhandeln.

Om jag inte minns helt fel så kostade Xbox 3995:- när den lanserades i sverige (?) - ändå var det en förlustaffär med varje såld enhet.

Den prissättningen var ju ett misstag av microsoft (har de sagt själva) - den var för dyr, och nu har de sagt att de inte ska göra om samma misstag igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
ojfan, inte illa

Edit: verkar inte som om de räknat med momsen i artikeln, borde landa på 2700-2800 med moms.

Sen tillkommer ju lite annat som frakt och sånt, och så vill dom ju ha ett snyggt pris så det blir nog minst 2990. Antagligen ännu högre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jo - det är väl inte helt omöjligt att de blir typ 2995:- som gäller i sverige till julhandeln.

Om jag inte minns helt fel så kostade Xbox 3995:- när den lanserades i sverige (?) - ändå var det en förlustaffär med varje såld enhet.

Den prissättningen var ju ett misstag av microsoft (har de sagt själva) - den var för dyr, och nu har de sagt att de inte ska göra om samma misstag igen

Det var väl mer än 3995? Var det inte närmare 5k? Fast det sänkte ju det rätt så fort sedan och gav alla som hade betalat massa lite kompensation.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jo - det är väl inte helt omöjligt att de blir typ 2995:- som gäller i sverige till julhandeln.

Om jag inte minns helt fel så kostade Xbox 3995:- när den lanserades i sverige (?) - ändå var det en förlustaffär med varje såld enhet.

Den prissättningen var ju ett misstag av microsoft (har de sagt själva) - den var för dyr, och nu har de sagt att de inte ska göra om samma misstag igen

Landade snarare på ca 5000.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Det var väl mer än 3995? Var det inte närmare 5k? Fast det sänkte ju det rätt så fort sedan och gav alla som hade betalat massa lite kompensation.

Jau, var någonstans runt 5K, sen sänkte dom det till runt 3K nån månad efter lanseringen här i Sverige.

MS kommer ju skänka bort nya konsollen så dom får ett bra övertag innan Sony släpper sin. Plus att dom klarar av att förlust sälja enheterna bättre än Sony gör skulle ja gissa.

Kommer ju ändå tjäna in det på Live sen.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ni har säkerligen rätt - har bara ett minne av att jag såg priset 3995:- men det var säkert efter en prissänkning.

Själv köpte jag en Xbox häromdagen för 600:- på pantbanken

Efter en "chippning" för 379:- har jag nu en rolig leksak

Men det känns ju nästan som "mycket pengar" om nu Xbox 360 blir såpass billig.

Permalänk
Medlem

Verkar bli ett bra pris, nu gäller det bara att det kommer några intressanta titlar utöver Halo.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd

2100 ?? nej helvete ! så jävla lågt pris kan de inteha!

snacka om att de kommer gå extremt back för var konsoll det är ju hårdvara för måååånga tusen i den boxen

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Verkar bli ett bra pris, nu gäller det bara att det kommer några intressanta titlar utöver Halo.

PGR3 har man gått och väntat på sen man blev klar med 2:an så bara det är en anledning.
Sen kommer säkerligen Rallisport Challange 3 med

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

börja inte igen nu
det finns fler spel än halo i denna värld folk.

och att xbox360 kommer vara så billig så kommer det kanske bli ett köp

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kostade 6600:- när jag köpte, då hade jag extra kontroll(totalt 2st) 2spel och video mojängen

Klart mera intressant prissättning nu, iof ser ps3 nästan snäppet bättre ut.

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

xbox360 ca 2500:-, ett spel ca 700:- tveksamt om det är värt det. Visst kan man chipa och hmm... ladda ned spel (OBS det är olagligt!!) men känns ändå inte riktigt värt det, särskilt då jag inte är kompatibel med handkontroller.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

kostar den runt 3000 blir det lätt ett köp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Verkar bli ett bra pris, nu gäller det bara att det kommer några intressanta titlar utöver Halo.

Bah, Halo?
Elder Scrolls: Oblivion är ju anledning nog att skaffa 360n!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

ps3 lär nog lägga sig i ungefär samma pris, så jag väntar med att bestämma vicken jag ska köpa, beror helt på spel och vilka anvädningsområden dom kommer att erbjuda

/d

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan

Elder Scrolls: Oblivion är ju anledning nog att skaffa 360n!

ligger något i det

Permalänk
Medlem

Går den på under 3000 när den släpps här kan ett köp bli aktuellt. Får hoppas det utannonseras lite bra spel till releasen bara, för som det ser ut nu är det riktigt tunnt med det för Xbox360.

Permalänk
Medlem

Eftersom fler vill ha PS3 tänker jag priset kan sjunka lite allt eftersom om det går dåligt för den

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Avstängd

xboxen kommer att vara bättre tror jag, om inte annt i början, men efter nått år så tror jag att utvecklarna lär sig att nyttja ps3ans dsper till nått vettigt

borde få se bättre fysik i ps3 spel om inte annat

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

hehe ja ni.. Xbox ? När ps3 kommer så kommer det bara finns en kolla på titlarna som kommer till xbox, sen till ps3 final fatasy 7 blir de bättre ?!

btw ett pris på 2100 är itne rimligt för ett xbox . det första xboxet kostade MS 7000 kronor att göra ett exemplar av, allt som allt gick MS med en förlust på 30 miljarder kr om jag inte har helt fel,.

Visa signatur

finns inget IRL bara AFK

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willybob
hehe ja ni.. Xbox ? När ps3 kommer så kommer det bara finns en kolla på titlarna som kommer till xbox, sen till ps3 final fatasy 7 blir de bättre ?!

btw ett pris på 2100 är itne rimligt för ett xbox . det första xboxet kostade MS 7000 kronor att göra ett exemplar av, allt som allt gick MS med en förlust på 30 miljarder kr om jag inte har helt fel,.

Jag tycker Final Fantasy 7 är något av det tråkigaste jag spelat, du måste förestå att folk gillar olika spel. För mig är japanska turbaserade rollspel ungefär lika upphetsande som en mossbeklädd gråsten. Sen var det bare ett tech demo, finns inget som säger att dom jobbar på ett spel.

Sen var har du fått 7000 ifrån? Anledningen till att xboxen blev så dyr att tillverka var för att dom köpte in färdiga chip från intel och nVidia, dom var då tvugna att betala vad dom ville ha för chippen. Nu har dom vart med och designat chippen och äger rättigheterna till dom så det blir väldigt mycket billigare. Sen förlorar även Sony pengar på playstation i början, det är så det fungerar, förlora lite i början, dra in pengar på tillbehör och spel.

Permalänk

Det är GARANTERAT 4500+ här i Sverige, finns inte en chans att en splirrans ny konsol skulle gå för under 3000kr. Inte att glömma, affären ska ha något med.

Permalänk
Medlem

Kommer nog landa på 3500:- här i sverige med moms och allt annat tjaffs.

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem

Att xbox 360 med den hårdvaran endast kostar under 3000kr tvekar jag starkt på.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

man kan ju boka den på spelbutiken för 3195:- så den hamnar väll där nånstans ~

Permalänk
Medlem

meh.
önskar man kunde ladda ner hårdvara..
om man vill ha en ny hårdisk idag får man ju göra en format c och låtsas..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Att xbox 360 med den hårdvaran endast kostar under 3000kr tvekar jag starkt på.

Men kom ihåg att den blir mer eller mindre försenad, så att när den väl släpps är den kostnaden nere på kanske hälften mot idag. Sen bjussar microsoft på resten ur egen ficka, tills efter ytterligare ett par år då den nog är så billig att tillverka att man kan sälja den utan förlust.

Om den funkar som HTCP är det ett givet köp sen

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem