Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk

Ms Works (man måste ändra format alltid när man spar annars blir det något konstigt format som bara kan öpnnas i det programmet)
Word Pad(har någon ens startat det programmet sedan win 95)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orvarorre
Ms Works (man måste ändra format alltid när man spar annars blir det något konstigt format som bara kan öpnnas i det programmet)
Word Pad(har någon ens startat det programmet sedan win 95)

Wordpad använder jag då jag inte äger en office-licens, det duger helt utmärkt för allt jag någonsin skrivit. Det inräknat 9 års grundskola och tre års gymnasium. Underskatta inte dess kraft.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte hur nån kan ens nämna Microsoft MovieMaker (2an). Detta program är helt underbart. Kan nästan påstå att det är bland de bättre MS-programmen enligt mig:D Även den drygaste farmodern skulle kunna klippa och redigera en film och det bästa är den genuina spar-metoden:D Man kan välja hur stor filstorleken ska vara. JIPPIE!

De sämsta programmen jag kommer på nu är:
Norton AV - Detta program slöar faktiskt ner datorn onödigt mycket.
Internet Explorer - Usch!! Fan av detta program drar in skit i datorn. Rena livsfaran för alla hemmaanvändare som surfar "normalt" och som har tonvis med skit i datorn...

Visa signatur

Om dåliga kommentarer vore vatten skulle jag behövt en flytväst...
www.Agge.tk
-Ja har visst vart ute idag. -Vart då? -Jag öppnade fönstret förut...

Permalänk

Norton: suger kraft av datorn och inte det minsta säkert

RealPlayer: behöver inte argumentera skulle jag tro.

Visa signatur

P4 3.4 Ghz, 1024 mb RAM, Geforce 6800
17" TFT

Permalänk
Medlem

Bonziebuddy & Gator, jag har installerat bägge flera gånger men jag har aldrig lyckats få det att göra exakt det jag vill.
Lite tråkigt med tanke på att jag gillar lila håriga ljud.

Visa signatur
Permalänk

Real Player: Behövs inte kommenteras

Lotus Notes:
Segt, instabilt, gammalt, fult, icke-intiutivt och hur det är med säkerheten vill jag inte ens tänka på. Det här är ett sånt där program som bara existerar på arbetsplatser, antagligen för att ingen privatperson vid sunda vätskor skulle använda detta bajs frivilligt. Sa jag att det var fult?

Adobe Reader 7.0 (och tidigare):
Adobe Reader är fortfarande skitsegt, kraschar ofta och vägrar att avsluta med mindre än ett besök i aktivitetshanteraren. Det är mindre uselt än tidigare, men det är fortfarande skandal att ett program som är de facto-standard funkar dåligt år efter år. Nån som kan tipsa om nåt bra alternativ?

Edit: Såg att nån hatade WordPad. Va? WordPad är ju häääärligt. Fanns det bara en bra språkfunktion så vore WP den perfekta ordbehandlaren (för mig).

Visa signatur

J Eckel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orvarorre
Ms Works (man måste ändra format alltid när man spar annars blir det något konstigt format som bara kan öpnnas i det programmet)
Word Pad(har någon ens startat det programmet sedan win 95)

WordPad räddade mitt MVG i Svenska och Engelska.

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Utforskaren i windows XP.
Vad ska man ha den skiten till?
Man använder ju Total Commander 6.53.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Msn Eftersom det alltid ligger i autostart, samt även ifall man stänger av att den inte ska starta upp så ligger den iaf i aktivitetshanteraren, Å avslutar man process som efter en stund så är skiten tebax!

Även Quicktime , IE å w. mediaplyer. Som tur så finns alterantiv till dessa. men dom ligger iaf inte i auto start å startar upp sig själva.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Bara jag som älskar Quicktime?

Visa signatur

Intel Q9550 2,83 GHz | Sapphire 4870X2 | 2x2 GB Corsair XMS2 PC6400 | Asus P5Q-E | WD Caviar Black 640GB | Antec Twelve Hundred | Powered by Corsair 650TX

Permalänk

Quicktime tycker jag är bra om man kollar på klipp i ett webbfönster.
Mediaplayer stannar eller skiter sig och Realplayer ska vi inte ens tala om.

RealPlayer- Så mycket skit som de packat in i den och gjort den seg och ja sämst!

Filformatet .WMV- SKIT på alla vis! Skiter oftast i att ladda ner klipp i det formatet fast andra inte finns att välja på. Antingen fungerar de inte i MediaPlayer ens eller så är det någonting annat. Knasar för ofta för att orka bry sig.

Att installera vissa plugins i Firefox- Använder firefox. Men det är för att ajg har en kännsla av att den drar mindre datorkraft. Dock är det huvudsakligen för Flikarna och många bra tillägg(av vanligt folk) som JumpLink osv.
Dock så när man ska installera sådanna där Java skit med eller vad det heter och när det så ofta behövs plugins för att se hemsidor men när Firefox letar efter dessa så hittar den ingen!!! En av de bästa tillägen till firefox är "Visa denna sida i IE" och "Öppna denna länk i IE". Om IE är bättre ur säkerhetssynpunkt vet jag inte. IE krashar oftare än Firefox. Men Firefox stannar upp av sig själv ibland.

Det finns inget program som är fullt fungerande!
SKA DET VARA SÅ SVÅRT!!???
Finns inget annat som man köper som är så instabilt som datorer och programvara. Det enda som kommer i närheten är Chipspåsar med hälften av chipsen mosade. Vilket inte är lika jobbigt som detta med datorer.*Loggar ur*

PS. Acrobat Reader är också såååå vädelöst!
Finns det någon som känner till ett snabbt program för samma ändamål?

Nu har jag klagat klart för 5månader framåt..
Eftersom jag var förbannad när jag skrev detta inlägg så kan det vara svårt att förså vissa delar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Utforskaren i windows XP.
Vad ska man ha den skiten till?
Man använder ju Total Commander 6.53.

Gör man?

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Realplayer - Det mesta om detta programmet är redan sagt.
Windows Messenger - Varför var de tvugna att baka in nåt sådant i Windows XP?

Annars har jag inte så mycket emot Quicktime, som många verkar ogilla. Det är ju inget favoritprogram direkt men det strular sällan för mig.

Permalänk

Kan inte förstå hur ni kan tycka Msn är dåligt? Jag tycker inte heller om microsoft, som leker storebror, men jag har inget emot Själva MSN messenger. Reklamen kan man ta bort. Det är väldigt väldigt lättanvänt och det ser inte så tråkigt ut som andra messenger klienter kan vara... Men ge mig en rejäl förklaring varför msn-messenger är dålig så kan jag kanske förstå er som inte tycker om msn...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Kan inte förstå hur ni kan tycka Msn är dåligt? Jag tycker inte heller om microsoft, som leker storebror, men jag har inget emot Själva MSN messenger. Reklamen kan man ta bort. Det är väldigt väldigt lättanvänt och det ser inte så tråkigt ut som andra messenger klienter kan vara... Men ge mig en rejäl förklaring varför msn-messenger är dålig så kan jag kanske förstå er som inte tycker om msn...

för du kan inte skicka offline-meddelanden med det. Nätverket går ofta ner, filöverföring går av nån anledning väldigt segt angatligen för att datan relayas över servern, man kör inte p2p.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

nu gillar jag inte firefox längre! har börjat göra otillåtna åtgärder till höger och vänster!!! Från ingenstans!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Kan inte förstå hur ni kan tycka Msn är dåligt? Jag tycker inte heller om microsoft, som leker storebror, men jag har inget emot Själva MSN messenger. Reklamen kan man ta bort. Det är väldigt väldigt lättanvänt och det ser inte så tråkigt ut som andra messenger klienter kan vara... Men ge mig en rejäl förklaring varför msn-messenger är dålig så kan jag kanske förstå er som inte tycker om msn...

Samt att filöverföringar sker i samma fönster som konversationen, idiotiskt :/

Permalänk
Medlem

MSN messenger, dålig barnanpassad kopia av det första programmet = ICQ.

Permalänk
Hedersmedlem

Fuskar lite och kör två per operativsystem.

-= Windows =-

Adobe ImageReady - slött, buggigt och allmänt onödigt. Tyvärr måste jag använda det eftersom Adobe medvetet cripplat slice-funktionaliteten i Photoshop.

ACDSee - Här är det mest mängden delta-bloat som stör mig. ACDSee var min absoluta favoritviewer fram tills för kanske 3-4 år sen, då det helt plötsligt tog 12 meg och bara innehöll skit.

En liten känga också till Winamp som börjat installera nåt adware-härke om man inte är uppmärksam.

-= MacOS X =-

Här har jag bara ett nominat, men det är dubbelt så uselt.

Opera- Det enda program som lyckats crasha min Mac. Horribelt, slött, fult, dåligt. Tvi vale.

Permalänk
Medlem

Fattar inta hur alla kan klaga så mycket på IE. Jag får aldrig popups eller liknande, det hänger sig aldrig eller liknande iheller. Kort sagt, det har funkat perfekt sen jag fick min nya datorn i Februari.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Haha, måste nog säga Realplayer!

Permalänk
Medlem

Windows Media player 8,9 och 10 är skit
Creatives ljudkortsdrivrutiner, dom ända som fungerar bra är dom som följer med Windows XP...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Realplayer
Musicmatch Jukebox
Windows Messenger
Logitech Deskop Messenger
Ljudinspelaren

Visa signatur

eun tae ko `

Permalänk

MSN Messenger 7

Nu har de slängt in en massa skit och onödiga skit saker som stör en otroligt mycket

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Musicmatch

vad tänkte de egentligen.

något jag saknar på PC-sidan är en vettig IM-klient. har kört Adium rätt länge och måste säga att alla klienter jag prövat på PC(miranda,trillian,gaim,msn,icq etc) är riktigt kassa i jämförelse med Adium.

irc är nästan lika illa. colloquy är trevligt, x-chat aqua duger långt, men x-chat för pc är ju ett skämt och mIRC är brutalt dåligt och inte ens gratis.

kan ni tipsa mig om en bra IM och IRC-klient som göra min stackars iBook lite mer överflödig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
MSN Messenger 7

Nu har de slängt in en massa skit och onödiga skit saker som stör en otroligt mycket

Därför finns a-patch

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas Eckel

Lotus Notes:
Segt, instabilt, gammalt, fult, icke-intiutivt och hur det är med säkerheten vill jag inte ens tänka på. Det här är ett sånt där program som bara existerar på arbetsplatser, antagligen för att ingen privatperson vid sunda vätskor skulle använda detta bajs frivilligt. Sa jag att det var fult?

Edit: Såg att nån hatade WordPad. Va? WordPad är ju häääärligt. Fanns det bara en bra språkfunktion så vore WP den perfekta ordbehandlaren (för mig).

Va! Lotus Notes som är så bra
Det att arbetsplatser använder det, är väl knappast så konstigt, då programmet är skapat för det? Tycker det funkar utmärkt, specielt om man har massor av databaser.
Iofs är det ju ett IBM produkt, och det drar ner betyget.
Fult och fult. En smaksak

Men håller med om Wordpad. Man kan ju inte säga att ett program är "världens sämsta program", bara för att det finns bättre program, som man måste betala extra för. Eller evt ladda hem något gratis...
Det samma gäller ju Paint.

Det enkla är oftast det bästa

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Va! Lotus Notes som är så bra
Det att arbetsplatser använder det, är väl knappast så konstigt, då programmet är skapat för det? Tycker det funkar utmärkt, specielt om man har massor av databaser.
Iofs är det ju ett IBM produkt, och det drar ner betyget.
Fult och fult. En smaksak

Men håller med om Wordpad. Man kan ju inte säga att ett program är "världens sämsta program", bara för att det finns bättre program, som man måste betala extra för. Eller evt ladda hem något gratis...
Det samma gäller ju Paint.

Det enkla är oftast det bästa

sitter med Notes här på jobbet och segare program får man leta efter. det tar minst 5 sekunder från det att man har klickat på t.ex. ett mail tills det att man får upp det. att stänga programmet tar en halv minut. det är stort och genomarbetat och har många bra funktioner men man får spader när det är så segt. att det är fult kan jag inte hålla med om, bra mycket snyggare än många andra program. att det är en IBM-produkt ser jag snarare som ett plus än ett minus.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

- RealPlayer... varför göra det så omständigt? företag borde sluta använda sej av formatet så spelaren inte behövs längre...

- QuickTime för Windows... för fan, släpp en codec istället eller nått, skiten skulle aldrig portats till windows, det är så segt och hemskt...

- Milbaris ICQ... Ni bloatade sönder er skapelse med reklam och totalt onödiga funktioner, så nu har Microsoft sprungit ifrån er...

Permalänk
Medlem

Quicktime eftersom alla envisas med att släppa trailers i quicktimeformat utan att erbjuda ett avi/mpeg-alternativ.

Realplayer likaså.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!