Permalänk
Medlem

BBB via telejacket !

Bredbandsbolaget via telejacket 10mbit, måste vara det sämsta ?

Någon som haft problem med dom ?

Mitt internet lägger av stup i ett !

Permalänk
Medlem

Ja hade samma problem tidigare. Har Telia nu fungerar perfekt..

Permalänk

Extremt mycket problem. Tappar ständigt uppkopplingen med telestationen/ISP, hög ping, dålig peering utanför Sverige, hastigheten har sjunkit till ~6.6Mbit. Kort sagt, en mycket dålig tjänst. Och de ska kalla det för "äkta" bredband :p.

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte mycket än hålla med. =/ Blir nog till att byta tillbaka till Telia.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett modem från BBB med posten i måndags, kopplade in det, slog på datorn och sedan har jag inte kommit längre p.g.a. att jag inte kan aktivera mitt abonemmang. Efter att ha ringt supporten några gånger lyckades jag först igår få mitt ärende eskalerat, och nu kan jag bara hoppas att de lyckas lösa problemet innan helgen. Anledningen till att jag valde BBB var att det var de som kunde leverera först, men nu börjar jag ångra att jag inte valde Telia istället.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Ja ibland är dom inte så roliga att ha att göra med. När jag fick mitt adsl så slutade telefonen att funka. Felanmälde det, sen dan efter så funkade telefonen men då funkade inte internet längre. Vilken jävla soppa... Nu en vecka efteråt så funkar faktiskt båda igen, helt otroligt...

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Funkat bra för mig, de har till och med ökat min hastighet till runt 12mbit/s när jag borde ha: "Upp till 10 mbit/s".

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zindji
Funkat bra för mig, de har till och med ökat min hastighet till runt 12mbit/s när jag borde ha: "Upp till 10 mbit/s".

kan ej vara möjligt då telejack går bara max uppladning i 1mbits

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

nja, han sa ju 12mbit, vem som helst fattar att det är downloaden.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sAnden
nja, han sa ju 12mbit, vem som helst fattar att det är downloaden.

jaja men endå man får ner 10% utav man har så han skulle eh kunna ha snaabbare än cirk 1mbits om han har 10mbits

Visa signatur

HAtad?

Permalänk
Medlem

Det finns 24/1

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

hehe,innan hade jag telia och det loggade ut hela tiden men nu med BBB 10 Mbit har den aldrig loggat ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kena91
hehe,innan hade jag telia och det loggade ut hela tiden men nu med BBB 10 Mbit har den aldrig loggat ut

vad menar du med logga ut? BBB har inget inloggningssystem, det har dock telia haft (dock under utfasning).

Permalänk
Medlem

tror han menar att han tappar synken toxi

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Har BBB 12/9 och det funkar finfint.

Aldrig haft trubbel, utom såklart då deras servrar dog men då fick alla deras kunder problem.

Visa signatur

Asus UL30VT
Server: core2duo E4400, 2GB RAM, 4x500GB raid 5 + 2x200GB HDD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeryn
Har BBB 12/9 och det funkar finfint.

Aldrig haft trubbel, utom såklart då deras servrar dog men då fick alla deras kunder problem.

Rätta mig om jag har fel, men det där är inte "BBBs" tjänst... dom gör ju allt för att sabotera det som bostream byggt upp. Du kör ju på bostreams gamla nät - bostream var för övrigt 100% stabilt, och levererade dom utsatta hastigheterna på sin tid. Det är definitivt mer än man kan säga om BBB.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Avstängd

12/9 _är_ BBBs tjänst

BBB har dock tagit över fd BS VDSL som var 26/26 ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Dom tog väl över deras 12/9 också? - men det är ju förstås möjligt att han har BBBs tjänst på deras egna nät - men då har jag ingen förklaring för den fina stabiliteten

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Avstängd

deras? BBB har haft en VDSL tjänst sedan den lanserades för nått år sedan ...
fast de bygger inte ut stationer längre..

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Re: BBB via telejacket !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akarn
Bredbandsbolaget via telejacket 10mbit, måste vara det sämsta ?

Någon som haft problem med dom ?

Mitt internet lägger av stup i ett !

Ring till dem då? Problemet lär inte lösas av sig själv iaf..

Har haft 10/1 i drygt ett år nu. Funkar prima, aldrig nere. Kan tanka i +1000kb/s och samtidigt ladda upp i 100kb/s.

Fast visst skulle man vilja flytta in i lägenhet så man får fiber.. -_-;

Permalänk
Medlem

Extremt mycket problem här med, BBB via telejacket. Sa upp mitt abb. för ett tag sedan och får UPC 24/8 i mitten av Juli.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hatad0
jaja men endå man får ner 10% utav man har så han skulle eh kunna ha snaabbare än cirk 1mbits om han har 10mbits

Vaddå får ut 10% av vad man har?

Permalänk
Medlem

Re: Re: BBB via telejacket !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Har haft 10/1 i drygt ett år nu. Funkar prima, aldrig nere. Kan tanka i +1000kb/s och samtidigt ladda upp i 100kb/s.

Har också 10/1, haft det i ett halvår och det är samma här, funkar hur bra som helst.
Har aldrig haft problem med min uppkoppling.

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk

Re: Re: BBB via telejacket !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Ring till dem då? Problemet lär inte lösas av sig själv iaf..

Har haft 10/1 i drygt ett år nu. Funkar prima, aldrig nere. Kan tanka i +1000kb/s och samtidigt ladda upp i 100kb/s.

Fast visst skulle man vilja flytta in i lägenhet så man får fiber.. -_-;

Är ju inte direkt så att man har fiber för att man bor i lägenhet.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hatad0
jaja men endå man får ner 10% utav man har så han skulle eh kunna ha snaabbare än cirk 1mbits om han har 10mbits

Va?

Jag antydde såklart på nedladdningshastigheten. BBB erbjuder idag vad jag vet ingen tjänst med "Upp till 10mbit/s" uppladdning.

Permalänk

Hade bbb via telejacket gick inte ner en ända gång på 1 år tror jag , men helt sämst att spela med hade kassa ping tider å peering åt helvete har telia nu det funkar bättre å spela med iaff

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

sen förra fredagen har jag haft problem som fan, tills dess har det fungerat perfekt.

Permalänk
Medlem

Sörjer fortfarande att jag flyttades från Bostreams nät till BBBs =(

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

bbb problem

Mitt bbb 24/1 fungerade jättefint de 3 första dagarna. Därefter så var det precis som någon strypt mitt nät...jag kan max ladda ner i 0-150 kb/s och hastigheten går upp o ner hela tiden. Vet ej vad det är för fel. Ringde BBB o förklarade felet. Jag har provat byta nätverskort, kollat brandväggen, virusskyddet, fått ny skärmad kabel av bbb. Nu säger dom: Vi felanmäler det, men om vi skulle upptäcka att det inte är fel hos oss blir du skyldig oss 1500kr för teknikerbeställning!!!

Jag fick acceptera budet. För hur annars ska jag kunna få hjälp? Någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Re: bbb problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av escape
Mitt bbb 24/1 fungerade jättefint de 3 första dagarna. Därefter så var det precis som någon strypt mitt nät...jag kan max ladda ner i 0-150 kb/s och hastigheten går upp o ner hela tiden. Vet ej vad det är för fel. Ringde BBB o förklarade felet. Jag har provat byta nätverskort, kollat brandväggen, virusskyddet, fått ny skärmad kabel av bbb. Nu säger dom: Vi felanmäler det, men om vi skulle upptäcka att det inte är fel hos oss blir du skyldig oss 1500kr för teknikerbeställning!!!

Jag fick acceptera budet. För hur annars ska jag kunna få hjälp? Någon som har samma problem?

Mitt nät går ner då och då, och vill jag få det fixat riskerar man att åka på 1500 kr... Jävla BBB, Bostream va vettiga, kunde iaf sina saker och hade service. Sen att Bostream knäckte BBB i hastighet är ju en annan fördel också.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"