Permalänk
Avstängd

Fi fasen börja nu. Snacka om att känna sig efter asså

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Honour-systemet försämrade väl det hela ett tag, men sen kom ju Battlegrounds och då lugnade det ner sig en hel del.

Spelar själv på Deathwing och måste säga att nivån genomgående är ganska hög där. Visst finns det gankers, framförallt är kossorna rätt överrepresenterade på Horde-sidan när det gäller det, men det får man ju leva med på en PvP-server. Enda som kanske är irriterande i PvP är när man antingen a) bara vill rida förbi på avstånd och kör det klassiska /wave till motståndarna och ändå blir anfallen eller b) när man blir anfallen när man slåss mot en mob.

Sen om man tycker att någon är irriterande för att han/hon beter sig som en fjortis eller är en ninja looter, då är det ju bara att dra en /ignore och skrika lite i IF om personen i fråga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd

Har aldrig förstått mig på PVP i rollspel asså. Om man inte är ett gäng spelare mot andra iofs. Men bara en mot en det tycker jag inte ger något. Bara bosta ett taskigt självförtroende. Men smaken är väll som baken.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag har spelat en del som human på en PvP-server. Men ibland känns spelet verkligen felkonstruerat. Ända sedan jag började spela har massa idiotiska Horde-spelare hoppat på mig. Ok om vi är av ungefär samma level och om jag utgör ett hot för honom. Men ofta kommer någon som har 10 nivåer högre och bara slår ihjäl en för att jävlas, och avslutar det hela med att spotta på änns döda kropp. På vissa ställen har jag inte kunnat springa längs vägarna för att ha någon möjlighet att överleva. Nu är jag uppe i level 33 och har svårt att komma vidare. Försöker man göra uppdrag kommer direkt en massa Hordes och förstör allt, jag kan inte göra ett skvatt då de har för hög level.

Blizzard skulle kunna lösa problemet genom att straffa (ordentligt) de som attackerar motståndare av för låg level. Eller varför inte införa en grej så man kan stänga av PvP, exempelvis för 30min med en timmes cooldown. Då skulle man ju kunna göra vissa svåra uppdrag i fred!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumpa
Jag har spelat en del som human på en PvP-server. Men ibland känns spelet verkligen felkonstruerat. Ända sedan jag började spela har massa idiotiska Horde-spelare hoppat på mig. Ok om vi är av ungefär samma level och om jag utgör ett hot för honom. Men ofta kommer någon som har 10 nivåer högre och bara slår ihjäl en för att jävlas, och avslutar det hela med att spotta på änns döda kropp. På vissa ställen har jag inte kunnat springa längs vägarna för att ha någon möjlighet att överleva. Nu är jag uppe i level 33 och har svårt att komma vidare. Försöker man göra uppdrag kommer direkt en massa Hordes och förstör allt, jag kan inte göra ett skvatt då de har för hög level.

Blizzard skulle kunna lösa problemet genom att straffa (ordentligt) de som attackerar motståndare av för låg level. Eller varför inte införa en grej så man kan stänga av PvP, exempelvis för 30min med en timmes cooldown. Då skulle man ju kunna göra vissa svåra uppdrag i fred!

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48097...

Vi har börjat, nu kan du questa!

Läs dock denna sidan:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48097...

Leros @ Earthen Ring.

Permalänk

jag fick hem spelet idag och kan fan inte hitta cd keyn. köpte det på webhallen, där finns 10 dagars prova på key men jag hittar inte den riktiga. var står den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
jag fick hem spelet idag och kan fan inte hitta cd keyn. köpte det på webhallen, där finns 10 dagars prova på key men jag hittar inte den riktiga. var står den?

under cd-3.. tog ett tag innan jag hittade den också

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laperok
under cd-3.. tog ett tag innan jag hittade den också

ahh där var den. trode de på webhallen hade skickat ut ett ofulständigt exemplar till mig:) vart riktigt orolig ju

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48097...

Vi har börjat, nu kan du questa!

Läs dock denna sidan:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=48097...

Leros @ Earthen Ring.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden

ahh där var den. trode de på webhallen hade skickat ut ett ofulständigt exemplar till mig:) vart riktigt orolig ju

Råder dig att läsa det jag citerat av mig.

Annars kan du börja på en pvp-server och SEDAN ångra dig.

Men visst, du kanske gillar att bli gankad av Köttfärs Level ?? Shaman.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Råder dig att läsa det jag citerat av mig.

Annars kan du börja på en pvp-server och SEDAN ångra dig.

Men visst, du kanske gillar att bli gankad av Köttfärs Level ?? Shaman.

det vet jag och jag kommer köra på en rp server för att det ska bli seriöst spelande. sen om jag tycker det med pvp är roligt kommer jag nog göra en ny char på en sån server

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden

det vet jag och jag kommer köra på en rp server för att det ska bli seriöst spelande. sen om jag tycker det med pvp är roligt kommer jag nog göra en ny char på en sån server

PvP = /pvp eller gå in på Battlegrounds där du inte bara blir påhoppade av rogues när du dricker öl.

Vi är just nu runt 20 sweclockare på rp-servern Earthen Ring, vore det inte kul att gå med oss?

Permalänk
Medlem

Vilka lvls är ni där? Just nu ahr jag en lvl 8 Human Paladin på Shattered Hands.

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
PvP = /pvp eller gå in på Battlegrounds där du inte bara blir påhoppade av rogues när du dricker öl.

Vi är just nu runt 20 sweclockare på rp-servern Earthen Ring, vore det inte kul att gå med oss?

fan, va surt att han jag ska spela med lirar på den andra servern. sen vill jag lira hord, vilket jag inte vet om ni gör

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Vilka lvls är ni där? Just nu ahr jag en lvl 8 Human Paladin på Shattered Hands.

Mvh Dax

Vi är 0-20

Så det finns verkligen tid att byta server.

Jag spelade på Shattered Hand, om du ska lira PvP - lira inte på den, bara massa svenska kidz som whinar och spammar en att man suger och när de förlorar var det "bara för att...".

Permalänk
Medlem

Ok vilken sida? alliance ller horde?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Jag har spelat WoW i en månad nu, PvP, Horde osv; och jag har bara en fråga: Vad är "ganka"?

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem

Sen heter den Questen, det är EN quest. Inte ett.

Lycka till med spelandet btw!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
Jag har spelat WoW i en månad nu, PvP, Horde osv; och jag har bara en fråga: Vad är "ganka"?

Det är det man brukar säga om motståndare som anfaller dig när du slåss mot en mob, vilar eller pratar med en NPC eller är i ett tillstånd då du är ett lätt byte (typ att du precis slagits mot en mob och har låg hälsa och mana/energi).

Frekventa gankers är generellt sett de som man ogillar mest, utom de som utnyttjar buggar och ninja-looters, vilket är spelare som rollar (dvs slår tärningen på items) på prylar de inte kan använda eller redan har, när någon annan i gruppen behöver dem.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ett annat tips är att kolla in www.worldofwar.se det är den svenska officiell WoWsidan. Står nästan allting om WoW där och man även diskutera WoW med andra medlemmar där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Ett annat tips är att kolla in www.worldofwar.se det är den svenska officiell WoWsidan. Står nästan allting om WoW där och man även diskutera WoW med andra medlemmar där.

Officiella?

Blizzard som driver den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Det är det man brukar säga om motståndare som anfaller dig när du slåss mot en mob, vilar eller pratar med en NPC eller är i ett tillstånd då du är ett lätt byte (typ att du precis slagits mot en mob och har låg hälsa och mana/energi).

Frekventa gankers är generellt sett de som man ogillar mest, utom de som utnyttjar buggar och ninja-looters, vilket är spelare som rollar (dvs slår tärningen på items) på prylar de inte kan använda eller redan har, när någon annan i gruppen behöver dem.

Aha, förstår. Tråkig stil :/ Det som gör wow så roligt tycker jag är alla trevliga spelare man träffar. Man samlas från en massa världsdelar och kör en instance osv, älskar det!

Men sen, den andra spelformerna, inte pvp, varför gillar ni dem mer? Fler "seriösa" spelare? Har inte spelat, har fullt upp med min undead warrior, men skiljer sig de spelformerna mkt från pvp?

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Officiella?

Blizzard som driver den?

Du verkar inte ha fattat. Worldofwar.se är en av WoW's officiell Fansajter!

Därmed är den Officiell!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Du verkar inte ha fattat. Worldofwar.se är en av WoW's officiell Fansajter!

Därmed är den Officiell!

Åfan, lite svårt att fatta saker som man inte vet om, eller hur?
Tufft hur som helst, synd bara att sidan är lite småkass imo..

Permalänk
Medlem

wohooo kommit till lvl 11 nu. inga världens men riktigt roligt spel. SPelar på en normal server (shadowsong) där är medspelarna riktigt medkänsliga får vapen och rustningar hej villt ... Men tänkte på en pvp server, kan man bli attackerad hur som helsta av dom andra där ?? lr måste man godkänna som en duell ? och vad händer när man förlorar en duell ? har inte vågat acceptera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xopenex
wohooo kommit till lvl 11 nu. inga världens men riktigt roligt spel. SPelar på en normal server (shadowsong) där är medspelarna riktigt medkänsliga får vapen och rustningar hej villt ... Men tänkte på en pvp server, kan man bli attackerad hur som helsta av dom andra där ?? lr måste man godkänna som en duell ? och vad händer när man förlorar en duell ? har inte vågat acceptera

Ja du kan bli attackerad hur som helst av hordes , inte andra alliance.

Om du accepterar en duell så förlorar du när du har 1 liv kvar , även om du har 40 liv kvar och motståndaren gör en attack som tar 100 så dör du inte

Permalänk
Medlem

aha okej då ska jag nog testa på ett par sådana men sen finns det något rankningssystem under Character (C knappen) där står allt på 0 för mig :S

Permalänk
Medlem

Det är honor ranken , ju fler hordes7alliance du dödar desto fler poäng får du.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
Det är honor ranken , ju fler hordes7alliance du dödar desto fler poäng får du.

Om du är horde får du poäng för att döda hordes och om du är alliance får du poäng av att döda hordes.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Om du är horde får du poäng för att döda hordes och om du är alliance får du poäng av att döda hordes.

hehehe du skrev lite fel "Om du är horde får du poäng för att döda hordes"'

OnT äre värt o börja på Rp igen elller? Känns som att Mina pengar är dom inte värda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lan-nissen

hehehe du skrev lite fel "Om du är horde får du poäng för att döda hordes"'

OnT äre värt o börja på Rp igen elller? Känns som att Mina pengar är dom inte värda

Ja! Gå med oss! 20 andra swec:are kan inte ha fel!

Avsiktligt felskrivet där innan.