Permalänk
Medlem

knappar...

Jag skulle behöva två knappar till min nya front (power, reset),
men jag har ingen lust att göra av med över 500:- på Elfas knappar. Nån som vet nån bra sida som man kan köpa knappar
på?
Skulle vara bra om det var lampa och knapp i ett.

Har kollat på Clas Ohlson, Elfa, Kjell & Co och Biltema.

Permalänk
Hedersmedlem

ELFA har ju hur många som helst i prisklassen 10 spänn och uppåt typ. Passar ingen av dem?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Var finns de som kostar 10:-? Hittar bara såna som e jätte dyra.

edit: Hittade såna knappar nu men de ser så tråkiga ut...

Permalänk

Någon sån här?

Art nummer: 43-208
http://www.biltema.se

Edit: Den här är också riktigt grym
43-042

Permalänk
Medlem

Tror inte att de knapparna funkar. et e ju inte såna om "fjädrar" tillbaka,
så tyvärr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptica
Tror inte att de knapparna funkar. et e ju inte såna om "fjädrar" tillbaka,
så tyvärr...

går med sådana också om du trycker tillbaka dom.

Permalänk
Medlem

Gör det?

Permalänk
Medlem

snyggt det då? nästan lika bra att investera i elfas strömställare.. fast det dyra priset så får du oxå grymm kvalitet.. och det är nog dom snyggaste som finns på "marknaden" vad jag vet..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptica
Gör det?

japp.. du har 5 sekunder ifrån du slöt kretsen till att datorn stängs av, tror det är 5 sekunder i allafall.. annars är det i närheten 4-6.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
japp.. du har 5 sekunder ifrån du slöt kretsen till att datorn stängs av, tror det är 5 sekunder i allafall.. annars är det i närheten 4-6.

Beror på moderkort, allt mellan 2 och 20 sekunder, har dock aldrig stött på nåt med mindre än 2 sekunders fördröjning innan datorn slås av igen.

Men jag kan hålla med om att det är lite kasst att inte ha riktiga återfjädrande brytare till power och reset.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Hmm... Det får väl bli nått dyrt från Elfa då då.
E ganska sugen på en knapp som jag har hittat där men den är ju inte billig.

Permalänk
Medlem

du behöver ju ändå bara en iofs.. jag vet inte med alla andra här men min reset knapp har jag aldrig haft ngn användning för.. och annars är det jag bara ta en "ful" strömställare från elfs som ligger i 10-30 kr. klassen o kanske ha på baksidan lite snyggt om man verkligen vill ha en reset knapp..
//Jonas

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Mm. kanske det kanske...

Permalänk
Medlem

hehe

Jag fick för mig att sätta vippswitchar på min burk istället för knappar...
gick till claes ohlsson och hittade två st... dock utan fjäder...
Men det sunkar ändå.. ska man sätta på datorn så slänger man bara armen upp och sen tillbaka ner lite fort...ungefär som när man gläpper med en lysknapp eller nått... plus att det är skitkul att se folk försöka komma på hur man startar burken... dnär de väl komemr på att det är armarna som är onoff och reset så slänger de upp den ena, och inget händer.... inte fören de trycker ner den igen iallfall...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

men ser det bra ut med två sådana vippswitchar?

Permalänk
Medlem

det skulle vara coolt att använda en "lamptändare" som powerknapp

Permalänk
Medlem

Håller på attt bygga en låda, hade ingen bra knapp å skulle precis lägga upp en tråd men hittade denna.

Tack ErikMolin. 43-042 va skit cool!

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

Precis sån som jag vill ha, fast två st. En med blå LED och en med röd.

Permalänk

Kan man inte ta en vanlig billig knapp som fastnar i läget ON men modda den lite? Det handlar förmodligen bara om att slipa bort nån liten pigg, så fastnar den inte utan åker ut igen.

En annan lösning är ju att bygga en helt egen knapp med en sån här bakom:
Elfa art nr: 35-657-51
www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=124352.htm

Visa signatur

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LEDSWGR

de där är ju så coola... sånd bara aatt de kostar så groteskt mycket...
Fast jag funderar på att sätta en kod-panel på min nästa burk... som det brukar
vara in till dörrar och sånt... så man får starta med en specifik kod istället... vore rätt nice att ha på lan... kanske köra en low-profile modell med bara touch-knappar på baksidan för att starta...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Satan, priserna var ju exklusive moms på Elfa! nu blev det ju ännu dyrare

Permalänk

Äkta moddare tjuvkopplar strömkablarna. ; )

Permalänk
Medlem

nä, de som tjuvkopplar är de som är för lata för att orka fixa skiten.
där är jag inräknad iaf.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Har ni dåligt med fantasi?

Det är ju bara leta bland secondhand butiker efter gamla elektronikprylar eller varför inte på soptippen? Och sedan plocka bort deras knappar, sedan köper man en sån där liten ful knapp på elfa, eller ett par.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
nä, de som tjuvkopplar är de som är för lata för att orka fixa skiten.
där är jag inräknad iaf.

äntligen någon som erkänner.. "Äkta moddare".. jo visst. Lick my fingers

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem

vadå...
Jag kommer ihåg min första riktiga pc...
en p1 200mmx... den hade en digital on/off på en panel i frånten.. tillsammans med mic o lurar samt ett skjutreglage för volym...

i min vrede en dag slet jag loss panelen och fick då se att hela skiten satt med en specialgjord kabel ner till moderkortet... var bara att börja boota datorn genom att slpå sladdar mot varran a la biltjuv style... sladdarna var nämligen för tunna för att kunna lödas.. de smälte snabbare än lödtennet..

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Har ni dåligt med fantasi?

Det är ju bara leta bland secondhand butiker efter gamla elektronikprylar eller varför inte på soptippen? Och sedan plocka bort deras knappar, sedan köper man en sån där liten ful knapp på elfa, eller ett par.

Jamen finns det några sådana ställen här i närheten? För jag kan inte hitta några...:rolleyes: