Permalänk
Avstängd

tkr hela den här disskussionen e dum för man hr ju på namnet att präst e bäst

Visa signatur

♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪ ♪♪

Permalänk
Medlem

Att Paladin helar så billigt beror på en bugg, som dom har fixat eller ska fixa (kommer inte ihåg vilket) - vet inte om det sagts i tråden (är trött just nu ), men iallafall.

Priests helar som sagt bäst, inget snack om saken. Jag finner att till och med en Shadow speccad Priest helar bättre än alla andra klasserna. De flesta tror att vem som helst kan vara bra på att hela men icket - att hela är inte att klicka på en knapp så ofta du kan (mycket stor del är att kontrollera ditt hat osv), så spelaren gör helaren (hihi vilket rim) och inte klassen.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av serios
tkr hela den här disskussionen e dum för man hr ju på namnet att präst e bäst

Sluta skriva i mina trådar.

Tack på förhand.
/Frank

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
De flesta tror att vem som helst kan vara bra på att hela men icket - att hela är inte att klicka på en knapp så ofta du kan (mycket stor del är att kontrollera ditt hat osv), så spelaren gör helaren (hihi vilket rim) och inte klassen.

Att kontrollera aggron är ju svårt, om man inte slutar hela eller skaffar talents för det. Det man kan göra är att skydda sig medans tanken tar tillbaks aggro eller dd dödar dem. För det funkar priest shield, och druiden kan förvandla sig till björn (mycket bra armor som dire bear iaf).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Att kontrollera aggron är ju svårt, om man inte slutar hela eller skaffar talents för det. Det man kan göra är att skydda sig medans tanken tar tillbaks aggro eller dd dödar dem. För det funkar priest shield, och druiden kan förvandla sig till björn (mycket bra armor som dire bear iaf).

Handlar inte om att sluta hela eller skaffa talents (nåja, inte enbart om man ska bli någorlunda bra ).

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cide
Handlar inte om att sluta hela eller skaffa talents (nåja, inte enbart om man ska bli någorlunda bra ).

Dela gärna med dig av dina hemligheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Dela gärna med dig av dina hemligheter

För det första så är ju Fade din bästa vän. Sen handlar det mycket om att välja rätt heal till personen, samt att veta hur mycket aggro du får för varje heal. Till exempel så ger PW: S och Renew ganska lite aggro, medan större heals ger mer. En annan sak som man måste tänka på är att konservera sin mana. Försök att alltid hela alla medlemmar samtidigt, gärna med en Prayer of Healing, pga 5sec regeln (mana regenereras inte under de 5 sekunder sen du senast kastade en spell). Observera också att en warrior med Defensive stance INTE vill ha PW: S på sig, då han inte får någon rage då.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

Shaman funkar väldigt bra in combat för mig och mina polare.
jag kan snabbt heala och om det misslyckas så ressar jag dem efter battle.
Så att säga att Preist är bäst som många säger är fel enligt mig.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Min shaman caster funkar också jättebra.
Nu har jag inte kört dom andra, men jag är väldigt nöjd för jag kan heala och allt det där.

Permalänk
Medlem

Ah, Fade är ju bra. Men när det gäller att använda olika level på samma skill så var det något jag tog för självklart. Jag har inte kommit så långt ännu, men jag har iaf två lvl's av min standardheal valda i hotbaren. Det är dessutom rätt stora skillnader på mana mellan nivåerna.

Till slut måste man ju ta Talents iaf. Druiden har ju sin stora talent med Innervate som är väldigt bra för att hantera manaproblem under en stund. Den har dock 6 min cooldown. Prästen har en del bra sådana talents på Discipline delen, men de kräver en hel del poänd där. Om man struntar i Holy Nova så kan man få dem om man speccar Holy/Discipline.

Prästen är den bästa healern det är ju redan konstaterat. Men en druid är inte dum den heller.

Permalänk
Medlem

First Aid FTW

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag har lirat en pala till lv58 (drygt 20 dygn ingame) och jag vet att palas INTE kan vara mainheal, även om dom är holy speccade så kan dom inte heala bra, pala heals är bara till för att heala sig själv när det behövs... och jag har aldrig åkt på stryk av en warrior i samma lvl som mig _aldrig_

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ferrat
First Aid FTW

Det gäller ju alla i ett party, iofs.

Permalänk

Kjalve på Ravencrest är den bästa healern någonsin. Sorry killar men så är det bara (priest)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Kjalve på Ravencrest är den bästa healern någonsin. Sorry killar men så är det bara (priest)

Är du säker? Har hört att Ingulf är rätt bra också (smööööööööööör!)

Permalänk
Medlem

Liss är grym som fan med =o

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Disc/Holy-Präster är bäst på att hela i WoW, gärna tillsammans med en druid för innervate. Att påstå något annat är trams.

Hector
Khadgar's Rage - Burning Legion

Permalänk
Medlem

En resto-speccad Druid är nog banne mig en bättre healer än en shadow-speccad prälle.

/Mokram (lvl41 druid)

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
Hur kan ni säga att pala är bättre än warrior? spelade min pala till cirkus lvl 20, o jag fick inte någon spell som kunde hålla aggro, och det är ju det som warriorn är till för.

Omg du har juh fury spellen som du Judgmentar på honom så du håller aggro ... geez haru aldrig lirat pala eller ?

Permalänk
Medlem

Vid level 60 så är en warrior bättre än en paladin utan tvekan.
Har en 60 druid och måste hålla med om att prästen är lite bättre men inte med mkt. Skulle säga att druiden är mer effektivare att heala tanks för man använder nästan aldrig healing touch utan rejuvination och regrowth.
När healsen får stå och ticka så får man ett grymt healing flow.
Speciellt som healing-speccad druid med extra-healing på rejuv och regrowth som också crittar 50% av gångerna man kastar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis
Druid - Alliance / Horde
Healing Touch - 790m - 3.5sec cast - 1516hp to 1796hp.

Är nu uppe i level 58 med en Druid och jag kan säga att Healing Touch inte stämmer. Räknar jag bort bonusen från mina talent points så ska det vara

Healing Touch - 772m - 3.5sec cast - 1895 to 2238 hp

(Viss reservation för att jag har räknat fel någonstans, men det i citatet stämmer iaf inte.)

För övrigt så är det faktiskt inte så stor skillnad mellan en Holy-speccad Priest och en Restoration-speccad Druid. Dock viss övervikt till Priests fördel.

En Restoration-Druid är bättre helare än en Shadow-Priest. Många letar typ bara Priest när de letar efter helare, vilket är helt uppåt väggarna. Priests kan specca på flera olika sätt och på så sätt inte vara på topp när det gäller healing. Bland Druider är de andra träden än Restoration allmänt ansedda som relativt kassa, och 9/10 Druids har satsat hårt på Restoration dvs healing.

Så i slutändan så är en genomsnittlig Druid minst lika bra, om inte bättre faktiskt, på att vara main healer än en genomsnittlig Priest. Sen ska man komma ihåg att om klassen är välspelad så gör det mycket mycket större skillnad än ett par extra hp här och där. Men jag skulle tro att det är rätt lika bland Druids och Priests, relativt lite "n00bs" bland de klasserna jämfört med många av de andra.

När det ändå snackas om Paladins så kan jag ju ta den klassen som exempel där man stöter på massor som inte har någon koll på hur klassen ska spelas.

Permalänk
Medlem

Håller med Frux till fullo. Därtill kan vi även ta aggro själva om nån pull skulle skita sig (vissa druider har över 10k armor i björnform).

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

http://www.wowhealers.com/content/view/120/50/

tycker den är rätt bra o täcker det mest

EDIT:själv rankar jag

1. Priest/druid
2. Shaman
3. Pala

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Jag är egiost och skulle aldrig ta någon gubbe bara för att den fungerar bra vad gäller att hela andra spelare.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Eh, har du verkligen kört en Pala?
Palas är inte bra healers.
Palas är bättre än warriors.
Palas kan inte heala stora mängder för lite mana.

Och f.ö. är priests mkt bra på att figta om man shadow-speccar

Jag har en holy-paladin. Det fungerar generellt sett inte.

Hur jämför du "brahet" mellan warrior och paladin om jag får fråga?

Permalänk
Medlem

Själv rankar jag.

1. Priest
2. Druid
3. Paladin
4. Shaman

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Håller med Frux till fullo. Därtill kan vi även ta aggro själva om nån pull skulle skita sig (vissa druider har över 10k armor i björnform).

Och hur ska du behålla aggron är det tänkt? Det finns bara en tank i spelet, warrior. Om en druid (eller paladin) ska tanka i ett party så kräver det att hela partyt halverar sin damage output, om man inte vill ha lösa mobs dvs.

Det är självklart att priest har högst potential till att vara den bästa healer klassen. Sedan är det ju förstås diskutabelt om man behöver så mycket heal, i egenskap av warrior skulle jag nöja mig med en druid som healer 90% av tiden, när man inte slayar onyxia eller farmar mc that is.

Permalänk
Medlem

priest är bäst men de suger i pvp ...

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
priest är bäst men de suger i pvp ...

eller så är du sämst på att köra präst för de går alldeles utmärkt att pvpa med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Och hur ska du behålla aggron är det tänkt? Det finns bara en tank i spelet, warrior. Om en druid (eller paladin) ska tanka i ett party så kräver det att hela partyt halverar sin damage output, om man inte vill ha lösa mobs dvs.

Tror inte det var det han menade...det var nog mer om att när en priest får en mob på sig slänger han spellen så han skapar mindre aggro ihop om att den tar en annan.
En druid klarar att ta stryk och slåss mob mobben så det är inte lika stor panik om en mob kommer förbi tanken.

En priest är mer annpassad för att vara healer så klart...skulle en mob t.ex söver tanken så kan priesten ta bort den magin och allt rullar på som vanligt...medans en annan class inte kan göra t.ex sånna grejor (nu kan jag inte allas skill tree utan till så ha lite reservation).

Själv så ser jag inte shaman som en healer direkt mer som en sec support healer till primary healern...

Paladin kan jag ingenting om för jag har aldrig sjunkigt så lågt och spelat seriöst som alliance

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!