Bästa healern i WoW

Permalänk
Medlem

Bästa healern i WoW

Vilken klass healar bäst? Jag har alltid trott att det är Priest, fast min polare sa att det var druid, sedan läste jag att en Paladin, med en kombination av Blessing of Light och Holy Light (RANK 1(!)) skulle göra att man kunde heala 442 till 451 för bara 35(!) mana, lägger man på Spirit of Aquementas så blir det 10(!+!) i mana för en heal av den mängden är det ju enormt bra.

Vad är det som gör att Priesten är bäst? Vad är det som ens gör att man kan säga att en Druid skulle kunna vara bäst (lite sällan på min polare när det gäller sådant här)? Skulle det där med Pallyn funka bra om man går in i ett party enbart som heal support och kanske tank?

WoW tråden suger, får man svar där nej. Någon mod kan ju låsa denna annars, fast ni gör det mot ert hjärta då!

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Sötast

Inget illa mot dig eller någon annan, men en sak jag inte förstår... Om man spelar en mmorpg t.ex WoW, varför utgår då så j*vla många människor utifrån "den bästa klassen" "den bästa profession" " den bästa, den bästa" är det inte viktigare med, detta tycker jag om, detta trivs jag med och såhär gillar jag det. ?

Permalänk
Medlem

Preist är den bästa.. bry dig inte om vad nån säger.. dom healer högst amount hit points.. och har holy word: sheild

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Det finns ju alltid något som är bättre på något, även om något annat är bättre på något annat. Nu var frågan vilken som är bäst på att heala, är man ute efter att ha en bra gubbe på att heala så väljer man ju knappast Warrior. Du förstår säkert. Alla klasser/raser kan inte vara lika bra på allt.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk

Holy priest är bättre än allt annat, inget snack om saken. Sen att vissa klasser är nästan lika bra och har läskigt bra buffar gör att jag känner mig mindre sugen på priest jämfört med att vara healer i andra spel.

Permalänk

jag antar att priest är bäst
strax därefter skulle jag säga druid och pala blir sist.

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

*snyft* Kan ni inte säga vad det är som är bra med Druiden på heal, kan ju seriöst inget om dem (Har ju fattat att priest är bäst med, det säger ju namnet i sig)

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

det är att preist är bäst.. tro mig.. sen druid.. sen pala/shaman.. preist roxxar pvp med såå ;)'¨

druids healing har healar hög hit point.. (preist har hägre) dom har även en healing skill som healer över tid.. (kommer inte ihåg namnet,) och allmänt andra bra skills som healer

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

PW: Shield är helt oumbärligt.
Jag undrar hur många som egentligen har testat alla saker dom uttalar sig om. Jag ser varje dag folk som pratar om "det här är bäst" även fast det verkar som att dom aldrig ens kört spelet...

Designa din egen char och gör det utifrån vad du gillar mest, bli inte en sån som följer mängden och sen kommer och skriker om nerf hit och nerf dit för att ni faktist skulle dö i PvP någon gång. Jag säger inte att alla gör det men vissa personer har en viss tendens till att göra det. Atm skriker US rogues om nerf av priest fear för att dom inte kan vinna 100% av alla gånger. Jag spelade själv en gnome rogue genom hela betaperioden, och sålänge en rogue håller sig stealthed och kan sin char så är en priest död innan han kommer ur stunlock...

Det jag vill framhäva är, var ytlig och välj ras efter utseende och inte pga abilities. Om ni vill ha "den bästa PvP karaktären" kan jag rekomendera Diablo2 LoD, ett MMORPG går inte ut på att avla fram en PvP elit som kan slakta allt han ser...

Permalänk
Medlem

tyvärr finns det ganska många likheter emellan diablo och wow

Permalänk

Anledningen till att det har blivit likt är alla "gank kids" imo. Funderar på att spela PvE eller ev. RP server om jag orkar med konstant RPG. Men iaf göra min första char där och invänta alla dropoffs från en stor del av de "omogna" spelarna som kommer falla bort rätt mkt när betalningen efter första gratismånaden kommer...

Permalänk
Medlem

Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Vilken klass healar bäst? Jag har alltid trott att det är Priest, fast min polare sa att det var druid, sedan läste jag att en Paladin, med en kombination av Blessing of Light och Holy Light (RANK 1(!)) skulle göra att man kunde heala 442 till 451 för bara 35(!) mana, lägger man på Spirit of Aquementas så blir det 10(!+!) i mana för en heal av den mängden är det ju enormt bra.

Vad är det som gör att Priesten är bäst? Vad är det som ens gör att man kan säga att en Druid skulle kunna vara bäst (lite sällan på min polare när det gäller sådant här)? Skulle det där med Pallyn funka bra om man går in i ett party enbart som heal support och kanske tank?

Många föredrar druider som healare för dom kan göra en hel del annat också, men priests (om dom är rätt speccade) får ut mest hp per mana. En Pala kan inte heala 442 till 451 för 35 mana, det är snick-snack (eklusive LoH som har 40-60 min cooldown). Palas får ut ungf 4 heals på sin mana, 5/6 om man är holy specced och dom har 3.5 sekunders cast-time på sin heal.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

lay on hands cooldown blir -20min med en talent.. 40min fortfarande men

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Det var därför jag skrev 40-60 min?

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Många föredrar druider som healare för dom kan göra en hel del annat också, men priests (om dom är rätt speccade) får ut mest hp per mana. En Pala kan inte heala 442 till 451 för 35 mana, det är snick-snack (eklusive LoH som har 40-60 min cooldown). Palas får ut ungf 4 heals på sin mana, 5/6 om man är holy specced och dom har 3.5 sekunders cast-time på sin heal.

Flash of light är bara 1.5 sek cast-time och extremt låg mana cost, den healar inte så myckte men med blessing of light blir den nog bra

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
Flash of light är bara 1.5 sek cast-time och extremt låg mana cost, den healar inte så myckte men med blessing of light blir den nog bra

Den är inte mycket att ha, blessing of light är oftast inte värt att sätta på folk då bless of might/wisdom är bättre, och den healar helt enkelt för lite för att göra någon egentlig skillnad. Om man när tex 3 Paladins i en grupp så kan alla köra den, men annars så är den inte värt det.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Druid gör så att man healar under en viss tid, typ renjuivate (stava?), fast dom har andra bra skills som gör att det drar ner på deras healing, fast man kan alltid öka den med sina talent points.

Priest är mest koncentrerad på healing och är därför lite sämre än dom andra på att slåss och kriga, men är skitbra på just healing.

Paladin är e bra healer men är lite sämre än en warrior pga att han saknar olika combos osv, där har han därimot aura som her + i armor och kan heala stora mängder till lite mana.

Så det är vad och hur man vill spela, som utgör grunden för den karaktär man väljer.

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Den är inte mycket att ha, blessing of light är oftast inte värt att sätta på folk då bless of might/wisdom är bättre, och den healar helt enkelt för lite för att göra någon egentlig skillnad. Om man när tex 3 Paladins i en grupp så kan alla köra den, men annars så är den inte värt det.

jag tror att det kan funka om man gör en healing-paladin. Finns en del bra talents som ökar paladinens healing

Permalänk
Medlem

Med tanke på att alla klasser kompletterar varandra så kan man ju ha både en druid och en priest som main healers i ett partaj, det är ju det som är det roliga med spelet, att testa sig fram vad man själv/partyt tycker om. Om det fanns en standard på hur ett party skulle se ut skulle det inte vara särskilt roligt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Paladin är e bra healer men är lite sämre än en warrior pga att han saknar olika combos osv, där har han därimot aura som her + i armor och kan heala stora mängder till lite mana.

Så det är vad och hur man vill spela, som utgör grunden för den karaktär man väljer.

Eh, har du verkligen kört en Pala?
Palas är inte bra healers.
Palas är bättre än warriors.
Palas kan inte heala stora mängder för lite mana.

Och f.ö. är priests mkt bra på att figta om man shadow-speccar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozzit
jag tror att det kan funka om man gör en healing-paladin. Finns en del bra talents som ökar paladinens healing

Jag har en holy-paladin. Det fungerar generellt sett inte.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bästa healern i WoW

paladin är inte bra healers, nej, dom är mer till för att heala om det är akut och sig själva,
sen är paladins mycket bättre än warriors, och dom healer inte stora mängder för lite mana!! precis som myris sa.. du har inte lirat pala hör man

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Spelade pala i final beta till lvl 26.
Frågan är om du har lirat eller läst vad folk har skrivit på olika forum?

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

visst, priest healar mycket mer än paladin men paladinen kan heal ganska bra. Det skulle nog ändå funka att göra en paldin-healer men den blir kanske inte så jättebra, man måste inte göra den bästa gubben, tycker man det är kul att göra en paladin-healer så funkar de

Permalänk

nu sätter "ta denna char den är bäst, jag har faktist nästan spelat en sån" diskussionen igång en gång till....

Citat:

visst, priest healar mycket mer än paladin men paladinen kan heal ganska bra. Det skulle nog ändå funka att göra en paldin-healer men den blir kanske inte så jättebra, man måste inte göra den bästa gubben, tycker man det är kul att göra en paladin-healer så funkar de

av vad jag märkt så funkar det bättre att låta pala ta agro då han har hög armor och skills för att få den (agrot), och springa bak med sin char och använda bandage...pala helar för långsamt...

Permalänk
Medlem

Druid är bra på sitt sätt
Sen kan man ressa in Combat med Druid..
Som någon sa med "att alla väljar det bästa" tycker också det är för mycke av det.
Man ska välja det man tycker verkar vara skoj och som man själv tycker är ballt.
Själv lira jag med en Warrior ett par levlar bara för jag tycker armorn är så ball

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Shaman är bra på sitt sätt
Sen kan man ressa in Combat med Shaman..
Som någon sa med "att alla väljar det bästa" tycker också det är för mycke av det.
Man ska välja det man tycker verkar vara skoj och som man själv tycker är ballt.
Själv lira jag med en Warrior ett par levlar bara för jag tycker armorn är så ball

Man kan INTE ressa i combat med shaman, det är bara druid som kan

Permalänk

e inte combbat rez som priest har bra

Visa signatur

Gnom mage lvl 24 (sammyfreak) euro EN beta 11

Permalänk
Medlem

Oj hehe
Skrev fel med Druid i hela mitt inlägg..ändras direkt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amKo
Spelade pala i final beta till lvl 26.
Frågan är om du har lirat eller läst vad folk har skrivit på olika forum?

lirat till lvl 36

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk

Jag vill inte klanka ned på någon men man kan inte säga att si och så funkar en char innan man iaf är på lvl 40...