Permalänk
Medlem

LCD kabel längd

Tänker bygga en lcd skärm till en kompis men jag undrar om det blir några problem med att ha 20 meter kabel till den?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Det finns en viss längd man inte får överskrida vad jag vet.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Ja det blir nog ett problem.. jag hade problem när jag testade med 2meter.. jag kortade den till 1meter och så vart det okey..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Ingen som vet mer? lite surt att köpa kabel om det inte funkar =(

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

testa med en kabel som har lite grövre ledare, för jag antar att du andvänder flatkabel nu.

Testa med en tpkabel (räcker ledarna?) den är dessutom tvinnad så du får mindre signalförlust.

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Avstängd

min display började flimmra och ha sig redan efter 1.5 meter (flatkabel).

Sedan är en grafiskdisplay mer känslig än en alfanumerisk. (jag har en alfa)

edit: en TP har väll 8:a ledare? Du behöver minst 14.. men det kanske räcker att låta datasignalen gå över TP och resten på annan kabel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

varför i helvete ska du ha en 20m kabel till den för? Tänkt att ha den i bilen och datorn i huset?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ryden;
då kan han inte åka spec. långt om han ska ha den i bilen
han kanske ville ha den i rummet bredvid av ngn anlednng eller så xD

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Datorn med musiken ska stå i källaren och displayen med kontrollen ska stå i stora rummet

kan det funka med en sådan kabel?
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=2039.htm

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

då skulle jag hellre satsa på 2 st tpkablar, den kabeln du visar verkar inte vara partvinnad, och då kan du få överöring mellan ledarna, och då får du störningar, och sen blir det bara skit

tpkabel på lösmeter brukar vara billigt!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk

Hmm.. har för mig nån jobbig formel från elläran där man räknade ut arean på ledaren och multiplicerade med någon typ av material-faktor och längd. Fick man inte fram något som är intressant för denna diskussionen då? Eller jag kanske bara vimsar..?

EDIT: Om man är skillad på elektronik så borde man väl kunna använda sig av en parallell -> serie-krets? Isåfall behöver man ju bara 3 ledare väl? Jag tror inte kabeln är lika känslig för störningar då heller?

Permalänk
Medlem

Men det går ju att köra en skrivare på lång kabel, borde det inte gå med en LCD oxå då?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ