Permalänk
Medlem

Problem med trådlöst nätverk!?!

Precis köpt en adapter för trådlöst nätverk (ser ut som ett USB-minne).

NETGEAR WG111 WIRELESS USB ADAPTER

Tanken är att jag ska koppla ihop min stationära dator (som har en fast lina) med en bärbar dator.

Datorerna "ser" varandra och internetdelningen funkar men ibland så avbryts förbindelsen för att sedan igen anslutas. Detta är grymt störande när man kör online-spel eller håller på och tankar någonting på den bärbara.

Jag har gjort installationen enl. manualen, kör peertopeer (ad hoc) och har utmärkt signalstyrka. Men fortfarande så avbryts förbindelsen då och då.

Någon som vet hur man kan fixa detta?

Permalänk

Det är inte den bärbara som har nån konstig energi-besparingsfunktion?

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Uppdaterat firmware?

Permalänk
Medlem

uppdaterat drivrutinerna för adaptern via netgears hemssida. Hittade även ett forum fullt med förbannade människor som hade samma problem som jag ....ingen lösning i sikte än..

testat att stänga windows brandvägg på båda datorerna. Funkar inte!

hur uppdaterar jag firmware? hittar inget på deras hemsida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
uppdaterat drivrutinerna för adaptern via netgears hemssida. Hittade även ett forum fullt med förbannade människor som hade samma problem som jag ....ingen lösning i sikte än..

testat att stänga windows brandvägg på båda datorerna. Funkar inte!

hur uppdaterar jag firmware? hittar inget på deras hemsida!

,

Man uppdaterar inte genom routern då? Så är det med min belkin router iaf... Annars kan du maila och fråga dom, dom brukar vara snälla och svara iaf