css - minimum höjd på lager i IE

Permalänk
Medlem

css - minimum höjd på lager i IE

Försöker få två bakgrunder i två olika lager att gå iohp men lyckas inte i IE och upptäckte då att mitt lager vägrade bli mindre än ungefär 20px på höjdled.... Är det så att det finns en sån spärr i IE?

Permalänk
Medlem

Sätt textstorleken till 1px (0?) och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

hjälpte inte, har satt margin och padding på 0 sen tidigiare så det är inte det heller...

Permalänk
Medlem

Satt det på "*", d.v.s. allting? * { margin: 0; padding: 0; } ? Försvinner det då så är det något av elementen du har som har en margin/padding.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

hjälpte inte, men det var en bra grej ändå, för då slipper jag skriva det i varje element. Visste nämligen inte om att det funkade med *

Permalänk
Medlem

Skicka adressen så vi kan se koden. Någon sådan spärr finns inte så det är något annat som får den att ha minimihöjd då.

Permalänk
Medlem

Du har antagligen ett mellanslag i lagret om du inte kan minska höjden under 20px. testa skriv:
<div></div>
inte
<div>
</div>
eller
<div> </div>

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk

font-size: 0;

Oj, vad mycket problem jag hade innan jag hittade den lilla kodsnutten.

Vad tusan menade ni med *? Kan man sätta alla paddings och margins i hela css:en till 0 med ett kommando?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~