Permalänk
Medlem

Kombinerad Tv/Dataskärm

Jag är ute efter en Tv runt 28".. Som jag kan anävnda som datorskärm med.. kunna surfa etc på den.. Jag har kollat lite på DiBOSS LT-26HLF http://www.dabus.se/Product/SimpleProductInfo.aspx?ItemId=361... vilken jag tycker verkar vara helt ok.. Men jag tänkte höra här med er på forumet vad ni har för erfarenheter av stora skärmar och datorer.. Har nämligen plats utrymme i min lilla lägenhet så det vore kanon bra om jag kunde slänga upp en skärm på väggen eller på ett bord som är relativt stor men ändå fungerar att surfa kankse spela lite.. De är väl inte så snabba så antar att det inte går att spela så seriöst men änd¨å.. tips och erfarenheter är jag jätte tacksam för!

Permalänk
Medlem

Hej har precis fått hem en likadan men 32" varianten för spel duger den alldeles utmärkt då den har en responstid på 16 ms.
Bildkvalité i film och genom dator blir bra. Värre är det om du kopplar in analog tv sändning till den då blir bilden rent ut sagt förjävlig. väggfäste har jag beställt till min och det kommer kosta 599:- så det är inte svindyrt precis.
Så slutsatsen är helt ok tv för spel, dator, digitala tv sändningar.
Skål!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrm
Hej har precis fått hem en likadan men 32" varianten för spel duger den alldeles utmärkt då den har en responstid på 16 ms.
Bildkvalité i film och genom dator blir bra. Värre är det om du kopplar in analog tv sändning till den då blir bilden rent ut sagt förjävlig. väggfäste har jag beställt till min och det kommer kosta 599:- så det är inte svindyrt precis.
Så slutsatsen är helt ok tv för spel, dator, digitala tv sändningar.
Skål!

Menar du den här? http://www.dabus.se/Product/SimpleProductInfo.aspx?ItemId=361... Kankse man skulle gå upp till den... Jag är inte så insatt på vad de olika siffrorna innebär om någon kunde förklara vore det guld..

Kontrast 1000:1
Ljusstyrka 450 cd/m2
Rek.upplösning 1366x768 (WXGA), 75 Hz

Det är mest vad kontrasten ocj ljusstyrkan är jag är ute efter... finns det något liknande av annat märke.. Vad händer om du kör analog tv? grynig bild? Den är HDTV förberedd va?