Permalänk
Medlem

Frantic´s Server Modd

En Projektlogg kommer senare för de som inte vill läsa att "lull lull".

Då var det dags för servern att få en ansiktslyftning. Jag lyckades tidigare med bidriften att gravera ett riktigt lyckad gravyr enligt mig själv.

Planen var:

• Ljuddämpnimg
• Fönster
• 120mm fläkt in i fronten istället för 80mm (som redan finns)

Planen gick inte riktigt som planerat men thats life.

Ljuddämpningen är på plats men orkar inte ta någon bild på, Man skymptar den på några av de andra bilderna, det får räcka. Jag använda mig av "Trolleflex" samt en dämningsmatrial som används i Volvo´s Lastbilar. Reslutatet = Dovar ljud.

Då var det fönstrets tur, ritade upp vart det skulle sitta, tänkte att mitt nya fina nätaggregat måste synas så jag placerade fönstret till vänster, vem är ändå intresserad av att se hd racket?

Jag har ingen sticksåg så multiverktyget från "C-O" fick göra jobbet

Efter det kom jag på att jag hade en gammal färgburk (svart) från tiden då man satt och målade warhammer figurer. Hoppas den räcker.

Medans färgen torkade så tänkte jag gå lös på fronten.

Som sagt ingen skönhet. Efter jag tagit bort lysdioden så börjar jag att fundera om man kanske skulle flytta 80mm fläkten bara, så blir det en luftgång till fläkten.

Efter att jag fixat det så slår det mig att grabben (2år) lär vara där och peta för fullt. Ett fläktgaller måste på plats. Den beryktade papperskorgen från IKEA ska få visa vad den går för.

Bort med överdelen och botten.

Då var det bara att klippa ut en lagom del och måla.

Och på plats ser det faktiskt riktigt bra ut

Nu har jag ett problem, färgen är slut, så jag kan inte göra något mer. Planen var/är att fixa fronten svart alt ändra lite på den. Men jag vill behålla luckan så inte grabben är och slår av och på den hela tiden. Så det färgida resultatet för tillfället är så här.

Utan "Bling Bling"

Fronten:

Med "Bling Bling"

Dåså det var allt för denna gång, jag gillar själv inte "bling Bling", det ska vara stilrena chassin i mitt tycke, men man måste samtidigt våga testa sig fram lite. Tänk på att fronten inte är klar, men kom gärna med ideér om vad jag kan göra.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Snygg, vilken list har du runt fönstret?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZkruW
nice

Tjadu, snyggare iaf. Får se hur det blir när man är klar. i vilket fall Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1mpa
Snygg, vilken list har du runt fönstret?

hehehe, Jag köpte ett "chassi fönster" då följde det med en gummilist. Den listen är det jävligaste jag varit med om, det tog TRE timmar att få fast fönstret. =/ Jag tror inte jag svurit så mycket tidigare. Nej det är verkligen inget jag rekommenderar.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Tjadu, snyggare iaf. Får se hur det blir när man är klar. i vilket fall Tack!

hehehe, Jag köpte en "chassi fönster" då följde det med en gummilist. Den listen är det jävligaste jag varit med om, det tog TRE timmar att få fast fönstret. =/ Jag tror inte jag svurit så mycket tidigare. Nej det är verkligen inget jag rekommenderar.

Frantic mycket snyggt.
Tycker du skall lämna fronten i Alu-färgen för det passar så bra ihop med svart.

Riktigt läckert fönster och gummilisten hehe det är förjävligt att få dit den.

Gillar den så jag tycker att du har lyckats väldigt bra.

Permalänk

Mycket snyggt och välgjort.Gillar graveringen mycket. 10 av 10 möjliga

Visa signatur
Permalänk

klart snyggare... bra att du fick bort det där "ögat"

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Mycket snyggt och välgjort.Gillar graveringen mycket. 10 av 10 möjliga

Oj det var inte illa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av antonjonsson
klart snyggare... bra att du fick bort det där "ögat"

Jo faktiskt, Ville få in en 120mm fläkt som sagt, men om jag vill ha "hålet" mitt framför fläkten så ryms den inte. Men jag tror 80mm räcker.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Inaktiv

snitsigt fint med sånt fläktgaller faktist!!

Permalänk
Medlem

Mycket fräscht och fint

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
snitsigt fint med sånt fläktgaller faktist!!

Ja det blev riktigt bra faktiskt, funderar på att göra ett till framför 120mm fläkten vid 4-In-3 Modulen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
Mycket fräscht och fint

Tack!

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Väldogt fint och bra gjort, du kan mera är datorsystem

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

Mycket snygg gravyr. Men det där chassit var nog i särklass det fulaste jag sett

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Medlem

Bra jobbat. Ser ju klart bättre ut.

Permalänk
Medlem

om du skulle rita dit en liten svart prick i mitten av såkallade "ögat" så skulle ju pojken bli ganska rädd,såg hemskt ut från början men blir bara bättre och bättre.

Permalänk

fint, trodde aldrig att du skule kunna förändra det chassin, men ack vad fel jag hade

Permalänk

Nice Frantic!:) snart blir det en recension om Chieftec Mesh av mig:p
Och hur lägger man bilderna så där? dvs att man inte skickar länkarna bara

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToTo
Väldogt fint och bra gjort, du kan mera är datorsystem

Jo, mycket om lite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CUBErt
Mycket snygg gravyr. Men det där chassit var nog i särklass det fulaste jag sett

Tack! Hoppas att du menar innan jag moddade det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majaji
Bra jobbat. Ser ju klart bättre ut.

Jo en förbättring faktiskt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OscarK88
om du skulle rita dit en liten svart prick i mitten av såkallade "ögat" så skulle ju pojken bli ganska rädd,såg hemskt ut från början men blir bara bättre och bättre.

Vem vet, men nu är det borta iaf, och en stor lättnad har lämnat mina axlar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RSLogn
fint, trodde aldrig att du skule kunna förändra det chassin, men ack vad fel jag hade

Tycker det mesta hade gjort det chassit snyggare, men som sagt jag köpte det tack vare sin funktionalitet inte dess utseénde.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandy_nisse
Nice Frantic!:) snart blir det en recension om Chieftec Mesh av mig:p
Och hur lägger man bilderna så där? dvs att man inte skickar länkarna bara

Tack!

Kung, väntar med spänning efter den recensionen

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Hade helt klart föredragit utan fönster och rött bling bling, men ditt val antar jag. Bra gjort var det iaf.

Förresten, vad har alla emot det chassit? Jag tycker det är stilrent och bra, och det blir ännu ballare om man moddar fronten så den stora vita grejen ser ut som HAL. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandy_nisse
Nice Frantic!:) snart blir det en recension om Chieftec Mesh av mig:p
Och hur lägger man bilderna så där? dvs att man inte skickar länkarna bara

Permalänk

Tackar MaZZly

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Kan ma inte få se en bild på gravyren med en svart bagrund så man lätt ser vad det är du har graverat in.
Snyggt förövrigt.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charlemagne
Hade helt klart föredragit utan fönster och rött bling bling, men ditt val antar jag. Bra gjort var det iaf.

Förresten, vad har alla emot det chassit? Jag tycker det är stilrent och bra, och det blir ännu ballare om man moddar fronten så den stora vita grejen ser ut som HAL. ^^

Utan fönster ser man inte "bling bling"
De tycker väll inte det är /var så vackert, men som sagt så är det funktionellt, vilket jag var ute efter när jag köte det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Kan ma inte få se en bild på gravyren med en svart bagrund så man lätt ser vad det är du har graverat in.
Snyggt förövrigt.

Har du läst Gravyrmotivstråden? Där finns denna länk: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/P6300064.JPG vill du ändå ha en svart bakgrund kan jag säkert fixa det ikväll.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Då va det klart, nu är Chieftec Mesh beställt, fanns inte i lager, men det skulle komma in om 1-2 dagar, så antar att det finns hemma på fredag:D

Sorry Frantic om jag lånade lite:p

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandy_nisse
Då va det klart, nu är Chieftec Mesh beställt, fanns inte i lager, men det skulle komma in om 1-2 dagar, så antar att det finns hemma på fredag:D

Sorry Frantic om jag lånade lite:p

Du kommer inte vara besviken! Skönaste chassit

Permalänk

Ahh, Frantic! du köpte fönstret från Clas Ohlson va? köpte också ett sånt men det tog 4 timmar! håller med om att det kom väldigt mycket svordommar då:)

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Färglägg gravyren med någon annan färg kanske, så att den syns tydligare? Mkt snyggt förövrigt.

Var fick du tag på gummilisterna du har runt fönstret? (ursäktar mig om någon redan frågat)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandy_nisse
Då va det klart, nu är Chieftec Mesh beställt, fanns inte i lager, men det skulle komma in om 1-2 dagar, så antar att det finns hemma på fredag:D

Sorry Frantic om jag lånade lite:p

Du det är lungt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Du kommer inte vara besviken! Skönaste chassit

Gillar mitt Acousticase grymt mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandy_nisse
Ahh, Frantic! du köpte fönstret från Clas Ohlson va? köpte också ett sånt men det tog 4 timmar! håller med om att det kom väldigt mycket svordommar då:)

Nej från PC Action faktiskt. Att fästa gummilisten samt fönstret tog mig tre timmar för mig =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Färglägg gravyren med någon annan färg kanske, så att den syns tydligare? Mkt snyggt förövrigt.

Var fick du tag på gummilisterna du har runt fönstret? (ursäktar mig om någon redan frågat)

Färglägga gravyren, hmmm, varför inte. Någon speciell färg man använder? Ang gummilisten så förljde det med fönstret, när jag köpte det. Det var som ett "kit" -> http://www.dabus.se?91640 men inte "rökfärgat" då.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

jag vill gärna veta vad du har för någon neon i den!

Visa signatur

Keep it Real

Permalänk

Det är nog samma på Clas Ohlson:p

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795