Permalänk
Medlem

styra win media player

Hej.
Jag undrar om nån har något tips på hur jag kan styra win media player i min dator från mitt vardags rum (datorn står i sovrummet). vill bara kunna starta, stoppa, pausa filmer..
Vilken lösning som helst bara den inte kostar för mycket..

Permalänk
Medlem

en ir mottagare med fjärrkontroll hade väl varit enklast.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
en ir mottagare med fjärrkontroll hade väl varit enklast.

det är sant..
fast det kostar ju lite..
plus att jag vill ju kunna styra från ett annat rum..
och det är ca 10 - 12 meter mellan datorn och där jag vill kunna styra den ifrån..

Permalänk
Medlem

Eller så använder du winamp med ett plugin och bygger en kontroller. Kostar inte många 10: or.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Eller så använder du winamp med ett plugin och bygger en kontroller. Kostar inte många 10: or.

Hur menar du då?
vad för typ av kontroller?? har du någon sida eller så där jag kan kolla?
eller ritning på en?

Permalänk
Medlem

Ska du styra datorn från ett annat rum så ska du inte ha en fjärr med IR-mottagare.
Kanske en fjärr som kör med radio istället?
T.ex. ATI Remote Wonder eller nåt liknande.
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATIRADREMOTE

Visa signatur

The free will shall carry the day
drop the bomb and wash the filth away
let the napalm rain

Permalänk
Medlem

Annars funkar bluetooth väldigt bra, om du nu råkar ha en telefon med det samt en BT-dongle i datorn

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Annars funkar bluetooth väldigt bra, om du nu råkar ha en telefon med det samt en BT-dongle i datorn

Vad använder man för programvara i datorn sen då för att få det att funka? Måste man ha nått speciellt på telefonen också eller?

Permalänk
Avstängd

webhallen har ATI RemoteWonder I flr endast 200 kronor..

http://www.webhallen.com/prod.php?id=25779

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
webhallen har ATI RemoteWonder I flr endast 200 kronor..

http://www.webhallen.com/prod.php?id=25779

Bäställde en sådan nyss, kan man även styra musen med den?

//Movement

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

eller så bränner du bara filmerna från datorn och spelar dem i din dvd som du förmodligen har vid tvn?

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk
Avstängd

du kan även styra musen med den ja.. Men jag använder det sällan.. kör med Meedio, så det räcker med knapparna...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Eller så använder du winamp med ett plugin och bygger en kontroller. Kostar inte många 10: or.

Vadå för kontroller?

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
webhallen har ATI RemoteWonder I flr endast 200 kronor..

http://www.webhallen.com/prod.php?id=25779

Så om jag köper den, får man men en ir-motager isf. Samt Kan jag byta låtar osv med den om jag sitter och lyssnar på winamp sänka o höjja ljud osv? och är den enkel att fixa med tex winamp?

// mvH jonas

Permalänk
Medlem

eller så köper du en trådlös mus och ett trådlöst tangetbord och en såndär kabel frång grafik kortet till tv...

Visa signatur

IzzYzzI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Så om jag köper den, får man men en ir-motager isf. Samt Kan jag byta låtar osv med den om jag sitter och lyssnar på winamp sänka o höjja ljud osv? och är den enkel att fixa med tex winamp?

// mvH jonas

Det e radiowaves med den ati wonder 1 och jag har använt den till en dator i ett annat rum än vardagrummet....(ska klara typ 9m) har funkat bra, och ja du kan använda den som mus men med lite pill så ska man kunna binda snabbkommandon till knapparna i ett prog. som heter Girder! Annars går det att göra det mesta med remoten inom film och musik. Rekommenderar den starkt!

Visa signatur

Kunskap är inte gratis. Den kostar din tid!

Permalänk
Medlem

är det inte bluetooth på remote wonder?
ifall det är så. kan man använda andra prylar på bluetoothen?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Psylocke, det handlar om 12 meter från ett rum till ett annat, tror inte iR-remotes ingår i valet då. Det man kan göra ifall man nu ändå vill ha en sådan är att köpa så kallade extenders, dvs, klossar som omvandlar iR-signal till radio och sedan tillbaks till iR igen, men de kostar oftast några hundralappar de med, så då kanske det är lika bra att köpa en radiofjärr från början...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Psylocke, det handlar om 12 meter från ett rum till ett annat, tror inte iR-remotes ingår i valet då. Det man kan göra ifall man nu ändå vill ha en sådan är att köpa så kallade extenders, dvs, klossar som omvandlar iR-signal till radio och sedan tillbaks till iR igen, men de kostar oftast några hundralappar de med, så då kanske det är lika bra att köpa en radiofjärr från början...

Man kan ju sätta upp några speglar ocksåp;).. tror ett ir ljus kan gå 12 meter om det är en bra kontroll..:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så det är allså plugga in i datorn, skaffa plugin till winamp sätta igång 50 låtar stäga av skärmen lägga i soffan och börja bläddra höjja o sänka bland låtarna?